welke aanrader
Moderator: GVN
welke aanrader
gedag,
k heb me al eens een beetje rondgekeken, maar toch nog maar eens de allom bekende vraag, welke gps zouden jullie aanraden, tis voornamelijk om gewoon de dag van te voren te zegge: k laad me die of die route, en morgen vroeg vertrek k, liefst gewoon aansluiting voor gewone oortjes, waterdicht is niet belangrijkste (ben tot nog toe ook overal geraakt met de gewone gps uit de wagen, in de tanktas en was zelfs dan nog redellijk met handschoenen te bedienen..), interne batterij is geen must, maar lijkt me toch soms wel handig, k zal wel nog het een en t ander over het hoofd zien, maar daar zullen jullie wel bij kunnen aanvullen toch?
alvast bedankt en de groeten
k heb me al eens een beetje rondgekeken, maar toch nog maar eens de allom bekende vraag, welke gps zouden jullie aanraden, tis voornamelijk om gewoon de dag van te voren te zegge: k laad me die of die route, en morgen vroeg vertrek k, liefst gewoon aansluiting voor gewone oortjes, waterdicht is niet belangrijkste (ben tot nog toe ook overal geraakt met de gewone gps uit de wagen, in de tanktas en was zelfs dan nog redellijk met handschoenen te bedienen..), interne batterij is geen must, maar lijkt me toch soms wel handig, k zal wel nog het een en t ander over het hoofd zien, maar daar zullen jullie wel bij kunnen aanvullen toch?
alvast bedankt en de groeten
-
- Contacteer:
Re: welke aanrader
Als het voor routes is en niet zozeer A naar B ...
Als je liefst geen stroom aftakt van de motor of wagen of fiets (
) ...
Tripy II is dan een mooie oplossing. Momenteel krijg je nog 100 € korting voor je oude niet werkende GPS ...
Als je liefst geen stroom aftakt van de motor of wagen of fiets (

Tripy II is dan een mooie oplossing. Momenteel krijg je nog 100 € korting voor je oude niet werkende GPS ...
ik vrees dat je weer een topic gestart bent die geen einde kent.
met de zaken die jij aangeeft ben je met elke GPS gesteld.
bij garmin de eerste tem de laatste gps-en.
bij tom tom en tripy idem.
wat wil je erbij?
muziek beluisteren?
bleutooth?
routes op voorhand uitstippelen en uitwisselen met andere gebruikers?
gr rob.
met de zaken die jij aangeeft ben je met elke GPS gesteld.
bij garmin de eerste tem de laatste gps-en.
bij tom tom en tripy idem.
wat wil je erbij?
muziek beluisteren?
bleutooth?
routes op voorhand uitstippelen en uitwisselen met andere gebruikers?
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
-
als ik een raad mag geven: koop een echte motorGPS, waterdicht en ineens de juiste beugels en attributen erbij, vergeet die prutsen voor in de wagen, vroeg of laat heb je gezeik met die dingen op een motor.
Vanaf een 300 euro heb je al iets voor op de moto dat alles kan wat jij wil, met uitzondering van oortjes met draadjes, want dat ga je niet meer vinden, is allemaal bluetooth nu.
Interne batterij is een must, anders moet je telkens een stroombron gaan zoeken indien je de GPS even los vd motor wil gebruiken, bv bij het uploaden van routes etc....
Persoonlijk gebruik ik mijn GPS enkel als GPS, geen muziek, niet bellen, geen bluetooth oortje (heeft weinig zin want ik rij altijd met oordoppen) en bevalt al jaren prima zo.
Ik ben zeer tevreden van een Garmin Zumo 220
Vanaf een 300 euro heb je al iets voor op de moto dat alles kan wat jij wil, met uitzondering van oortjes met draadjes, want dat ga je niet meer vinden, is allemaal bluetooth nu.
Interne batterij is een must, anders moet je telkens een stroombron gaan zoeken indien je de GPS even los vd motor wil gebruiken, bv bij het uploaden van routes etc....
Persoonlijk gebruik ik mijn GPS enkel als GPS, geen muziek, niet bellen, geen bluetooth oortje (heeft weinig zin want ik rij altijd met oordoppen) en bevalt al jaren prima zo.
Ik ben zeer tevreden van een Garmin Zumo 220
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mja, bluetooth oortje zal k msschiens toch ook eens moeten halen, beetje meegaan met de tijd zekers.. :p
dus: waarschijnlijk met bluetooth voor oortje, liefst interne batterij, nog liever simpel routes opladen, maar moet ook wel van a naar b kunnen rijden toch? zijn de routes allemaal geschikt voor bepaald merk, of zijn ze vrij simpel pas te maken voor bepaalde toestellen?
zal al wel duidelijk zijn dat k hier nog best groen in ben, maar toch al nuttige dingen gelezen, zo lees k ook wel eens dat bepaalde toestellen toch iets storingsgevoeliger zijn..
alvast erg hartelijk dank
dus: waarschijnlijk met bluetooth voor oortje, liefst interne batterij, nog liever simpel routes opladen, maar moet ook wel van a naar b kunnen rijden toch? zijn de routes allemaal geschikt voor bepaald merk, of zijn ze vrij simpel pas te maken voor bepaalde toestellen?
zal al wel duidelijk zijn dat k hier nog best groen in ben, maar toch al nuttige dingen gelezen, zo lees k ook wel eens dat bepaalde toestellen toch iets storingsgevoeliger zijn..
alvast erg hartelijk dank
-
van A naar B kunnen ze allemaal, tegenwoordig is heel europa voorgeladen. routes opladen alleen ervaring met Garmin, met de nieuwe generatie GPS sluit je die aan op je PC, je PC ziet die vervolgens als een externe schijf en je kopieert gewoon vanuit windows verkenner de GPX files naar je GPS, of indien je GDB routes hebt laadt je die via mapsource naar je GPS of je slaat de GDB op als GPX. Vervolgens beslis je op de GPS welke route je wil importeren om te rijden. relatief simpel, beetje oefenen en vloeken zal er wel bij te pas komen. Handig is een extra geheugen kaartje bij de GPS, kun je zelfs onderweg routes van een collega in je toestel laden en vice versa, bij sommigen zou je zelf via bluetooth gegevens tussen 2 gPS'en kunnen uitwisselen, maar da heb ik nog niet geprobeerd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
tis dus echt zo simpel gelijk ze in de reclame zeggen..
en zijn er dan modellen of merken die k beter mijd? enig idee welke ik nog goed mee af ben vanuit de 2de hands markt of beter een niet te dure nieuwe, 600 of meer euros zoek k zowiezo niet te geven, maar voor een 2-4honderd euros moet er toch ook wel iets te vinden zijn wat schikt?
en zijn er dan modellen of merken die k beter mijd? enig idee welke ik nog goed mee af ben vanuit de 2de hands markt of beter een niet te dure nieuwe, 600 of meer euros zoek k zowiezo niet te geven, maar voor een 2-4honderd euros moet er toch ook wel iets te vinden zijn wat schikt?
Net zoals Dirk bezit ik reeds geruime tijd een Zumo 220. Ook ik gebruik deze puur als GPS, om te rijden van A naar B maar ook om routes te rijden die ik zelf maakte en downloads van de PC te doen.
Ook gebruik ik op lange autostraderitten oortjes en maak aldus geen gebruik van Bluetooth (geen muziek of Truus...)
Indien ik op vreemde locatie ben neem ik hem mee om mijn auto (ingebouwde GPS) of motor makkelijker weer te vinden doordat de interne batterij een werktijd van meer dan 5 uur toelaat.
Voor mij is dit toestel alles wat ik wens en voor de realistische prijs heb je volgens mij een koop die je je nooit zal beklagen.
Groetjes, WilBike
Ook gebruik ik op lange autostraderitten oortjes en maak aldus geen gebruik van Bluetooth (geen muziek of Truus...)
Indien ik op vreemde locatie ben neem ik hem mee om mijn auto (ingebouwde GPS) of motor makkelijker weer te vinden doordat de interne batterij een werktijd van meer dan 5 uur toelaat.
Voor mij is dit toestel alles wat ik wens en voor de realistische prijs heb je volgens mij een koop die je je nooit zal beklagen.
Groetjes, WilBike

Lid BMW MC Vlaanderen...
-
Garmin Zumo 220 is 349euro of zelfs minder als je wat uitkijkt. Zumo 660 is al direct een pak meer, toestel kan ook iets meer en heeft grotere displaytimon schreef:tis dus echt zo simpel gelijk ze in de reclame zeggen..
tomtom rijder is iets goedkoper dacht ik, maar geen ervaring mee
De andere merken zijn enkel voor in de wagen. Tripy ben ik geen voorstander van, te duur voor de mogelijkheden die het biedt.
Er zijn verschillende goeie 2de hands types van Garmin, bv 2720, 2820 en 276 en 2610. beide laatsten zijn al tamelijk oud en kunnen geen recente kaarten aan. als je meer dan 150 euro moet geven voor een 2de hands zou ik al snel een nieuwe overwegen, je hebt dan garantie en de nieuwe kaarten
Het is wat ver uit je buurt maar Naverik in ekeren is een betrouwbare, goedkope Garmin dealer. Je betaalt wat minder daar omdat die geen dure winkel hoeft af te betalen, je koopt gewoon bij hem in de living

het zal dan wel een 220 gaan worden, voor zover k kan rondneuzen prijs kwaliteit, alle dingen die ik zou gebruiken, waarschijnlijk zelfs meer..
alvast allemaal hartelijk dank en de groeten
ps: bt oortjes zijn allemaal toepasbaar toch?

Indien u de kaarten van Portugal, Groot-Brittannië en de Scandinavische landen niet nodig hebt kunt u zelfs een Zümo 210 overwegen.timon schreef:het zal dan wel een 220 gaan worden, voor zover k kan rondneuzen prijs kwaliteit, alle dingen die ik zou gebruiken, waarschijnlijk zelfs meer..![]()
Dit is hetzelfde toestel als de Zümo 220 maar zonder bovenvermelde kaarten. Enkel de prijs is nog een stuk goedkoper.
en zijn deze kaart dan later ook niet los te krijgen of up te graden? ben nu in t kort niet direct van plan die kanten op te gaan, maar moest het ooit eens het geval zijn..
Misschien kunnen ze op onderstaande link u daarover een juist antwoord geven.timon schreef:en zijn deze kaarten dan later ook niet los te krijgen of up te graden? ben nu in t kort niet direct van plan die kanten op te gaan, maar moest het ooit eens het geval zijn..
http://www.point2leuven.be/zumo_210_220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op dezelfde site is het prijsverschil tussen de Zümo 220 en de Zümo 210 exact 100€ indien u de motorkaart niet wenst, anders wordt het verschil kleiner aangezien dat er een promotie gegeven wordt op de combinatie Zümo 220 met motorkaart.
Indien u toch van plan zou zijn om eventueel later de landen Portugal, Groot-Brittannië en de Scandinavische landen apart bij te kopen zult u zeker goedkoper gesteld zijn om onmiddellijk een Zümo 220 te kopen.
Goed uitkijken is de boodschap, de prijzen variëren sterk van winkel tot winkel. Al heeft naverkoopdienst ook zijn prijs.
Succes met uw zoektocht.