Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pzbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 okt 2009, 18:15
Locatie: Merchtem

Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Bericht door pzbiker »

Deze Beemer aangetroffen in Griekenland ( Kos ) tijdens mijn verlof.
Het beestje was nog steeds rijvaardig, weet iemand soms welk model dit is, want van de oldtimers heb ik niet veel kaas gegeten.

Afbeelding
Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Bericht door Harald »

Niet met 100% zekerheid,
maar het zou een R50 kunnen zijn.
gebouwd tussen 1955 en 1960.
26 PK
13.510 stuks van gebouwd en
kostte toen 3.050 DM
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Kurt Steyaert
Berichten: 294
Lid geworden op: 14 jul 2006, 09:03
Locatie: Bassevelde (B)

Re: Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Bericht door Kurt Steyaert »

R67 met Earles voorvork.
loose-fur
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:55

Re: Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Bericht door loose-fur »

Is een R50 (R50/2) of R60 (R60/2) uit de jaren ’50 of ’60 (werden gebouwd van 1955 tot 1969) met een schommelvork die er ‘fabriek-af’ opzit. Bollen er nog wel een paar duizend van rond in Europa..

Bestaan ook in R69 ‘Sport’ versie, maar die herken je aan de andere vorm van kleppendeksels (en worden ook stilaan onbetaalbaar).

R67 met Earles voorvork? Ik vraag me steeds vaker af: Is dit eigenlijk wel een BMW forum, hier?

Afbeelding
Dit is mijn R67/2 (1953), zoek de verschillen.
Mocht je er een willen, dan ga je inderdaad misschien wel tot in Griekenland moeten zoeken..
Gwaaido
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:05
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Bericht door Gwaaido »

'k zal volgende week ne keer gaan kijken, 'k moet er toch ziin... :grin:
Kurt Steyaert
Berichten: 294
Lid geworden op: 14 jul 2006, 09:03
Locatie: Bassevelde (B)

Re: Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Bericht door Kurt Steyaert »

loose-fur schreef:Is een R50 (R50/2) of R60 (R60/2) uit de jaren ’50 of ’60 (werden gebouwd van 1955 tot 1969) met een schommelvork die er ‘fabriek-af’ opzit. Bollen er nog wel een paar duizend van rond in Europa..

Bestaan ook in R69 ‘Sport’ versie, maar die herken je aan de andere vorm van kleppendeksels (en worden ook stilaan onbetaalbaar).

R67 met Earles voorvork? Ik vraag me steeds vaker af: Is dit eigenlijk wel een BMW forum, hier?
Je hebt gelijk, ik vergiste me door het productiejaar, 1955.
In dit jaar werd de Earles vork gelanceerd op de R50, de R60 en de R69S, evenals een overgangsmodel, de R67/3.
De R67/3 was het laatste model met plunjer achteraan en telescopische vork, waarvan er slechts 700 werden geproduceerd. Deze combinatie voldeed niet meer met grotere vermogens en werd daarom vanaf 1955 vervangen door de swingarm en Earles vork op de overige modellen.
Ik had de foto en de beschrijvingen van de modellen beter moeten vergelijken. Het spijt me, ik zal in het vervolg grondiger te werk gaan.
Nog één vraag echter, aangezien u er toch heel wat vanaf lijkt te weten.
Stel dat ik een R69S met onherstelbare motor heb en een kromme R67/3 met uitstekende motor. Kan ik dan de motor van de R67/3 in die R69S monteren?
Zo ja, hoe noem je zo'n fusie dan? R67 met Earles voorvork of R67S ?
Ik hoop dat u ondertussen alweer aan de beterende hand bent en terug beseft dat dit wel degelijk een BMW forum is 8-)
Groeten Kurt
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Re: Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Bericht door rsl »

Voor de liefhebbers/kenners: dit herinnderde me aan onze vakantie in 2003, ook in Griekenland.
We zijn daar toen ook enkele oldtimers tegengekomen. Waren die "oude Grieken" BMW-freaks of wat?
(originele iets grotere foto's hier te zien)


Boxer in Athene:
Afbeelding

Boxer op Naxos:
Afbeelding
Afbeelding

Boxer zijspan op Naxos:
Afbeelding

Eéncylinder euhhhh... zijspan? Ook op Naxos:
Afbeelding
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
loose-fur
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:55

Re: Aangetroffen in Kos ( Griekenland )

Bericht door loose-fur »

Wanneer je een R69S met kapotte motor bezit, Kurt, en er bovenop ook nog een kromme R67/3, dan zou ik de R67/3 in onderdelen verkopen en met de opbrengst alsnog het blok van de R69S terug op punt zetten. Het is immers altijd beter en vooral waardevoller om het origineel blok in de fiets te houden. Kenners zijn op de hoogte dat bij BMW frame- en motornummer dezelfde zijn.
Plaats reactie