Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door WimLT »

Ben just terug van de AUTOKEURING. Afgekeurd wegens onleesbare nummerplaat ! Flauwekul, want ze stond laatst nog heel mooi te blinken op de 'foto', maar naar 't schijnt is dit in opdracht. "Elke week krijgen we hier minstens een klant over de vloer met hetzelfde probleem en dat sinds de invoering van de nieuwe", kreeg ik bij de verzekering te horen. Minste verbleking van de cijfers/letters of extra gaatjes en je hebt het al zitten. Ook de flikken zouden er zo veel mogelijk moeten afkeuren, zodat je toch gedwongen wordt om die 20 € op te hoesten. Te laf om de mensen te verplichten, maar wel op de achterbakse Belgische manier voor die extra inkomsten zorgen. SCHANDALIG ! ! ! :twisted:

Nu nog afwachten of het mij bij de keuring ook nog eens extra gaat kosten :-?

BTW: daar mag je je dus ook aan gaan verwachten met de motorplaten. Zullen ze bij mij toch bot vangen, want ik had de mijn juist laten vernieuwen en die is dus nog in topvorm :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Harald »

Wim, de uwe zijn afgebleekt van al die foto's die ze er van maken. :lol: :lol: :razz: :razz:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Gaby »

Ik dacht dat een minder goed leesbare nummerplaat wel tot een opmerking maar niet
tot herkeuring aanleiding gaf. Blijkbaar niet dus :oops:
Een gratis herkeuring, bestaat dat dan?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Bob »

WimLT schreef: maar wel op de achterbakse Belgische manier voor die extra inkomsten zorgen. SCHANDALIG ! ! ! :twisted:
Veel extra inkomsten zal dat niet genereren volgens mij. Aanmaak en verzending van de nummerplaat + alles wat daar bij komt kijken zal qua reële kostprijs niet veel afwijken van die 20 euro. Komt daarbij dat wij Belgen nogal gemakkelijk vergeetachtig zijn wanneer het ons goed uitkomt om nog eens op de overheid te kunnen kakken.

Toen ik in de jaren 80 van de vorige eeuw mijn eerste moto en auto wou inschrijven, kostte me dat 800 Bfr indien geen nummerplaat beschikbaar en 500 Bfr indien wel een nummerplaat beschikbaar. Later werd dat opgetrokken naar 2500 Bfr in de beide gevallen. Bij afschaffing van de Belgische Frank werd dat 62 euro. En ok, daarna is het een (korte) periode gratis geweest, maar die 20 euro die je nu moet betalen, da's toch echt niet teveel gevraagd vind ik. Als je de evolutie van de index in rekening brengt dan betaalden we dertig jaar geleden véél meer voor een nummerplaat.

Los daarvan : wat je daar beschrijft over het georganiseerd afkeuren van de "oude" nummerplaten, da's natuurlijk niet netjes. Voor zover het waar is welteverstaan, want "van horen zeggen" hoor je ook veel liegen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door WimLT »

Bob schreef:Voor zover het waar is welteverstaan, want "van horen zeggen" hoor je ook veel liegen.
Niks "horen zeggen". De verzekeringskantoren zien wat ze zien, hé. Plots staat er een grote hoop mensen voor hun desk die van de keuring komen of op de baan zijn tegen gehouden en een nieuwe plaat moeten komen bestellen, terwijl dat vroeger zo goed als nooit voorkwam. Eén en één is twee, hé :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Gaby »

Ik zie vaak nummerplaten die slecht leesbaar zijn en die men eigenlijk al lang had moeten vervangen,
soms ook zelf "geretoucheerd".
Als men dergelijke platen nu systematisch afkeurt dan is er enkel sprake van een inhaalbeweging.
Gaat het over perfect leesbare platen dan is het uiteraard een ander verhaal.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door ludo V E »

ik ben onlangs met mijn wagen ook naar de keuring geweest ik heb ook een waarschuwing gekregen voor het slecht leesbaar zijn van mijn nummerplaat . maar nu komt het , ik rij zo al 6 jaar rond en telkens als ik naar de keuring moest verfde ik mijn letters op de plaat wat bij , zodanig dat deze terug leesbaar was , maar door een vergetelheid was ik dit vergeten te doen en hebben ze mij een verwittiging gegeven , wie is nu de schuldige de mannen van de keuring of ikzelf , volgens mij moet ik niet ver gaan zoeken , ik heb het altijd vertikt om een nieuwe plaat aan te vragen en als ze mij nu verplichten om een nieuwe aan te vragen moet ik niet klagen , het is tenslotte mijn eigen schuld .
hiermede wil ik ook niet zeggen dat het bij iedereen zo is , maar voor u iemand beticht van iets moet ge ook het verleden kennen , en dat wordt ook niet altijd op de juiste manier verteld , iemand anders beschuldigen is toch zo rap gebeurd en van zijn eigen fouten of schuld zegt men niets .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Bob »

WimLT schreef: "Elke week krijgen we hier minstens een klant over de vloer met hetzelfde probleem en dat sinds de invoering van de nieuwe", kreeg ik bij de verzekering te horen.
WimLT schreef:Plots staat er een grote hoop mensen voor hun desk
Niet veel gewoon bij uw verzekeringsmaatschappij.

En wat die flikken uit je oorspronkelijke post betreft : ik heb nog niks horen vertellen over dergelijke richtlijnen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door WimLT »

Het verschil tussen één kantoor en al hun kantoren samen, hé Bobke. Niet beginnen muggeziften, hé manneke :twisted:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Bob »

't Gaat me niet om het muggenziften, maar om de correcte informatie alvorens commentaar te leveren.

Dat van die schandalige manier om aan centen te geraken wordt een beetje genuanceerd en plots spreek je er niet meer over. Dat van die flikken die een dergelijke opdracht gekregen zouden hebben stel ik in vraag en plots spreek je er niet meer over. En ok, neem nu nog minstens één klant per kantoor van uw maatschappij en neem nu nog dat ze duizend kantoren hebben (wat allicht zéér optimistisch is) : da's dan goed 1000 man per week die hun nummerplaat moeten omruilen.

In een eerder topic over de nieuwe nummerplaten hebben we ooit eens geschat hoeveel exemplaren er in omloop zijn. Ik ken het getal niet meer, maar 't waren er miljoenen. Die 1000 personen per week die om een nieuw exemplaar moeten gaan, dat is dus peanuts en daar zullen er wel 950 tussengezeten hebben die écht wel aan een nieuw exemplaar toe waren. Jij behoorde ongetwijfeld tot die 50 sukkelaars op wie die vermaledijde Belgische overheid het gemunt heeft en die moedwillig zoveel mogelijk geklxxt moeten worden. Anderzijds : 't is natuurlijk niet omdat iemand paranoïde is, dat hij niet achtervolgd wordt.

Zoek in Van Dale de betekenis van het woord "demagogie" eens op. Niet moeilijk dat uw bloeddruk piekt, als ge ziet waar gij u allemaal druk in maakt.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Relax »

Ach, Wim en centen, oud nieuws.
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door WimLT »

Bob schreef:Dat van die schandalige manier om aan centen te geraken wordt een beetje genuanceerd en plots spreek je er niet meer over. Dat van die flikken die een dergelijke opdracht gekregen zouden hebben stel ik in vraag en plots spreek je er niet meer over.
Yep, ik zal àlles blijven herhalen en eventueel staven en bevestigen. Ik sta niet ter recht, hé :roll:

Heu ... trek er uwe plan mee. Het is wat het is en als 't aan u is, moogde ook ne keer terug. Plezant is anders. Wat heeft trouwens het goed afleesbaar zijn van een nummerplaat te maken met de veiligheid van een auto. NIKS ! Ik dacht toch wel dat dat de opdracht was van een autokeuring :-?

Ik ben trouwens geen demagoog. Ik vertel gewoon wat mij deze morgen is overkomen en wat ik daaruit volgend heb vernomen. Wie wil ik hiermee overtuigen van wàt ??? Dat ik gelijk heb ? Natuurlijk heb ik gelijk, ik was er zelf bij :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Gaby »

De keuring gaat uiteraard over veel meer dan enkel veiligheid.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Gaby »

Parkinson!
Laatst gewijzigd door Gaby op 12 apr 2011, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Bruno »

Wim, uw plaat niet leesbaar genoeg? Ze moesten U naar de andere kant van het land sturen voor herkeuring. En dan hopen dat je een paar keer geflitst werd. Tja, het is toch wel het één en het ander hé.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door WimLT »

Bruno schreef:Wim, uw plaat niet leesbaar genoeg?
Geloof mij, die plaat is nog meer dan leesbaar genoeg. Als die nieuwe platen er nu niet waren, hadden ze mij zeker nog enkele jaren gerust gelaten en dààr gaat het dus over, hé :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Harald »

WimLT schreef:
Bruno schreef:Wim, uw plaat niet leesbaar genoeg?
Geloof mij, die plaat is nog meer dan leesbaar genoeg. Als die nieuwe platen er nu niet waren, hadden ze mij zeker nog enkele jaren gerust gelaten en dààr gaat het dus over, hé :-?

Ge moet niet veel hebben om " on" leesbaar verklaard te worden hé.
verf die er wat af komt, gaatje extra geboord enz.

En zeg nu zelf, zo'n nieuwe plaat is wel veel mooier hé :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door p@rick »

Kunt misschien ook kontent zijn dat ge nu een nieuwe plaat moet halen terwijl ze nog maar 20 euro kost. Binnen paar jaar - als het écht nodig zou zijn - betaalt ge misschien méér :mrgreen:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Harald »

En met zo'n nieuwe plaat zijde wat meer Europeaan dan Belg ....... :cheers:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Kries

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Kries »

Tja,

ik kreeg in 1983 een bekeuring wegens onleesbare nummerplaat.

'k Was niet bij de motorfiets. Dus hoe ze de eigenaar hebben kunnen achterhalen is mij nog steeds een raadsel.

Een jaar later (op de terugweg van Turkije) kreeg ik een bekeuring omdat het profiel van mijn banden geen 2 M meer bedroeg

:lol: :lol: :lol: :lol:

(bij deze laatste begon de verbaliserende nog een klapke te doen over levensduur van de banden)c :shock:

Ik denk dat ik veel te braaf was.....ondertussen veeeeeeel bijgeleerd.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door WimLT »

Harald schreef:Ge moet niet veel hebben om " on" leesbaar verklaard te worden hé. Verf die er wat af komt, gaatje extra geboord enz.
Klopt ! Blijkbaar nu dus nog iets sneller :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
david39
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2011, 00:45
Locatie: Oosterzele

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door david39 »

Ja tegen 2015 moeten alle oude nummerplaten er toch uit :wink: .... onlangs hebben ze berekend dat er gemiddeld per gezin 180.000 euro op het spaarboekje staan heeft waar ze nu op alle mogelijke manieren willen van snoepen! Zo is het nu eenmaal :-?
Suzuki Bandit 1200S-Honda Deauville 650-BMW R1100RT
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door Gaby »

een heel klein beetje paranoia. Moet kunnen zeker :bom:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door WimLT »

Jij noemt dat paranoia, ik noem dat realiteit :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Nieuwe nummerplaten voor iedereen !

Bericht door jakke »

david39 schreef: onlangs hebben ze berekend dat er gemiddeld per gezin 180.000 euro op het spaarboekje staan heeft.
:shock: :shock: Kan er eens iemand zeggen op welke bank dat boekje van mij staat?? Dan kan ik dat onmiddelijk gaan halen. :wink:
Wat een idiote berekening!! :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie