BMW Systeem 6 helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

BMW Systeem 6 helm

Bericht door GSMax »

Ik lees er hier weinig over (of ik heb het in elk geval niet gevonden) maar me dunkt dat er hier toch verschillende mensen zijn die daar mee rondrijden :-? Ervaringen :?: Draagcomfort, kwaliteit vizier, sluiting, aandampen, etc etc Waar goedkoper kopen :?: Ben toe aan vervanging van de Schuberth en lees van alles en nog wat over verschillende merken, doch weinig over de BMW 6 :-?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door archi »

Na 3 Schubert helmen (C2 laatste) nu in een Systeem 6 omdat die beter paste, maar dat is persoonlijk uiteraard.
In vergelijking met C2: veel stiller, verluchting kinstuk werkt, verluchting bovenaan maakt maar beetje lawaai, zonnescherm optisch veel beter, (dubbel) vizier dampt niet aan maar geeft in combinatie met mijn gepolariseerde zonnebril een onrustig beeld, is ook kleiner en luchter. Dus zeer tevreden van.

Eric
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door kurt1973 »

Ik ben er ook content van, het is mijn tweede al, de eerste is vervangen onder garantie (waterinsijpeling bij hevige regenval) Pinlock werkt zeer goed, goede verluchting, en voor mij is de pasvorm goed (knelt nog een beetje, maar is nog nieuw, dus dat betert wel).

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door lekkerweg »

De BMW systeem6 helm is niet stiller dan een Bell jethelm (zonnebril of klapvizier) op een R1150RT met standaardscherm alsmede Marathon en V-Stromscherm. Uit ervaring.
Als de motorbladen nou eens een vergelijkingstest op de weg zouden doen, kom je tot heel andere conclusies.
Maar zolang ze een handschoentest in de koelkast doen, en regenpakken onder de sproeier in de tuin, moet je geen waarde hechten aan die uitslagen.
Een forumlid zei het al, en terecht, een helm is duur genoeg om 'm eerst uit te probreren.
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door philxo »

Kleine vraag aan ALLE BMW 6 Rijders ...
Ik heb de helm sinds 3.000KM en ben er eigenlijk NIET tevreden van.
Ik heb enkele vragen IVM de helm.
Hebben andere BMW6 rijders ook de last dat je NIET met open vizier kan rijden boven de 100KM/u.
Blinkt het vizier (het transparante) ook zo enorm .. dat het echt storend is ...
En waarom maakt hij zoveel lawaai als je de ventitatie dinge openzet ...

Ben redelijk wanhopig na deze (momenteel toch) SLECHTE aankoop van bijna 600€.
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Tene Quod Bene
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2011, 09:36

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door Tene Quod Bene »

philxo schreef:Kleine vraag aan ALLE BMW 6 Rijders ...
Ik heb de helm sinds 3.000KM en ben er eigenlijk NIET tevreden van.
Ik heb enkele vragen IVM de helm.
Hebben andere BMW6 rijders ook de last dat je NIET met open vizier kan rijden boven de 100KM/u.
Blinkt het vizier (het transparante) ook zo enorm .. dat het echt storend is ...
En waarom maakt hij zoveel lawaai als je de ventitatie dinge openzet ...

Ben redelijk wanhopig na deze (momenteel toch) SLECHTE aankoop van bijna 600€.

Ik kan je geen info geven over de BMW 6 helm, maar volgens mij (Schuberth C3, brommertje met weinig tot geen windbescherming) heeft het rijden met open vizier vooral te maken met de grootte en vorm van je voorruit. Ik klap die van mij dicht bij 80 km/h.

En als je echt constant met open vizier wil rijden (of heb je het over je kinstuk?), misschien eens een jethelm overwegen?


Cheers

TQB
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door philxo »

Heb et niet over het kinstuk , echt het Doorzichtige vizier zelf ...
Bij mijn lazer bleef het mooi open tot 130 zelf 140KM/u .
En nu klapt het inderdaad al dicht bij 80KM/u ... MAar ik rijdt ABSOLUUT nie graag me een dichte helm ..
DUS .. Oplossing gezocht (en het scherm eraf vijzen is GEEN optie :grin: )
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door tommeken »

@ philxo

Ik had net hetzelfde probleem met mijn nieuwe Schubert C3 . Mijn vizier klapte dicht na +/- 60 km/uur. Wat zeer vervelend is, want ik wil zelf beslissen wanneer ik het wil dicvhtklappen.

Heb daarom direct contact opgenomen met de dealer en hij heeft de "vizierbevestigingen" vervangen door nieuwe en het probleem was opgelost. (bij mij was mijn helm nog in garantie dus het heeft mij geen cent gekost) Dankzij de goede service van RAD-shop Drongen.

Het vizier voelt direct stugger aan + het klapt niet meer dicht aan lage snelheid.

Dus best contact opnemen met dealer als helm nog in garantie is en anders nieuwe vizierbevestigingen bestellen en zelf monteren.

Hopelijk lost dit uw probleem op.
Ciao Tommeken
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door philxo »

Thanks tommeke ...
De helm is ZEKER nog in garantie :)
IS net iets meer dan 1maand oud :lol:
Dus morge mijn onvriendelijke mensen van BMW Antwerpen lastig valle :)
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door archi »

philxo schreef:Kleine vraag aan ALLE BMW 6 Rijders ...
Ik heb de helm sinds 3.000KM en ben er eigenlijk NIET tevreden van.
Ik heb enkele vragen IVM de helm.
Hebben andere BMW6 rijders ook de last dat je NIET met open vizier kan rijden boven de 100KM/u.
Blinkt het vizier (het transparante) ook zo enorm .. dat het echt storend is ...
En waarom maakt hij zoveel lawaai als je de ventitatie dinge openzet ...

Ben redelijk wanhopig na deze (momenteel toch) SLECHTE aankoop van bijna 600€.
Op een LT slaat het scherm pas dicht bij +130 of bij windstoot van vrachtwagen. Mijn C2 sloeg heel wat sneller dicht.
Blinkend vizier? Zie geen probleem.
De bovenste ventilatieschuif geeft inderdaad wat meer lawaai, maar in vergelijking met een C2 is dit niets.
De perfecte helm bestaat niet, maar deze is de beste die ik al gedragen heb.

Eric
GB
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2008, 20:41

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door GB »

Ben tegenover vorige helm (systeem 5) heel tevreden. Ok helm klapt dicht boven bepaalde snelheid +120km/h maar dan mag dat ook wel vind ik. Sommige hebben problemen met het niet volledig afsluiten (waterinsijpeling). Zelfs daar heb ik geen problemen mee als je maar volledig dichtklikt
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door philxo »

archi schreef:
philxo schreef: Blinkend vizier? Zie geen probleem.
Eric
Nee , als je een spiegel vizier wil niet nee ..
Maar als ik de helm op heb , dan projecteerd de minste lichtinval zich aan de binnen zijde van de helm.
En dat is , storend en lastig/vermoeiend tegelijkertijd.
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door lekkerweg »

Vandaag weer een x-tal km gereden met het originele BMW scherm (R1150RT) maar het was buiig. Voor de verandering de BMW Systeemhelm-6 opgezet. Het is gewoon een kuthelm. Tot nu toe vanaf april 9000 km gereden met aanvankelijk een niet gehomolegeerde FLM helm met opklap vizier, sinds ik nog maar 4 pt over heb, met een een gekeurde Bell jethelm en die twee zijn heel wat stiller met hetzelfde scherm.. Ik vraag me wel af of het lawaai, jazeker, tering herrie, niet versterkt wordt door de open klankkast nabij de oren als je geen communicatie set ingebouwd hebt. Dat een Schubert C3 of BMW Systeem6 veiliger is wens ik te betwijfelen.
Zoals eerder aangegeven- wat heb je eraan als je kop met helm, allemaal nog heel, 50 mtr van je romp ligt?
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door philxo »

:grin: mooie verwoording :)
Ik ben ook met hangent hoofd terug gekomen van de dealer .. .
Deze wist me te vertellen dat ik (natuurlijk , hoe kon het anders) De eerste was die NIET tevreden was over HUN systeem 6 helm ...
Ik hoop dat ik er zelf iets op vindt .. want ze waren ook ineens zo vriendelijk te zegge da ze niet aan inruila acties deden ...
Daar gaat mijn 600€ :twisted:
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door tommeken »

@ phlixo

Ja dienen dealer heeft u goed bij uw KL***N. :evil:

Ikzelf reed vroeger ook me een BMW helm, en was daar ook niet 100% tevreden over.
Ben daarom overgeschakeld naar Schubert C3 helm. (TER INFO Schubert maakt trouwens de BMW helmen.)
Is zeker en vast ook geen goedkope helm, maar toch bood dit uiteindelijk een pak voordelen tov een BMW helm.

Ten eerste : Zo wie zo 2 jaar garantie .
Ten tweede : Wanneer je uw helm hebt geregistreerd op de website van Schubert, en je hebt binnen de 3 jaar een motorongeval en uw helm is beschadigd, (laten vaststellen door de politie adhv een PV) krijg je een serieuse korting op een nieuwe helm.

Ikzelf heb mijn helm gekocht bij RAD-Shop, en ben zeer tevreden over de service en klantvriendelijkheid in deze shop.

Vele BMW-dealers (niet allemaal , maar toch veel) zijn enkel uit op uw geld en service en klantvriendelijkheid kennen er veel niet meer.
A sign of the time I think.

Het probleem van het dichtklappen van het vizier was een gekend probleem bij Schubert, en aangezien Schubert de BMW helmen maakt, lijkt het mij sterk dat jij de eerste bent met dit probleem.

Misschien eens informeren bij RAD-shop , misschien kunnen zij u verder helpen.

Ciao,
Tommeken
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door tommeken »

@ philxo

Hier kan je de info vinden van de RAD-shop in Antwerpen (en neen ik heb geen aandelen bij RAD) :lol: :lol:

RAD Shop Antwerpen - Willebroek


Antwerpen - Willebroek
Bedrijvenpark De Veert 5
Gps: Callaertstraat 33
2830 Willebroek

Tel: 03/886.75.12
E-mail: info@rad.eu

Openingsuren
Maandag 10.00 - 18.00
Dinsdag 10.00 - 18.00
Woensdag 10.00 - 18.00
Donderdag 10.00 - 18.00
Vrijdag 10.00 - 18.00
Zaterdag 10.00 - 18.00
Zondag gesloten
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door st1100 »

Het dichtklappen van het vizier is idd soms lastig. Was ook al het geval bij de system 3? en de shubert concept (10jaar geleden). Ik heb zelfs m'n vizier van de shubert eens naar boven getaped met duck tape omdat ik het beu was om het naar omhoog te doen. En die BMW helm is idd een paar generaties verder maar blijkbaar is het probleem gebleven.

En het spiegelende vizier heb ik nu ook (shoei multitec) , en komt volgens mij door het dubbele vizier (pinlock) en uw zithouding heeft er ook mee te maken. Ik heb er nu ook veel last van op m'n k1200R terwijl ik met deze helm ook op een pan-european gereden heb en daar had ik het niet. Maar nu zit ik dus meer voorovergebogen en bij het minste zon , zie ik mijn eigen neus in m'n vizier. En ook bij het rijden in het donker zie/zag ik de lampen van lantaarnpalen , maar die zijn uit nu dus opgelost.

ik was van plan om zo'n system 6 te kopen maar als ik dat hier zo allemaal lees , zal het iets anders worden denk. Mag je eigenlijk een testrit met zo'n BMW helm doen ??? bij RAD mag het wel , maar daar hebben ze enkel shoei en shubert.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door Mil »

Ik rij met een helm van Arai, zeer tevreden over. Daar kan je het vizier op 2 standen openen nl. op een 'spleetje' en helemaal open.
Misschien off topic, maar als ik hoor dat er met open vizier gereden wordt tegen 120 of meer, in sommige gevallen, dan vraag ik mij toch af wat er gebeurd als een van onze vliegende vriendjes jou pad kruist. Ikzelf heb eens een bij tegen mijnen houten gehad en dat deed geen deugd! Toen reed ik ook een goei honderd...
Dat beestje bleef zitten tussen mijn helm en kaak, en ja lap nog ne steek om het boeltje mooi af te ronden....
Vanaf nu vizier op een spleetje als het te warm is.
Nadeel is natuurlijk om die rode, gele of welke kleur dan ook van het vizier te krijgen. Afwasmachine wil al eens helpen en geen krassen.
Mil
Leven is het meervoud van lef...
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door archi »

st1100 schreef:ik was van plan om zo'n system 6 te kopen maar als ik dat hier zo allemaal lees , zal het iets anders worden denk. Mag je eigenlijk een testrit met zo'n BMW helm doen ??? bij RAD mag het wel , maar daar hebben ze enkel shoei en shubert.
Testritten bij BMW dealers kan enkel bij Kohl in Aken bij mijn weten. Hebben trouwens ook de C3 en nog wat andere merken. En heel wat betere service dan de belgische collega's.

Eric
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door st1100 »

Dan zal ik eens naar Aken moeten zeker , want één ding is zeker , zonder er eens (al is het maar 10 minuten) mee gereden te hebben , koop ik ,geen helm meer. Dan blijft hij op hun schap liggen , er zijn nog winkels en voor mij moet er niet BMW op staan :wink: .
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door GSMax »

Ik rij met een Schuberth S1 8-) Fantastische helm maar aan vervanging toe en had dus ook de Systeem 6 in gedachten, maar ben daar, na lang nadenken, van terug gekomen :-? Niet door de commentaar hier, maar gewoon omdat een systeem helm voor mijn type motor niet zo goed is denk ik, en dus zal het terug een integral worden :grin: Ik rij in de zomer ook met vizier een beetje open want ben allergisch voor wespen, en zou dat niet in mijn helm willen, wat bij open vizier de kans vergroot natuurlijk :shock: Ben nu nog aan het twijfelen tussen de sport integral van BMW (in zelfde kleur als motor) of terug de Schuberth 8-) :-?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door Herman1200RT »

Testritten bij BMW dealers kan enkel bij Kohl in Aken bij mijn weten. Hebben trouwens ook de C3 en nog wat andere merken. En heel wat betere service dan de belgische collega's[quote][/quote]

ik heb de mijne bij winge-motors gekocht, testen is daar wel mogelijk.

groetjes, Herman
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door philxo »

Ik heb mijn Systeem 6 (jammer genoeg blijkbaar) bij mijn dealer gekocht ..
En dat was ook enkel zien en kopen ..
Alhoewel IEDEREEN daar met een BMW helm rijdt .. was er GEEN enkele 6 in mijn maat (TUURLIJK da).
DUs ik al een paljas daar 20min mee door de winkel gewandeld .. En toen gekozen om hem toch maar zelf te testen en gaan klagen ...
Domme zet he .. 600€kwijt EN nog meer slechte service ...
THANKS BMW
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door lekkerweg »

Vorig jaar kostte mijn BMW Systeem6 (mat grijs) bij Klaus Mayer nabij Mannheim euro 460,00. Bij Polo in Duitsland was de C3 (matzwart) zelfde prijs.
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: BMW Systeem 6 helm

Bericht door philxo »

ok 600€ is 30€ meer dan ik hem betaald heb ...
maar is toch genoeg e , om niet te werken .. :)
Niet ?
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Plaats reactie