Flitsen E19

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Flitsen E19

Bericht door GSMax »

Na het verhogen van het aantal flitspalen in Vlaanderen, met de vermelding door minister Crevits dat deze op zwarte punten staan, en dat er enkel nog geflitst wordt op plaatsen, waar de verkeersveiligheid het vereist, zou ik graag van de minister willen vernemen, hoe een anoniem flitsvoertuig op de E19 tussen Kontich en Rumst, richting Brx, zaterdagnacht om 00.45u, kan bijdragen aan de verkeersveiligheid. Ik ben gelukkig niet geflitst, en de Coyote zal zijn werk doen voor zij die achter mij kwamen, maar de zwarte anonieme wagen was bijna niet te zien omdat de autostrade verlichting uit was :-(
Toffe "flitspolitiek" dat er in Vlaanderen gevoerd wordt :thumbdown: :twisted:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Flitsen E19

Bericht door Frans »

Wie gelooft die mensen nog :clown:
tommyvdv
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jun 2011, 20:02

Re: Flitsen E19

Bericht door tommyvdv »

indien geflitst, afstappen, naartoe wandelen en terugflitsen!
Dartagnan
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 nov 2005, 15:20
Locatie: Officieel ? .........nergens.

Re: Flitsen E19

Bericht door Dartagnan »

Kmax schreef:........... zou ik graag van de minister willen vernemen,
hoe een anoniem flitsvoertuig op de E19 tussen Kontich en Rumst,
richting Brx, zaterdagnacht om 00.45u, kan bijdragen aan de verkeersveiligheid. ......: :twisted:

Velen weten dat ze bijna permanent geflitst aan de werken op de E19.
Na de werken denke ze hun " verloren tijd " te moeten inhalen.

Vooral tijdens de wee-end nachten zijn er veel jonge ( al dan niet onder invloed ) rijdende jonge gekken op de baan.
Wel het zal uw zoon of dochter wezen die het leven laat in het voertuig van zo'n gek.
Of die er van de baan werd gereden.
Daarom staan ze daar te flitsen.
Wie zich aan de ( spel) regels kan houden heeft daar geen last van.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Flitsen E19

Bericht door GSMax »

Redelijk simplistisch gedacht Dartagnan, want dan moeten ze in elke straat gaan flitsen :-? :shock: Het gaat em hier over verkeersveiligheid, 's nachts, op een autostrade en niet aan op-en afritten hé :twisted: En wat die werken betreft, ik passeerde daar elke dag want dat is mijn vast traject, wel ik heb ze geen enkele keer zien staan flitsen, maar dan ook geen enkele keer hé :shock: En weet ge waarom niet :?: Omdat ge daar toch niet hard kon rijden, dus de boetes zouden niet zwaar genoeg zijn, niet genoeg opbrengen :-o . Nee liever 's nachts den onozelaar gaan uithangen op een autostrade, belachelijk gewoon :twisted:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Flitsen E19

Bericht door WILBIKE »

Hoi Kmax,

Jij hebt ze blijkbaar tijdens de werken niet zien staan flitsen... wel, ik wel en was er blij voor. Je mocht er 70 en ik reed er een kleine 80 met een gek in een Audi op minder dan 5 meter achter mijn motor. Wij werden er niet geflitst maar een auto links van ons wel en met reden, hij reed zeker 90 km/uur ter hoogte van de versmalling van 3 naar 2 rijstroken en diende wat verder zwaar in de remmen te gaan om niet in een voorligger te knallen!!! De werken zijn lang op voorhand aangegeven en volgens mij rijden meer dan 20 procent bestuurders er onverantwoord.

Groeten, Wilbike :!:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door Werner Von C. »

Dat m'n 's nachts op een "verlaten" autostrade staat te flitsen wanneer er "praktisch géén verkeer is" is zo'n zinnetje waar ik stilletjesaan misselijk van wordt.
Géén nut en dus enkel zakkenvullerij ? Sta me toe om even af te vragen wat er zou gebeuren indien er d'office 's nachts niet geflist zou worden, dat zou pas een avontuur worden op onze wegen...

En die klungel die meent dan lustig tegen 195 km/h te moeten kunnen "rijden", omdat er toch geen verkeer is...die moet men tegen zichzelf beschermen.

Het is net als GSM-etiqette, iedereen stoort zich vooral aan het belgedrag van anderen, maar zelden aan dat van zichzelf.

Ik vind het ook niet leuk geflitst te worden, verre van, maar 't is een noodzakelijk kwaad...onze generatie zit in een fase waarin men overgaat van een tijdsgeest waarin alles kon en er nauwelijks sprake was van controle naar een fase van "nieuwe bewustvorming" waarin we -evolueren- naar een veiliger verkeer waarbij flitsen een onderdeel is...de jongere generatie -en ik reken de kleine jongedame van 13 die hier ergens achter de TV hangt hierbij, hebben die eerste fase niet gekend en zijn er ondertussen opgegroeid in de 2e fase en zagen er nauwelijks over...'t is de generatie die later zal zeggen dat wij oude zageventen waren die steeds reclameerden en dan -hetgeen enkel jongeren goed kunnen- eens met hun ogen enkele circelvormige, meewarige bewegingen maken omtrent onze aanstellerij.

Now shoot me :pig:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Flitsen E19

Bericht door Lukas »

Ik volg de garnaal...
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Flitsen E19

Bericht door Mil »

Ergens kan ik uw redenering wel volgen scampi, zie de usa waar men ( meestal, zotten zullen er altijd wel zijn)gediciplineerd rijdt, en tegen veel lagere snelheden dan bij ons.
Daartegenover staat dan weer Duitsland waar hogere snelheden toegelaten zijn op bepaalde stukken van de autostrades.
Is het daar dan zoveel gevaarlijker en onverantwoord om er deel te nemen aan het verkeer?
Ik dacht het niet.
Anderzijds zou men hier beter verkeersborden plaatsen die de snelheid variabel kunnen weergeven naargelang, of in functie van, de intensiteit van het verkeer in plaats van nu een bos aan verkeersborden waar geen mens het nut van inziet. Maar ja, dan zouden er velen de boterbriefjes van meneer Jansens moeten missen.
Goed doen voor iedereen is utopisch, maar met gezond verstand zou men al een heel eind komen.
Mil
Leven is het meervoud van lef...
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door Werner Von C. »

Tegenwoordig vertoef ik nogal veel -beroepsmatig- in Duitsland, en zonder te veralgemenen -doe ik het toch- hebben ze wel wat méér discipline dan de gemiddelde Belg, maar, eerlijkheid gebied me te bevestigen dat ook daar soms nogal eens aso's rondrijden...na de beroepsmatige verplichtingen gaan we 's avonds een hapje eten en ik hou ervan met hen van gedachten te wisselen omtrent de verschillen tss. onze landen, het kan je mss een magere troost lijken doch Jan Modaal is die -tig regeltjes nogal zat aan het worden én ze vinden dat ze voor alles en nog wat moeten betalen, 'k heb hen getroost met de conclusie dat onze landen dus wel méér gemeenschappelijk hebben dan we denken/dachten :wink: , maar op disciplinair gebied blijf ik ze zéér goede leerlingen vinden maar ik verdenk ze ervan dat met de genen mee te krijgen :lol:

Ik ben echter wél de mening toegedaan dat flitsen aléén niet helpt, 'k denk dat we het daarover allen eens zijn doch pleit ik voor de Engelse manier, duidelijk op voorhand aankondigen dat er verderop -zichtbaar- geflist wordt...'t kan mss raar klinken maar zo wennen de chauffeurs eraan, dit in combinatie met een deftig verkeersbeleid zonder onderscheid tss Noord en Zuid en Bxl maar Nationaal en extra verkeersopvoeding op jonge leeftijd op school...etc...ik erger me ook dagelijks aan de scene's die ik zie in het verkeer en het gevoel dat dit allemaal ongestraft kan...op de RO Viaduct BXL aka De Ring zijn er tijdens de werken 4.999 chauffeurs geflitst...ondanks de talloze verwittigingen...dat noem ik hardleers.
Van 18 juni tot en met 21 augustus zijn aan de werken op het viaduct van Vilvoorde 4.999 op 120.277 gecontroleerde voertuigen geflitst. Dat blijkt uit cijfers van de federale politie.
De zwaarste overtreding werd begaan door een bestuurder die 163 kilometer per uur reed op een plaats waar maar 70 per uur toegelaten is.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door WimLT »

Al die voor flitsers zijn, dat zijn jeanetten :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Flitsen E19

Bericht door jakke »

WimLT schreef:Al die voor flitsers zijn, dat zijn jeanetten :-P
Diegene die voor de flitsers zijn, dat zijn diegene die van geen wijken willen weten en, willens nillens, hard blijven rijden. Het is door die hardleersheid dat men de controles opvoerd en blijft volhouden. Dus zijn zij het die rechtstreeks voor flitsers zijn! Ook al beweren ze het tegendeel, het zijn duidelijk de hardrijders die het in de hand werken. :wink:

Dus, hardleerse hardrijders zijn Jeanetten. :mrgreen:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Flitsen E19

Bericht door st1100 »

Ik heb toch sterk m'n vragen of het nu echt nodig is om ded snelheid te beperken tot 70 in zo'n gevallen.

Ja ja , 't is voor de veiligheid van de werkmannen :-? Vorige week reed ik richting A'pen en reed ongeveer de snelheid en ze waren die betonnen vangrail aan het gieten . En als het dan toch zo gevaarlijk is voor de werkmannen dat je 4 vakken van hen vandaan meer dan 70 rijdt , waarom reden ze dan zelf 100 over de afgesloten vakken , vlak naast de werkmannen :wink: :?: :?: Ik zal ook zo'n oranje zwaailamp op m'n dak moeten zetten zeker....
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Flitsen E19

Bericht door GSMax »

Scampi, uwen uitleg ten spijt, neemt het niet weg dat ik flitsen op een lege 3-baansvak autostrade om 00.45 's nachts, een absurditeit vind van het hoogste niveau :twisted: Er zullen altijd taffeleers zijn die vinden dat elke moto en auto voorzien moet worden van een begrenzer, wel ik niet 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door Werner Von C. »

Kmax schreef:Scampi, uwen uitleg ten spijt, neemt het niet weg dat ik flitsen op een lege 3-baansvak autostrade om 00.45 's nachts, een absurditeit vind van het hoogste niveau
Wat is dan het probleem als er "niemand" passeert, de tijd dat de flik daar staat te flitsen flitst hij elders niet...da's toch goed in jou point of view ?
Bovendien, je wilt niet weten hoeveel verkeer er om 00h45 daar passeert...quasi leeg...'k denk het niet hoor...maar je hebt nu ten minste weet waar je volgende nachten kunt gaan doorvlammen...doén joh ! :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Flitsen E19

Bericht door GSMax »

Scampi volgens mij wilt gij alleen maar lezen, wat ge wilt lezen :-? Ik heb toch niet gezegd dat er "niemand" niet passeert :?: :shock: en ik vlam niet overal door :-? De densiteit van het verkeer laat op die plaats om dat uur toe, om harder te rijden, punt :twisted: Ik heb ook niet gezegd dat ik dan 200 wil rijden hé, gewoon harder, zijnde 150 à 160km/u, wat nog altijd ni doorvlammen is, mijn gedacht :evil:

Ik wil gewoon het punt maken dat de flitspolitiek van Vlaanderen op geen knijt trekt :roll:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door Werner Von C. »

Kmax schreef:Ik wil gewoon het punt maken dat de flitspolitiek van Vlaanderen op geen knijt trekt :roll:
Hierin kan ik me voor een stuk vinden.

Had ge da nie gewoon in één zinnekke kunnen neerpennen, had me heel wat geschrijf bespaard :clown: :grin:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Flitsen E19

Bericht door GSMax »

Ben een man van (te)veel woorden :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Flitsen E19

Bericht door Danny »

Ik wil gewoon het punt maken dat de flitspolitiek van Vlaanderen op geen knijt trekt
Als de beperkingen lukraak neergepoot worden en nergens op lijken wat wil je dan dat de flitslocaties of timings op wat trekken... :roll:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Flitsen E19

Bericht door GSMax »

Danny schreef:
Ik wil gewoon het punt maken dat de flitspolitiek van Vlaanderen op geen knijt trekt
Als de beperkingen lukraak neergepoot worden en nergens op lijken wat wil je dan dat de flitslocaties of timings op wat trekken... :roll:
BELEID NU :!: :!: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Flitsen E19

Bericht door Dirk Pauwels »

(s)Campi Di Pampi schreef:Tegenwoordig vertoef ik nogal veel -beroepsmatig- in Duitsland, en zonder te veralgemenen -doe ik het toch- hebben ze wel wat méér discipline dan de gemiddelde Belg, .....

Toch mee oppassen, we hebben daar al een paar keer problemen mee gehad, met die mannen hun discipline, en tegen da ge ze terug buiten krijgt.....
BTW zegt tegen uw duitse collega's es da'k graag mijnen bompa zijn velo zou terughebben die ze in '44 mee gepikt hebben.....

Mijn mening op gebied van flitsen is al bekend, meestal is het gewoon een extra bron van inkomsten en heeft het met verkeersveiligheid niets te maken, anders zou je net met duidelijk herkenbare wagens flitsen, dan bereik je een effectieve vertraging en meer aandacht op de gevaarlijke punten.
Met anonieme wagens is de gedupeerde pas nadat hij geflitst is zich soms bewust vd flitser en zal hij mss wat vertragen, voor verkeersveiligheid doet het niets.......

Vaste camera's. herkenbare flitscontroles, duidelijk aangegeven op voorhand, dan vertraagd iedereen. Maar net dat hebben ze niet graag want dan verdienen ze niets en waar moeten ze dan diene flik en de camera's van betalen?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Flitsen E19

Bericht door Gaby »

Dirk Pauwels schreef:Mijn mening op gebied van flitsen is al bekend, meestal is het gewoon een extra bron van inkomsten...
Wat uiteraard enkel lukt met de bereidwillige medewerking van de weggebruiker.
Dirk Pauwels schreef: Vaste camera's. herkenbare flitscontroles, duidelijk aangegeven op voorhand, dan vertraagd iedereen.
Ja, maar dan enkel waar die dingen staan. De overheid heeft het recht om overal en op eender welke manier
de naleving van het verkeersreglement te controleren, het is aan de weggebruiker om er zich aan te houden.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door WimLT »

Voor de liefhebbers is er trouwens just weer een nief modelleke uit ! Leuk, hé onozelaars :roll:

Afbeelding

Duikt nu onverwachts overal op tussen geparkeerde auto's en liefst zo'n 100 m voor een vaste. Dus voor je daarvoor in de remmen gaat. Veel kans dat diegene die vandaag op de Groenendaallaan heb gespot, mij ook heeft gespot aan 74 waar ik dus 50 mocht. Jullie dag kan weeral niet meer stuk, hé :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Flitsen E19

Bericht door Relax »

:-P
I respect your opinion. But I don't give shit.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door wooter »

Ik woon vrij kort bij de Duitse grens en vertoef wel eens op hun snelwegen... Dramatisch doen over 195 km/u is dus niet aan mij besteed, en qua wegenwerken moet ik zeggen dat die Duitsers er niet voor schamen om een limiet van 80 km/u aan te houden, op versmalde rijstroken waar de gemiddelde Belg uit schrik 60 zou rijden.

De versmalde rijstroken zijn in België hun naam niet waardig, en evenmin hun snelheidslimiet van 70.

En over drukte moet je ook niet beginnen afsteken, want het Ruhrgebied heeft een drukker snelwegennetwerk dan Vlaanderen, en hogere topsnelheden. Het enige waar het in België aan rammelt is infrastructuur, repressie en rijopleiding, maar dan heb ik het qua repressie en opleiding eerder over het nodeloos linksplakken, daaropvolgende bumperkleven en inhalen aan 100-110 km/u.
Plaats reactie