Routes laden op zumo 660

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

jotul
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:40
Locatie: DEINZE

Routes laden op zumo 660

Bericht door jotul »

Heb reeds geruime tijd een Zumo 660. Telkens als ik verschillende routes (10) wil downloaden krijg is slechts een gedeelte(8) van de op te laden routes op mijn GPS.
Ook als ik de routes wil laden op een micro SD krijg ik er slechts 2/3 van de op te laden routes erop.
Kan er mij iemand in lekentaal uitleggen hoe ik het toch gedaan krijg. Met dank voor de hulp.............
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door ferre10 »

plaats alle route's in één bestand en verstuur dit naar de sd kaart. kopieeren en plakken kan ook. dit kan normaal geen probleem zijn.als je er later route's wil bijplaatsen verander dan de naam van het bestand anders word het overschreven.
importeer alleen de route's naar je toestel die je die dag kan rijden en verwijder die nadien ook als je andere importeerd.op deze manier kom je normaal niet in de problemen. :grin: :grin: :grin:
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Wiedewa »

Precies Ferre, da moet goed komen :grin:
Maar TS moet ook begrijpen dat hij maar een route tegelijk kan rijden, veel gemaakt foutje.

mvg Nico
MG Breva 850
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Nepal »

Er zijn twee mogelijkheden of je laadt de routes in via mapsource of je zet ze op de sd-kaart in de zumo en importeert ze dan naar het toestel via mijn gegevens - importeer routes.
Als je voor de eerste optie kiest, zet je best de te laden routes (maximum 20 als ik het goed heb) in één gpx-bestand en zend ze dan naar de zumo (ze komen dan op je zumo in de Garminmap onder de map GPX, de bestandsnaam is dan temp)
Als je het toestel ontkoppelt en aanzet, heeft het even tijd nodig om de ontvangen gegevens te verwerken (knoppen op het scherm zijn dan even inactief).
Deze methode werkt echter niet altijd feilloos. (Ik heb wel gemerkt dat het intern geheugen van de zumo nog maar een tiental Mb vrij had, ik heb de overbodige taalfiles er uit gesmeten, nu heeft hij een vrij geheugen van om en bij de 675 Mb, werkt vlotter en minder problemen met het importeren)

De tweede mogelijkheid is de routesin één of meerdere GPX-bestanden op te slaan onder de map GPX op het SD-kaartje (in de zumo, in de verkenner te herkennen als 'garminsd, je kan ze uiteraard ook slepen). Deze haal je dan naar het toestel via 'mijn gegevens'-'importeer gegevens'-'routes' en dan de gewenste route aanvinken en vervolgens 'importeer' drukken.
Let wel dat je route in het laatste geval voldoende via-punten bevat, voorts zet ik herberekenen steeds uit om de route zoals ik ze heb gemaakt te rijden.

Ik gebruik steeds beide methodes : de routes op de sd-kaart zijn eerder een backup mocht het toestel ten velde crashen en een harde reset nodig is. Dit heb ik - afkloppen - sinds de voorlaatste firmware niet meer nodig gehad.

Gtz
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door WimLT »

Heb net alle 13 routes van de Bosse & Rosse septemberreis naar Steiermark erop gezet en zelfs al doe je het volgens de regels van de kunst, doet dat kloteding (koosnaampje voor de 660) gewoon zijn goesting. Op het kaartje staan ze nu dubbel en op het toestel wou hij er maar 9 zetten. Via importeren staan ze er nu wel allemaal op. Importeren gaat ook maar rit per rit. De vooruitgang zie je trouwens ook niet, want dat blijft gewoon op 0% staan en het toestel loopt vast. Uitzetten en terug aanzetten en dan zie dat de route toch geïmporteerd is. Dit herhaal je dan tot ze er allemaal op staan :roll: Het is en blijft rommel (zie eerder topic) :twisted:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Harald »

Wim, ik heb hier nog een bon liggen voor een gratis cursus Garmin in Leuven.
Kan misschien helpen tegen de hoge bloeddruk ... :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

routes laden op SD card en dan 1 voor1 als je ze nodig hebt importeren. Datis nog altijd de methode die ik toepas en nog nooit een probleem of een vastlopend toestel gehad . De gebruikte route verwijder ik direct na gebruik.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door WimLT »

Harald schreef:Wim, ik heb hier nog een bon liggen voor een gratis cursus Garmin in Leuven.
Raar dat dàt steeds de uitleg is als dat toestel niet doet wat het moet doen: het ligt aan JOU. Nee dus. Ik ken àlles van dat kloteding wat er van te kennen valt, maar dat werkt gewoon niet goed !

Jo, dat deed ik vroeger ook zo, maar dat riskeer ik niet meer, want heb het eens voorgehad dat hij een route gewoon niet wou importeren (geen goesting zeker want er was niks mis mee) en dan sta je daar ook te geelogen. Ik verwijder ze wel van het toestel van zodra ik een rit gereden heb om extra ruimte te maken voor ...'t ja voor wat eigenlijk ?! Doe je op je pc toch ook niet, een bestand wegsmijten als je ermee gedaan hebt :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door ferre10 »

wim,
ik denk aan een corupte file :-(
probeer is met kopieren en plakken naar het sd-kaartje. meerdere route's in één keer importeren is vragen om moeilijkheden maar dat wist je zeker al :grin: :grin: :grin: .
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Nick »

... er zit misschien een route tussen die niet exclusief voor bmw gemaakt is ? :mrgreen:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door WimLT »

ferre10 schreef:wim,ik denk aan een corupte file :-(
probeer is met kopieren en plakken naar het sd-kaartje. meerdere route's in één keer importeren is vragen om moeilijkheden maar dat wist je zeker al :grin: :grin: :grin: .
Het is allemaal al lang in orde, maar de manier waarop het weer moest gebeuren stoort mij gewoon. Waarom ze dubbel op het kaartje staan is mij trouwens een raadsel. Ik denk dat wanneer je de routes naar het toestel stuurt, ze automatisch ook op het kaartje worden gezet. Waarom ? Pfff ... wie zal het zeggen :roll: Als ze er maar op staan, hé. Eén keer, twee keer, ..... :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
vara 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jan 2010, 21:48
Locatie: Hooglede

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door vara 2 »

WimLT schreef:Heb net alle 13 routes van de Bosse & Rosse septemberreis naar Steiermark erop gezet en zelfs al doe je het volgens de regels van de kunst, doet dat kloteding (koosnaampje voor de 660) gewoon zijn goesting. Op het kaartje staan ze nu dubbel en op het toestel wou hij er maar 9 zetten. Via importeren staan ze er nu wel allemaal op. Importeren gaat ook maar rit per rit. De vooruitgang zie je trouwens ook niet, want dat blijft gewoon op 0% staan en het toestel loopt vast. Uitzetten en terug aanzetten en dan zie dat de route toch geïmporteerd is. Dit herhaal je dan tot ze er allemaal op staan :roll: Het is en blijft rommel (zie eerder topic) :twisted:
Hehe , deze week al 2 x 550 en 1 x 660 geupdated en routes geimporteerd en dit zonder problemen , ik begrijp echt niet waar jullie probleem zich voor doet Wim LT ! Zou echt wel helpen om eens een info-avondje mee te pikken ivb met mapsource en garmin . Echt eens doen .
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door WimLT »

vara 2 schreef:Zou echt wel helpen om eens een info-avondje mee te pikken ivb met mapsource en garmin . Echt eens doen .
LAP ... gààn we weer :roll: :roll: :roll:

Heb er waarschijnlijk al meer gedaan dan jij ! Dan zal ik gewoon te stom zijn om met Garmin te werken, zeker :-?

Goh, wat een voorzet geef ik hier. Benieuwd wie hem er gaat inkoppen :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
vara 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jan 2010, 21:48
Locatie: Hooglede

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door vara 2 »

WimLT schreef:
vara 2 schreef:Zou echt wel helpen om eens een info-avondje mee te pikken ivb met mapsource en garmin . Echt eens doen .
LAP ... gààn we weer :roll: :roll: :roll:

Heb er waarschijnlijk al meer gedaan dan jij ! Dan zal ik gewoon te stom zijn om met Garmin te werken, zeker :-?

Goh, wat een voorzet geef ik hier. Benieuwd wie hem er gaat inkoppen :roll:
Ik bedoel zeker niet dat je te stom bent om met garmin te werken , in mijn tekst wou ik gewoon aantonen dat er veel mensen iets kopen zonder er de nodige uitleg bij te vragen of zelf iets over op te zoeken op het net . Ik ben gewoon een pro en jij een contra ervan . Gewoon bedoeld als hulplijn en mss geniet je er toch achteraf meer en beter van .
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door WimLT »

Het zou op de duur gewoon leuk zijn mocht het aan mijn kennis van de materie liggen. Da meen ik echt, want dan was het veel sneller opgelost dan nu het geval zal zijn :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door jantje beton »

Wim Wim je trapt er elke keer weer met 2 voetjes in hoe is het toch mogelijk dat je je elke keer opnieuw laat vangen :wink: :wink:
BEN WEER EENS ONLINE
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door mario »

WimLT schreef:Het zou op de duur gewoon leuk zijn mocht het aan mijn kennis van de materie liggen. Da meen ik echt, want dan was het veel sneller opgelost dan nu het geval zal zijn :-?




wel Wim ik denk dat jij ne slechte 660 moet hebben gekregen als ik lees wat jij allemaal tegenkomt !!! :twisted: had hem al tegen de muur gesmeden denk ik,
mijne nu twee tal jaar in gebruik en nog geen problemen mee gehad en gebruik die elke dag !
staat in truck, pas een trip achter de rug met routes van een 3000 km
op voorhand gemaakt enkel op pc !
resultaat was perfect !
of ik heb geluk ne hele goeien te vast te hebben :razz:
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Dettie
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 mar 2010, 12:01

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Dettie »

Hetzelfde hier, reeds meer dan 2 jaar een tevreden gebruiker van zumo 660 en alle soorten routes al gereden (bvb. zelf gemaakte routes, routes downloaden,...). Het ding doet wat ik er van verwacht. 't is amusant om zien hoe WimLT erop blijft vloeken en in allerhande discussies er telkens weer intrapt ... :-)

Verkoop je Zumo Wim en geniet van het motorrijden zonder, nog vele vrolijke km's !
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door WimLT »

Dettie schreef:Verkoop je Zumo Wim en geniet van het motorrijden zonder
Vrij moeilijk om clubroutes te rijden dan, hé :-? Btw de Wim trapt nérgens in en wacht gewoon op de release van de volgende volwaardige TomTom motor GPS. Eens zien hoeveel kooplustigen ik dan ga hebben voor mijn 660 :roll: :roll: :roll: Ondertussen nog lekker wat bashen :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dettie
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 mar 2010, 12:01

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Dettie »

Vrij moeilijk om clubroutes te rijden dan, hé
maar nee jong, je kan toch converteren naar TT of niet soms... da's "poepsimpel" :mrgreen:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Harald »

WimLT schreef:....... Btw de Wim trapt nérgens in en wacht gewoon op de release van de volgende volwaardige TomTom motor GPS.
Eens zien hoeveel kooplustigen ik dan ga hebben voor mijn 660 :roll: :roll: :roll: Ondertussen nog lekker wat bashen :mrgreen:
Geen enkele hé Wim, ...
Iedereen weet dat ge dat beestje al lang hebt mismeesterd.......
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door WimLT »

Iedereen weet intussen welke rommel het is, ja :roll:

Trouwens het apparaat terug op de fabrieksinstellingen zetten is niet zo moeilijk, hoor. Ready for a fresh start :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Geert_GS »

WimLT schreef: Importeren gaat ook maar rit per rit. De vooruitgang zie je trouwens ook niet, want dat blijft gewoon op 0% staan en het toestel loopt vast. Uitzetten en terug aanzetten en dan zie dat de route toch geïmporteerd is. Dit herhaal je dan tot ze er allemaal op staan :roll: (zie eerder topic) :twisted:
Wim,ik heb dit vandaag ook mee gemaakt,dus het ligt niet aan U.
Ik had dit niet voor met de vorige kaarten maar sinds 2012.2 wel... :twisted:

Dat het slecht materiaal is zal ik ook niet beweren maar de bedrijfspolitiek van Garmin laat hier toch wat te wensen over.
Zo is Garmin blijkbaar meer gericht voor Microsoft gerichte computers dan voor de Mac gebruikers en dat stoort mij enorm :-x

Navenant de prijsklasse van zo'n dingen mogen ze wel soms toch wat beter functioneren en gebruiksvriendelijker zijn,zowel de besturingsprogramma's,de upgrades,ontgrendelingscodes van de kaarten,het toestel zelf,....
Dat ze hun producten willen beschermen tegen misbruik en/of kopiëren van software of dergelijke kan ik begrijpen maar Garmin zou eens moeten leren begrijpen
dat de modale motorrijder geen behoefte heeft om uren bezig te zijn met upgrades,ontgrendelingscodes,Mac programma's met beperkingen,GPS die anders beginnen te functioneren
na upgrades,....

Vandaag nog bij clublid gezien dat de 276C "VEEL" sneller zijn routes uploadt dan de modernere 660,is dat nu niet belachelijk???
Vooruitgang van de techniek noemen ze dat!!!

Als TomTom in de toekomst met nieuwe producten op de markt komen met minder complexe routeprogramma's kan ik wel volgen in Wim zijn
redenering en zou ik zelfs ook overwegen om al dan niet over te gaan tot de aankoop van de concurrentie.

Grtz,Geert
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door WimLT »

Geert KR schreef:Wim,ik heb dit vandaag ook mee gemaakt,dus het ligt niet aan U.
Eindelijk ene die het doorheeft 8-) Gelukkig weet ik dat zelf ook al héél lang :wink: Waarom denk je dat er zoveel zo'ne grote schrik hebben van die updates, dat ze er maar liever afblijven en het zo laten ? Omdat het zo goed werkt ? Dacht het niet, hé :roll:

Hét grote probleem van Garmin is dat ze verschrikkelijk lui aan het worden zijn en dat wordt erger met het jaar. Klantenbinding is allang niet meer nodig en er wordt meer en meer met de spreekwoordelijke klak naar gesmeten. Ge leest het hier genoeg: ondanks de dure prijs in samenhang met het slecht functioneren, BLIJVEN de meesten Garmin verdedigen tegen beter weten in niet meer of ze zijn aandeelhouders. Waarom ??? Géén idee, want je krijgt ab-so-luut geen waar voor je geld i.v.m. andere merken. Prijs/kwaliteit ligt diep onder het vriespunt. Voor mij eindigt het Garminverhaal definitief als TomTom een nieuwe, volwaardige motorGPS op de markt brengt. De Urban vond ik niet zo geslaagd en zij noemen het trouwens zelf ook een scooterGPS. Ik heb nog nooit zo'n spijt gehad van iets als dat ik mijne kop heb laten zot maken om over te schakelen naar Garmin :cry:

Voordeel is nu wel dat ik weet door eigen ondervinding waar het beter is en dat ik met een gerust hart terug naar de concurentie kan stappen als het zover is. Iets dat veel Garminner gewoon niet DURVEN, omdat ze vrezen dat ze daar niet mee gaan kunnen werken. Weten zij veel dat TomTom zoveel makkelijker en beter is :-? En geloof mij: Mapsource is ook allang een achterhaald argument. Er zijn veel (gratis) routeplanners die veel beter in mekaar steken :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door Jo De Paepe »

Voor mij eindigt het Garminverhaal definitief als TomTom een nieuwe, volwaardige motorGPS op de markt brengt.
Wanneer gaat dat zijn jong ?? Als de paashaas eieren onder de kerstboom legt op driekoningen ? :mrgreen:
Ze doen er redelijk lang over om een opvolger te maken voor hun Rider.

Voorlopig doen we verder met Garmin (geen aandelen) Voor mij voldoet hij ruimschoots om de routes van de club en zelfgemaakte te rijden.
Mocht er een beter alternatief komen , dan ben ik ook niet getrouwd met madam Garmin :mrgreen:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Plaats reactie