K100RS - Pick-up groep probleem

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Geert K100
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:41
Locatie: Regio Kortrijk

K100RS - Pick-up groep probleem

Bericht door Geert K100 »

De voorbije zomer was ik met mijn K100 RS '86 een paar keer stilgevallen, ik dacht toen dat het met de warmte te maken had. Ik heb er op het forum over gepost en iemand gaf mij de raad een nieuw benzinefilter te plaatsen. Ik heb dat toen gedaan en het is niet meer opnieuw gebeurd. Vorige week echter terug voorgehad en naar de garage geweest. Daar denken ze dat het aan de pick-up groep van de ontsteking ligt. Deze doet het normaal goed, maar af en toe eens een storing. Nu kost dat grapje wel 400 €, dus heb ik het voorlopig nog niet vervangen. Heeft iemand identieke ervaringen of commentaar? Zou ik naar een occasie pick-up groep uitkijken of is dat af te raden ?
Alvast bedankt !!
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

dat is een kenmerk voor die dingen soms wel en soms niet
is herstelbaar maar je moet de juiste onderdelen vinden (erg duur)
beter is een nieuwe erin te stoppen, ik weet het 't kost geld maar dan is 't weer 20 jaar in orde :wink:
probeer anders eens een afbraak te vinden bv L&C olen
DREE
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Vlaardingen NL

Bericht door DREE »

Hoi Geert

Als je K verder goed loopt zou ik eerst beginnen met het controleren en zonodig reinigen van alle stekerverbindingen. Vooral het massapunt onder tank wil nog als eens nodig zijn. Ook de steekrelais en steker van de Motronic nakijken. Vaak zijn deze problemen van elektriche aard en worden bij normaal onderhoud vaak vergeten.
Succes André
Dree
K100 RS 1988
Geert K100
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:41
Locatie: Regio Kortrijk

Bericht door Geert K100 »

Een reactie die ik mondeling kreeg :
Zelfde voorgehad met K1, uiteindelijk ontdekt dat niet de juiste bougies in de motor zaten. Volledig de zelfde symptonen, eens wel - -eens niet en merkwaardig genoeg met warmte te maken.
Ondertussen vernomen van knalpot dat ik een gebruikte pick-up groep kan bekomen voor 150 €.
Groeten, reacties nog altijd welkom.
PatricK/GS
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 okt 2004, 20:44
Woonplaats: Lommel
Locatie: Noord-Limburg

Pick-up groep probleem

Bericht door PatricK/GS »

Geert,
Toch oppassen met tweedehands onderdelen, er geldt immers geen garantie.
Heb zelf ook al occassie gekocht, maar dan liefst geen mechanische voorwerpen. Een richtingaanwijzerrelais aangekocht bij L&C begaf het al na 2 weken en heb dan toch maar een nieuwe gekocht.
Het kan natuurlijk meevallen, maar denk er toch eens over na.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Pick-up groep probleem

Bericht door J-P »

PatrickK100/2 schreef:Geert,
Toch oppassen met tweedehands onderdelen, er geldt immers geen garantie.
Heb zelf ook al occassie gekocht, maar dan liefst geen mechanische voorwerpen. Een richtingaanwijzerrelais aangekocht bij L&C begaf het al na 2 weken en heb dan toch maar een nieuwe gekocht.
Het kan natuurlijk meevallen, maar denk er toch eens over na.
Er is in zoverre garantie dat als een gebruikt onderdeel toch niet in orde is het gewoon teruggenomen wordt of je krijgt een andere. Zo is in ieder geval mijn ervaring met de Knalpot.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Plaats reactie