politiecontroles in Frankrijk

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

politiecontroles in Frankrijk

Bericht door poestexas »

Hallo,
Deze namiddag terug thuis gekomen van een weekje Zuid-Frankrijk.
Voor wie nog moet vertrekken naar ginder toch een goeie raad en niet "van horen zeggen": opvallend veel snelheidscontroles op de autowegen naar het zuiden. Als ik zou zeggen op een 1000 km retour uit het zuiden, toch wel een tiental controles gespot, dan overdrijf ik echt niet.
Hierbij ook nog zeggen dat ik een coyote geplaatst had en dat de melding van mobiele controles in Frankrijk niet betrouwbaar zijn. Heb er verschillende gezien (in mijn richting) zonder dat de coyote daar melding van maakte!
Een verwittigd man...
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Harald »

Was vorig jaar ook zo.
heb er zelf ééntje gezien, gemonterd in een Peugeot braek
type 307 of ziets.
Grote radar in de koffer.
Stond op een landweg naast de snelweg
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Johan&Ils
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2011, 19:34

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Johan&Ils »

ook wij kunnen hiervan meespreken, enkele jaren geleden sprong er ineens een gendarm uit de boskes (als een duiveltje uit een doosje) en konden we 790 euro neertellen :roll: . 1 van ons 2 moest het rijbewijs afgeven en de motor laten staan!!!!
Ik heb dan de 2 moto's naar een camping gereden vlakbij (gelukkig in de terugweg opgepikt door vriendelijk Fransen), daar een nachtje "geslapen" :-x en 's ochtends in alle vroegte illegaal vertrokken :roll: Heel sjiek, zonsopgang begin oktober bij - 2 graden!! op de motor. We hebben die zondag nog 2 politiecontroles omzeild en waren verdorie blij dat we de belgische grens zagen opduiken!!!!!! In België gold het rijverbod namelijk niet!

Nu is het een straf verhaal, maar ik kan u verzekeren dat het toen héééél zéér deed in onze portomonee. Gelukkig was het op de laatste dag van onze reis dwars door Italie, Sicilie, Sardinië, Corsica en Frankrijk. Als dat op de eerste dag was gebeurt, dan hadden we wel terug gedraaid denk ik!!
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door John »

Het is inderdaad godgeklaagt! Waar is onze "vrijheid" gebleven? :twisted:
Zelf heb ik ook al véél te véél betaald aan onzinnige boetes. Waar ik volgens mijn mening niks maar dan ook niks deed dat andere weggebruikers in gevaar bracht.
We wonen nu eenmaal in een kutgemeenschap (lees maar West-Europa) waar ze maar één ding voor ogen hebben, en dat is zeker niet een veilige doorstroming van verkeer! Dat weet ik maar al te goed!
Neen mijnheertje! Verdoken belastingen innen op de meest onortodockse wijze! (goed gespeld?) :twisted:
Eergisteren zag ik nog een "maddameke" van (geschat) een jaar of tachtig proberen te parkeren. (wat dus NIET lukte)
Had méér dan tien minuten nodig om uit haar auto te komen en aan te bellen bij haar leeftijdsgenote, om dan, en ik hield mijn hart vast, zonder ongelukken weer de baan op te gaan.
Ok, nu kan je stellen dat het "verkeer" ook die bestuurders omhelst. (wat voor mij neerkomt op mensen die totaal NIET meer bekwaam zijn om in het huidige verkeer deel te nemen)
Maar ze zijn er wél hé!
We betalen met zen allen al veel te veel belastingen. Als "ze" die nu eens gebruiken om al die .....een gratis TAXI te geven in plaats van gratis met de LIJN te laten rijden zou volgens mij een betere oplossing zijn.
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Patrick V »

een 1000 km retour uit het zuiden, toch wel een tiental controles gespot
dat is nog erger dan in NL :evil: .
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door J »

hier in België is het ook zo, heb er weer twee, dat maakt dat ik dit jaar op 9 kom te staan. Veel anonieme wagens.

tja, circuitrijden kost nog meer.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Dirk Pauwels »

J schreef:hier in België is het ook zo, heb er weer twee, dat maakt dat ik dit jaar op 9 kom te staan. Veel anonieme wagens.

tja, circuitrijden kost nog meer.

J

Ik zit nog maar op 6 denk ik dit jaar, weliswaar auto en moto en parkeer boetes meegetelt.

uitgebreid door Frankrijk gevlamd met de moto in juni en weinig flikken gezien, pas achteraf gezien hoe hoog de boetes daar zijn.... slik...Veel chance gehad precies....

Vooral omdat ze daar zo achterbaks zijn om vanop grote afstand de snelheid te meten, dus verdoken....gelukkig zijn de franse weggebruikers nog wel zo sympathiek om lichtsignalen te geven als waarschuwing.....

Die coyote hangt af vh aantal gebruikers op het traject, en als het in frankrijk niet populair is, ben je eraan voor de moeite....
Sowieso op de secundaire wegen ben je met een coyote niet veel....

Ik vrees dat het de volgende jaren alleen maar erger gaat worden, nog efkes en ik rij enkel nog met oldtimers, dan is 70-80 al een hoge snelheid... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door GSMax »

En hoe hoog zijn de boetes juist in Frankrijk :?: Ga in september mijn zus bezoeken in Spanje, dusdoende :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Dirk Pauwels »

Kmax schreef:En hoe hoog zijn de boetes juist in Frankrijk :?: Ga in september mijn zus bezoeken in Spanje, dusdoende :wink:
Snelheidsovertreding in frankrijk: (spanje is anders ook niet mis, daar kan het ook oplopen tot 600 euro....)
Tot 20 km/h in de bebouwde kom en op gewone wegen en tot 30 km/h op de autosnelwegen: € 100 (direct betalen).
Snelheidsovertreding tot 40 km/h: € 140 (direct waarborgsom betalen van 140 euro).
Snelheidsovertreding met meer dan 40 km/h: tot € 1.500 (direct waarborgsom betalen van € 140 tot € 750).

Overtreden inhaalverbod
Op het overtreden van een inhaalverbod en/of het overschrijden van een doorgetrokken witte streep: tot € 750 (buitenlanders: direct waarborgsom betalen van € 140).

Rood Licht
Door rood licht rijden: tot 750 euro (buitenlanders: waarborgsom van € 140).

Veiligheidsgordel
Rijden zonder veiligheidsgordel: € 35 tot € 150 (bij betaling binnen drie dagen: € 20).

Alcohol
Rijden onder invloed (= boven 0,5 promille): van 0,5 tot 0,8 promille tussen € 140 en € 750.Boven de 0,8 promille: vanaf
€ 4.500(!)+ inhouding van rijbewijs gedurende 72 uur en ontzegging rijbevoegdheid voor drie maanden tot vijf jaar plus eventuele strafvervolging (waarborgsom voor buitenlanders: € 1.150 tot € 2.250, direct betalen).
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Den Woesten »

voorzij die het nog niet weten ,maar de coyote is nu verboden in Frankrijk dacht ik.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door poestexas »

Den Woesten schreef:voorzij die het nog niet weten ,maar de coyote is nu verboden in Frankrijk dacht ik.
Ik weet het niet maar ik twijfel er aan want ze zijn nog steeds te koop in alle shops bij de tankstations.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat men het geprobeerd had ze te verbieden maar dat dit niet gelukt was. Coyote is trouwens van Franse makelij.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door albatros »

Verschillende reacties verbazen mij toch hier??

Net terug uit de Provence met het koekblik :-? Inderdaad verschillende radarcontroles tegengekomen en allemaal (7!) duidelijk en zeer correct aangegeven geworden door mijn beste vriend Coyote :-)
Dat van die secundaire wegen is maar half waar. Ik reed namelijk op een kleine departementale (D1075 tussen Grenoble en Sisteron) en 2 controles perfect door de Coyote aangegeven, maar daar ligt het gevaar in het beperkt aantal verkenners natuurlijk. Er waren inderdaad een 3-tal meldingen van MOBIELE radar die er uiteindelijk niet (meer) waren.
Coyote is volledig legaal in Frankrijk. Echter verboden in Zwitserland en Duitsland dacht ik. (in beslagname??)

Volgende keer mag hij terug mee op reis :grin: :twisted:

Gr. Geert
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door albatros »

Dirk Pauwels schreef:
J schreef:hier in België is het ook zo, heb er weer twee, dat maakt dat ik dit jaar op 9 kom te staan. Veel anonieme wagens.

tja, circuitrijden kost nog meer.

J

Ik zit nog maar op 6 denk ik dit jaar, weliswaar auto en moto en parkeer boetes meegetelt.

uitgebreid door Frankrijk gevlamd met de moto in juni en weinig flikken gezien, pas achteraf gezien hoe hoog de boetes daar zijn.... slik...Veel chance gehad precies....

Vooral omdat ze daar zo achterbaks zijn om vanop grote afstand de snelheid te meten, dus verdoken....gelukkig zijn de franse weggebruikers nog wel zo sympathiek om lichtsignalen te geven als waarschuwing.....

Die coyote hangt af vh aantal gebruikers op het traject, en als het in frankrijk niet populair is, ben je eraan voor de moeite....
Sowieso op de secundaire wegen ben je met een coyote niet veel....

Ik vrees dat het de volgende jaren alleen maar erger gaat worden, nog efkes en ik rij enkel nog met oldtimers, dan is 70-80 al een hoge snelheid... :mrgreen:
Coyote is wel zeer populair in Frankrijk. Op de grotere snelwegen gemiddeld 50 tot 70 verkenners op enkele kms afstand aanwezig.
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door GSMax »

Coyote gaat in september ook mee 8-) Probeer op autostrade altijd tss de 160 en 170 aan te houden, eventuele boetes zijn dan nog draaglijk :wink: Coyote is niet verboden in Frankrijk 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Dirk Pauwels »

Ge zult maar den eerste zijn met uwe coyote die een mobiele flitser passeert, iemand moet de eerste zijn hé..... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Moto-Pyrénées
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 nov 2009, 17:23
Woonplaats: Pyreneeën
Contacteer:

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Moto-Pyrénées »

Coyote is inderdaad (nog ?) niet verboden in Frankrijk. Maar ook als je veel verkenners vóór jou hebt, blijft er een risico, want de FR-politie is meer en meer inventief om zich te verbergen. Je kan dus op je gemak zijn door de verkenners die vóór jou rijden, maar als ze allemaal de politie niet gezien hebben, heb je prijs (enfin boete bedoel ik :wink: )
Moto-Pyrénées
On-road en Off-road in de Pyreneeën
http://www.moto-pyrenees.com/nl

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Pol »

Kmax schreef:Coyote gaat in september ook mee 8-) Probeer op autostrade altijd tss de 160 en 170 aan te houden, eventuele boetes zijn dan nog draaglijk :wink: Coyote is niet verboden in Frankrijk 8-)
Mijn schoonbroer zit sinds meer dan 25 jaar bij de Gendarmerie en nu al een tijdje vlakbij de A20.In zijn onmiddellijke buurt amuseren zich ook een paar van zijn collega's op o.a.op diene A20.Ni voor niks dat er nu zoveel Fransen zonder rijbewijs rondbollen. Had ook de gelegenheid om is in hun apparatuur van het merk SAGEM te kijken. Ja... succes zenne en prettige reis.
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Chris Wils »

Ik ben ze ook eens tegengekomen,met een speedgun meten ze de snelheid,laten je gewoon verder rijder,maar aan de volgende rotonde staan de collega,s,met de kassa.
Mijne maat heeft ze eens boven op hun busje zien liggen op een pechstrook,met een speedgun,en ongeveer 1 km verder stond de kassiere,knap,dat wel maar niet lief.
Salu.
Chris.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Harald »

Chris Wils schreef:...... ongeveer 1 km verder stond de kassiere,knap,dat wel maar niet lief.
Salu.
Chris.
...En als ge betaald hebt, wil je wel waar voor je geld hé :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Chris Wils »

k,Denk niet dat ge dat moet vragen aan die kassiere Harald,of ge moet een paar maanden kost en inwoon willen in de ¨crollbar¨hotel op kosten van Carla Bruni hare vent.
Salu.
Chris
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Pol »

Harald schreef:
Chris Wils schreef:...... ongeveer 1 km verder stond de kassiere,knap,dat wel maar niet lief.
Salu.
Chris.
...En als ge betaald hebt, wil je wel waar voor je geld hé :lol:
Ikke volpension gratis bij de Gendarmerie en nee, ik zit daar ni in den bak :drunken: :lol:
Moto ook veilig gestald.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door GSMax »

Pol schreef:
Kmax schreef:Coyote gaat in september ook mee 8-) Probeer op autostrade altijd tss de 160 en 170 aan te houden, eventuele boetes zijn dan nog draaglijk :wink: Coyote is niet verboden in Frankrijk 8-)
Mijn schoonbroer zit sinds meer dan 25 jaar bij de Gendarmerie en nu al een tijdje vlakbij de A20.In zijn onmiddellijke buurt amuseren zich ook een paar van zijn collega's op o.a.op diene A20.Ni voor niks dat er nu zoveel Fransen zonder rijbewijs rondbollen. Had ook de gelegenheid om is in hun apparatuur van het merk SAGEM te kijken. Ja... succes zenne en prettige reis.
GA ik nu echt eens niet naar kijken zelle, gas erop, en cash geld bij 8-) Houden ze me tegen betaal ik, zo niet, niet :lol: :lol: Zal het einde september weten te vertellen :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door Dirk Pauwels »

Kmax schreef:
Pol schreef:
Kmax schreef:Coyote gaat in september ook mee 8-) Probeer op autostrade altijd tss de 160 en 170 aan te houden, eventuele boetes zijn dan nog draaglijk :wink: Coyote is niet verboden in Frankrijk 8-)
Mijn schoonbroer zit sinds meer dan 25 jaar bij de Gendarmerie en nu al een tijdje vlakbij de A20.In zijn onmiddellijke buurt amuseren zich ook een paar van zijn collega's op o.a.op diene A20.Ni voor niks dat er nu zoveel Fransen zonder rijbewijs rondbollen. Had ook de gelegenheid om is in hun apparatuur van het merk SAGEM te kijken. Ja... succes zenne en prettige reis.
GA ik nu echt eens niet naar kijken zelle, gas erop, en cash geld bij 8-) Houden ze me tegen betaal ik, zo niet, niet :lol: :lol: Zal het einde september weten te vertellen :wink:
Hebben ze wifi in de prison dan? :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door albatros »

Dirk Pauwels schreef:Ge zult maar den eerste zijn met uwe coyote die een mobiele flitser passeert, iemand moet de eerste zijn hé..... :mrgreen:
Da's een feit da just is :lol:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: politiecontroles in Frankrijk

Bericht door GSMax »

Dirk Pauwels schreef:Hebben ze wifi in de prison dan? :lol:
Goe lezen Dirk - snelheid tussen 160 en 170 = boete 140€ :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie