Ethias Assistance

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Ethias Assistance

Bericht door poestexas »

Ik ben al verschillende jaren verzekerd voor pech bij Ethias voor auto en motor. Op mijn aanraden liet mijn vriend zich ook verzekeren bij Ethias voor pech aangezien hij het een goede prijs en kwaliteit service vond.
Vorig jaar echter, had hij pech tweemaal kort na elkaar. Een eletriciteitsprobleem, waar men achteraf lang naar gezocht heeft, dwong hem tweemaal beroep te doen op Ehias. Daarna werd het probleem gevonden en opgelost.
Deze week echter kwam zijn nieuwe premie thuis toe en bleek dat de verzekering met 50% opgeslagen was. Met melding dat hij de verzekering onmiddellijk kon opzeggen.
Toen hij telefonisch kontact opnam met Ethias wist met hem daar te vertellen dat de reden diende gezocht te worden in het feit dat hij geen andere verzekering afgesloten had bij Ethias. Als hij een andere verzekering (bv familiale polis) bijnam, kon hij weer terugvallen van premie van 135€ naar 90€.
Dit vind ik persoonlijk niet kunnen aangezien ik bij Ethias ook geen andere verzekering heb afgelsoten en er bij mij geen toeslag werd aangerekend.
Het laat dus geen twijfel dat de oorzaak duidelijk is omdat hij tweemaal beroep heeft gedaan op deze verzekering.
Zoals mijn oude leraar me wist te vertellen op school: een verzekering neem je voor als het begint te regenen maar als het regent zal de verzekeringsmaatschappij de eerste zijn om onder de paraplu te kruipen.
Zijn er nog andere pechverzekeringen van die prijsklasse voor pech aan je motor of wat zijn de verschillende meningen hierover?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ethias Assistance

Bericht door Bob »

Voorlopig nog niet te klagen gehad over Ethias Assistance. Goede service en aantrekkelijke premie die niet wijzigde na meermaals een beroep gedaan te hebben op hun hulp. Ik heb wel steeds meerdere polissen bij hen lopen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: Ethias Assistance

Bericht door Mathy »

Ben in het zelfde geval. De Assistance meermaals nodig gehad, van platte band tot ongeval, altijd zonder problemen geholpen. Moto's ouder dan 15 jaar worden door de gewone Assistance niet gedekt, daarvoor moet je een Assistance Plus nemen.
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Ethias Assistance

Bericht door GStephen »

Poestexas, je hebt pb
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Ethias Assistance

Bericht door TomVT »

Bij Total krijg je gratis pechverhelping in gans Europa als je er minstens 2 keer in de maand gaat tanken :-)
Ik dacht dat zij met Touring samenwerkten maar ben niet zeker.
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: Ethias Assistance

Bericht door Nick »

De pechverhelping via TOTAL is gratis.
Daarmee is alles gezegd.

Enkel en alleen het overtuig wordt naar de dichtstbijzijnde garage gebracht die jouw merk kan behandelen.
Moet zelfs geen merkgarage zijn.

Kom het dus maar eens tegen in het buitenland. Daar sta je dan mooi in the middle of nadda-nikske.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ethias Assistance

Bericht door Bob »

Nick schreef:De pechverhelping via TOTAL is gratis.
Daarmee is alles gezegd.
Inderdaad, dat is zo een beetje hetgeen er in DIT TOPIC verteld wordt. Dan heb ik bij Ethias toch al betere service gekregen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
FILIPPO
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2007, 20:47

Re: Ethias Assistance

Bericht door FILIPPO »

Ivm de prijsstijging van Ethias zit ik in het zelfde schuitje. Ik heb ook naar Ethias gebeld en kreeg dezelfde uitleg dat ik maar 1 verzekering heb bij Ethias en daardoor extra moet betalen.

Vorig jaar heb ik geen beroep moet doen op de diensten van Ethias maar het jaar daarvoor (2009) heb ik wel drie maal Ethias ter hulp moeten roepen. (twee maal voor de auto en 1 maal voor de moto).

In een van bovenstaande postings staat er ivm een gratis dienst van Total maar ik weet niet welke service ze garanderen maar de service van Ethias is toch excellent.

In 2009 kwamen we op 21 Juli met de moto terug van een korte vakantie in de Vogezen. Na het tanken rond 18 u in Verdun weigerde mijn 1150rt te starten (defecte benzinepomp). Na een telefoontje naar Ethias stond er na een half uurtje een takelwagen uit het naburige Bouillon om mijn moto op een aanhang wagen te plaatsen. Mijn vrouw en een andere passagier, ik was overgestapt op de moto van een collega-rijder, werden mooi naar huis gebracht en mijn moto werd afgezet bij de dealer (Ruddervoorde). Dit is toch een gans verschil als enkel te slepen naar dichtstbijzijnde garage.

De opslag van Ethias stoorde me nogal maar vind de prijs/kwaliteit toch nog zeer aanvaardbaar.
Deauville - R1150RT
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Ethias Assistance

Bericht door Indierock »

Nog maar het 2de jaar bij Ethias, enkel en alleen voor die Europ Assistance. Geen verhoging gehad. Ook wel niks voorgehad.

Wat betreft "gratis" Total : uw voertuig gaat alleen naar de DICHTSBIJZIJNDE garage. Dit zegt genoeg. Is die garage een Lada - of Wartburg garage in het hol van Pluto bv. ergens in Kroatië, dan is dat de "service". Uwe motor is van het straat en daar eindigt het verhaal van Total. Uw verhaal moet dan nog maar pas beginnen. Dus weet waar ge aan begint voor je wat verder wegtrekt dan België en nabije omgeving.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Alx
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 apr 2008, 21:37
Woonplaats: Wilsele
Locatie: Wilsele

Re: Ethias Assistance

Bericht door Alx »

Ik zelf heb ook enkel een goede ervaring met Ethias assistance. Gelukkig nog maar een keer nodig gehad. Een telefoontje: Moto laten afslepen naar garage van mijn keuze (van Zaventem naar Diest), zelf lift gekregen van de sleepwagen. En daarna een paar (5 dacht ik) dagen gratis vervangwagen.

Mijn moeder daarentegen, met nog andere Ethias-verzekeringen, is ondertussen door Ethias vriendelijk verzocht om elders een reisbijstandsverzekering af te sluiten, dus geen premieverhoging :alien: . Zij heeft er de laatste jaren al regelmatig beroep op moeten doen - niet zelf, maar wel mijn nog thuiswonende broer en zussen met ziekte en/of autopech in het buitenland. Blijkbaar niet rendabel en dan mag je opkrassen.
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Ethias Assistance

Bericht door costerke »

Vraagje. Waarom nog een bijkomende verzekering nemen i.v.m. pech, ongeval .... terwijl
men een BMW-service-card heeft die aan dezelfde voorwaarden voldoet (depanneren en/of
afslepen naar garage) en wanneer moto niet binnnen een bepaalde tijdspanne hersteld kan
worden men recht heeft op een vervangwagen.

Groetjes Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: Ethias Assistance

Bericht door fronteradriver »

Als je een BMW service card hebt is het nemen van een extra pechverhelping onnodig. Als je echter een tweedehands BMW koopt, heb je geen recht op de BMW service card.

Ik ben via ethias assistance verzekerd voor mijn motor en mijn wagen en mijn persoon.
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Ethias Assistance

Bericht door bommelaar »

Dit jaar al mijn verzekeringen bij ethias weggehaald wegens te veel moeten betalen. Vandaag krijg ik de factuur van de assistence in de bus, voor het nieuwe jaar.
Gestegen naar 128 euro (dus bijna 50 euro meer), omdat mijn polissen dus weg zijn. Ik krijg wel de kans om onmiddellijk op te zeggen wegens de aanpassing.

Is natuurlijk wel voor 2 vtgen en gezin.

Iemand een idee of er een andere organisatie dit goedkoper kan?
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Ethias Assistance

Bericht door GSMax »

Idem hier :shock:

Na een eerste jaar reisbijstand Ethias te hebben betaald aan 90€, de rekening ontvangen voor het 2de jaar voor zo maar eventjes 135€, een verhoging van 50% Heb toch maar eventjes gevraagd waarom zij mijn polis zondermeer verhoogd hebben Heb geen beroep op hen moeten doen in het verleden, dus daar kan het niet aan liggen.

Antwoordje van Ethias; da komt meneer omdat wij 6 maand geleden u een voorstel hebben gedaan van uw andere verzekeringen ook bij ons te plaatsen, en u hebt dat niet gedaan Wij wensen onze goedkoopste tarieven voor te behouden aan onze trouwe klanten :shock:

Ik vind dit naar discriminatie ruiken :-x En ik vind dat Ethias dat moet vermelden op hun website of in hun contractvoorstel, wat zij dus nog steeds niet doen :-? Dus voor zij die Ethias reisbijstand ondertekend hebben dit jaar en geen andere verzekeringen willen nemen bij Ethias, na een jaar komt er dus 50% bij en betaald ge 135€. Waarschijnlijk zal het voor het 3de jaar dan 200€ worden
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
witteklim
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 mei 2009, 13:33
Locatie: kessel-lo

Re: Ethias Assistance

Bericht door witteklim »

bij mij reeds enkele jaren na elkaar netjes de 90 euro betaald .
wel nog geen beroep moeten doen op hun bijstand
suzuki gsxr 750 , suzuki intruder 750 , honda goldwing 1500 , harley davidson sportster 1200 , ducati monster 900 , BMW r 1150 rt.
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Ethias Assistance

Bericht door Supermario »

Hier is het van het zelfde (50%) erbij) , Ethias vliegt hier buiten.
Nu komt het aanbod van de BMW-club (VAB -20%) weer in het vizier (als je lid bent).

Grtn, Mario


Iemand een idee of er een andere organisatie dit goedkoper kan?[/quote]
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: Ethias Assistance

Bericht door dbr »

Hoi,
Hier ook +50%, maar dadelijk opgezegd en naar VAB overgestapt. Moest toch iets doen want het tweede voertuig op die polis, mijn Z3, heeft vandaag 15 kaarsjes mogen uitblazen. En dan is die niet meer gedekt door de Ethias-polis.

Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Plaats reactie