Vizier Schuberth c3
Moderator: GVN
Vizier Schuberth c3
Het vizier van mijn shuberth c3 valt regelmatig dicht zo rond de 60-80 per uur. (afhankelijk hoe de wind staat hé) Vervelend bij warm weer natuurlijk. Vermoed dat het sluitmechanisme niet goed "aangevezen" is. Heeft iemand ervaring hiemee en hoe kan ik dit fixen?
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Vizier Schuberth c3
Ik denk eerder dat die "tandjes" wat versleten zijn. Dit verslijt een pak sneller als je nogal bruut je helm open en dicht klapt.
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Vizier Schuberth c3
Ken de echaniek van de C3 niet zo goed .
Maar bij de C2 zitten een soort rubberblokjes in de scharnier.
Als je die er uit haalt en vervangt door blokjes die iets harder en een fractie dikker zijn (vb profiel van een oude band afsnijden) dan is de scharnier stugger en valt hij niet spontaan dicht.
Maar bij de C2 zitten een soort rubberblokjes in de scharnier.
Als je die er uit haalt en vervangt door blokjes die iets harder en een fractie dikker zijn (vb profiel van een oude band afsnijden) dan is de scharnier stugger en valt hij niet spontaan dicht.
Re: Vizier Schuberth c3
Terug naar de dealer.
Is een bekend probleem, vervangen van de scharnierplaatjes is de oplossing.
Is een bekend probleem, vervangen van de scharnierplaatjes is de oplossing.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
Re: Vizier Schuberth c3
er is 2 jaar garantie op, eens naar je aankoopdatum zien
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Re: Vizier Schuberth c3
thx voor de reacties ga eens terug naar den dealer is idd een goed idee van die garantie...
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Vizier Schuberth c3
Mijn ervaring met Shuberth (C1 en R1, waarop tot nu toe een vizier of 6) is dat het altijd dichtklapt aan iets hogere snelheden, waar natuurlijk véél afhankelijk is van motor, rijder en weersomstandigheden.
Wat mij betreft mochten die dingen véél stroever zijn. Als ik m'n helm dicht wil, kan ik dat echt zelf wel.
Ik heb trouwens ook een probleem met het steeds opnieuw afbreken van een klein stukje plastic dat deel uitmaakt van de bevestiging in de helm. Hierdoor moet ik met elk jaar minstens één vizier kopen. SplashDesign reageerde niet op mijn vraag om uitleg hieromtrent.
Wat mij betreft mochten die dingen véél stroever zijn. Als ik m'n helm dicht wil, kan ik dat echt zelf wel.
Ik heb trouwens ook een probleem met het steeds opnieuw afbreken van een klein stukje plastic dat deel uitmaakt van de bevestiging in de helm. Hierdoor moet ik met elk jaar minstens één vizier kopen. SplashDesign reageerde niet op mijn vraag om uitleg hieromtrent.
I respect your opinion. But I don't give shit.