GIVI topcase
Moderator: GVN
-
Jo De Paepe
GIVI topcase
Yep,
ik heb een vraagje over een Topcase van GIVI monolock.
Wanneer je de topcase vande motor haalt moet je de sleutel in de ontgrendelstand plaatsen en een rode knop indrukken om de topcase te verwijderen.
Nu komt het : De sleutel kan niet teruggedraaid worden om uit het slot gehaald te worden. bijgevolg moet ik de sleutel van mijn sleutelbos halen.
Is dit normaal of scheelt er iets aan het slot??
Zijn er nog mensen die een Givi gebruiken en iets gelijkaardigs hebben???
PS ,aan de MOD,als het in de foute rubriek staat , verplaats het maar
ik heb een vraagje over een Topcase van GIVI monolock.
Wanneer je de topcase vande motor haalt moet je de sleutel in de ontgrendelstand plaatsen en een rode knop indrukken om de topcase te verwijderen.
Nu komt het : De sleutel kan niet teruggedraaid worden om uit het slot gehaald te worden. bijgevolg moet ik de sleutel van mijn sleutelbos halen.
Is dit normaal of scheelt er iets aan het slot??
PS ,aan de MOD,als het in de foute rubriek staat , verplaats het maar
-
Sven 12RT
Re: GIVI topcase
Kan je de koffer niet opnieuw "op slot" doen?
Eventueel het deksel openhouden, maar toch het slot opnieuw vergrendelen?
Wel opletten of je de koffer weer op de bodemplaat kan zetten, wanneer het slot vergrendeld is.
Niks forceren.
Ik heb een monokey, maar de sleutel verwijder zonder het slot "dicht" te doen lukt niet.
De koffer op de bodemplaat zetten gaat zonder het slot te ontgrendelen.
Eventueel het deksel openhouden, maar toch het slot opnieuw vergrendelen?
Wel opletten of je de koffer weer op de bodemplaat kan zetten, wanneer het slot vergrendeld is.
Niks forceren.
Ik heb een monokey, maar de sleutel verwijder zonder het slot "dicht" te doen lukt niet.
De koffer op de bodemplaat zetten gaat zonder het slot te ontgrendelen.
-
props-n-blades
Ik gebruik ook het monokey systeem maar dat is hetzelfde vermoed ik.Jo De Paepe schreef:Is dit normaal of scheelt er iets aan het slot??
Je moet inderdaad de sleutel op ontgrendelstand hebben om de rode knop in te duwen (en dan kan de sleutel er niet uit).
Met de sleutel aan een sleutelbos is dat soms moeilijk omdat de sleutel dan de neiging heeft om automatisch terug te keren in de vergrendelstand.
Je moet dus de sleutel vast houden in de ontgrendelstand en tegelijkertijd op de rode knop duwen om de koffer te ontgerendelen.
Het losmaken van de koffer is hierdoor soms moeilijk ondervind ik.
Maar aangezien die handeling niet echt frequent voorkomt (enkel na reis of uitstap) stoor ik me er niet te veel aan.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
Jo De Paepe
Je moet dus de sleutel vast houden in de ontgrendelstand en tegelijkertijd op de rode knop duwen om de koffer te ontgerendelen.
Yep, maar kan je de sleutel uit het slot halen als de topcase verwijderd is , zonder ze te laten openstaan .
Probleem is dat ik telkens de sleutel van mijn sleutelbos moet halen omdat hij op de topcase moet blijven zitten.
En dit enerveert me enorm.
Maar aangezien die handeling niet echt frequent voorkomt (enkel na reis of uitstap) stoor ik me er niet te veel aan.
Dit is bij mij een bijna dagelijkse handeling
Yep, maar kan je de sleutel uit het slot halen als de topcase verwijderd is , zonder ze te laten openstaan .
Probleem is dat ik telkens de sleutel van mijn sleutelbos moet halen omdat hij op de topcase moet blijven zitten.
En dit enerveert me enorm.
Dit is bij mij een bijna dagelijkse handeling
Jo, ik heb een maxia van Givi en ben eens gaan proberen.
Om de rode ontgrendelingsknop in te drukken moet de sleutel in de open positie staan (lijkt me nogal logisch
). In die positie kan de sleutel er niet afgehaald worden.
Als het koffer niet op de motor staat, met de klep om het deksel te vergrendelen open of vergrendeld, kan de sleutel in de gesloten positie geplaatst worden en dan kan de sleutel wel verwijderd worden (dit is gelukkig ook het geval als het koffer op de motro staat).
Het is volgens mij niet logisch dat, eens je koffer van de motor gehaald is, je verplicht ben om de sleutel erop te laten zitten.
Om de rode ontgrendelingsknop in te drukken moet de sleutel in de open positie staan (lijkt me nogal logisch
Als het koffer niet op de motor staat, met de klep om het deksel te vergrendelen open of vergrendeld, kan de sleutel in de gesloten positie geplaatst worden en dan kan de sleutel wel verwijderd worden (dit is gelukkig ook het geval als het koffer op de motro staat).
Het is volgens mij niet logisch dat, eens je koffer van de motor gehaald is, je verplicht ben om de sleutel erop te laten zitten.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
-
Jo De Paepe
Volgens mij is dat ook niet logisch. Vandaar dat ik denk dat er met dit slot iets fout is.Het is volgens mij niet logisch dat, eens je koffer van de motor gehaald is, je verplicht ben om de sleutel erop te laten zitten.
Ik kan de sleutel niet meer verdraaien of uitnemen als de koffer niet ingeklikt is in de houder.
Eens de koffer op de plaat geklikt wordt , laat de sleutel zich probleemloos verdraaien en uitnemen.
-
props-n-blades
Da's inderdaad niet zo handig.Jo De Paepe schreef:Ik kan de sleutel niet meer verdraaien of uitnemen als de koffer niet ingeklikt is in de houder.
Eens de koffer op de plaat geklikt wordt , laat de sleutel zich probleemloos verdraaien en uitnemen.
Misschien toch een verschil tussen de Monolock en de Monokey.
Even bellen naar RAD, daar kunnen ze u direct zeggen of dat normaal is of niet...
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
props-n-blades
Da's inderdaad niet zo handig.Jo De Paepe schreef:Ik kan de sleutel niet meer verdraaien of uitnemen als de koffer niet ingeklikt is in de houder.
Misschien toch een verschil tussen de Monolock en de Monokey.
Even bellen naar RAD, daar kunnen ze u direct zeggen of dat normaal is of niet...
dit systeem heeft wel een groot voordeel
als je vertrekt en sleutelbos hangt nog aan topkoffer (al meer als een keer aan de hand gehad)
bij aankomst op het werk hangt die der nog steeds aan ....
en zoals gemeld op slot doen zonder dicht te klappen en je kan de sleutel er terug afnemen
als je vertrekt en sleutelbos hangt nog aan topkoffer (al meer als een keer aan de hand gehad)
bij aankomst op het werk hangt die der nog steeds aan ....
en zoals gemeld op slot doen zonder dicht te klappen en je kan de sleutel er terug afnemen
-
Jo De Paepe
Yep , ondertussen opgelost.
slot eens doorgespoten met slotenspray van litto en perslucht.
Het vergrendelingsmechanisme van de koffer uitgeblazen en eens rijkelijk ingespoten met WD40 en terug uitgeblazen.
Alles werkt nu perfect. Het was de rode lip onderaan waar hij inklikt op de plaat die niet terugkeerde. en bijgevolg het slot blokkeerde.
Merci voor het meedenken
slot eens doorgespoten met slotenspray van litto en perslucht.
Het vergrendelingsmechanisme van de koffer uitgeblazen en eens rijkelijk ingespoten met WD40 en terug uitgeblazen.
Alles werkt nu perfect. Het was de rode lip onderaan waar hij inklikt op de plaat die niet terugkeerde. en bijgevolg het slot blokkeerde.
Merci voor het meedenken