F800S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wipr
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 dec 2005, 23:00
Locatie: Wilrijk

F800S

Bericht door wipr »

Op 2dehands.be heb ik een paar F800S'en tegengekomen met lage km-standen. In het geel zie je ze vaak 2dehands.

Love it or leave it kleur sowieso maar zijn de richtprijzen te doen die ze daar vragen (gaande van 4500 tot pakweg 6500euro)

Zijn er noemenswaardige kosten voorzien op bepaalde km-standen.

Liggen ze niet goed in de markt of juist wel.

In het verleden heb ik een R850R gehad (bj 1995) maar die is snel terug buiten gevlogen omdat er vanalles aan scheelde.

Wat de andere merken en types betreft ben ik min of meer op de hoogte.

De F800ST zie ik wel eens rijden maar de S ontzettend weinig tenzij je de serie "Van vlees en bloed" opzet. :mrgreen:

Maar goed, ik heb wel wat vragen daaromtrent.

Hou je vooral niet in om de goede en minder goede punten hier neer te schrijven.



PS: op 2dehands vind je bijv een gele F800S voor 4500euro met een 9800km's. Heb de verkoper al eens gecontacteerd en hij is al de tweede eigenaar.....
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: F800S

Bericht door vacaro »

Goede site om er één te vinden is op http://www.autozone.be" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.autoscout.be" onclick="window.open(this.href);return false; al is de eerste site wel veel postings van dealers en minde particulieren.
Wel veel info over model en goe op te volgen ook.
ik pluis deze sites altij uit.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
jotul
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:40
Locatie: DEINZE

Re: F800S

Bericht door jotul »

Grote kosten zijn er niet bij lage km. stand. Enkel op 40.000 dient ook de aandrijfriem vervangen te worden. Deze alleen al kost een dikke 300 euro.
Vooral het verbruik is uitermate gunstig. Bij vlot en verstandig rijden is deze content met 3.5 l/100 km.
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Re: F800S

Bericht door rsl »

jotul schreef:Grote kosten zijn er niet bij lage km. stand. Enkel op 40.000 dient ook de aandrijfriem vervangen te worden. Deze alleen al kost een dikke 300 euro.
Vooral het verbruik is uitermate gunstig. Bij vlot en verstandig rijden is deze content met 3.5 l/100 km.
En als naast de riem dan ook de twee poelies vervangen moeten worden - zoals bij mijn Scarver toen - kan dat wel 'ns oplopen tot 1000 euro aan stukken alleen al...
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
Plaats reactie