accelerator

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

accelerator

Bericht door bartdv »

Ik heb vandaag een accelerator laten plaatsen . Is echt een aanrader, vlotter optrekken, bij lage snelheid in hogere vitesse gewoon aan de gas trekken en zonder schokken klimt de motor in toeren. Op een rond punt niet meer naar 2de moeten maar gewoon in 3de blijven en bij het verlaten van een rond punt gas geven en gaan. Zelfs tegen 65km/ h in 6de rijden zonder geschok , aan de gas trekken en de motor klimt in toeren zonder geschok. Ik stond er eerst wat sceptish tegenover maar het is nog plezanter om met mijn machientje te rijden want voor de kostprijs móet je het niet laten. Het verbruik blijft momenteel hetzelfde.
Laatst gewijzigd door bartdv op 12 sep 2011, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: accelerator

Bericht door Relax »

Straf. Elke keer dat ik m'n motor binnen doe, en dat is nogal wat, wordt mijn recycler er af gehaald. Zou storing geven bij het uitlezen. Kan best, maar dan had ik 'm er na het uitlezen wel graag weer in gehad.
En dan gaan ze zelf de accelerator verkopen. Krek hetzelfde met andere naam.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: accelerator

Bericht door Gaby »

Ik vind het ook straf dat een dealer zoiets plaatst.
Is het toegeven dat de motor zoals afgeleverd tekort schiet (de reden zijnde blijkbaar het halen van emissienormen),
of is het gewoon tegemoetkomen aan de wensen van de klant?
Naar wat ik lees is er, alhoewel ze hetzelfde resultaat nastreven, wel verschil tussen de Accelerator en de Recyclizer.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: accelerator

Bericht door Relax »

Klopt, de motor schiet idd te kort. Heb het nu een paar dagen mogen ondervinden. Vertrekken, zeker koud, liep moeizamer, zelfs in die mate dat ik moest opletten om niet stil te vallen.
Ook als ik gas gaf en in mindere mate aan een zekere snelheid bleef rijden merkte ik onwil, in die zin dat de motor niet soepel reageerde, niet gelijkmatig in toeren klom. Er vielen altijd 'kleine gaatjes', een lichte vorm van sputteren, zeg maar. Vond het klote rijden zo.
Recycler er weer onder en rijdt weer als vanouds. Wat zo'n ding kan doen.

Moet mss in Techniek?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: accelerator

Bericht door Tomini »

Ik heb twee weken geleden een accelerator geplaatst in m'n gsa, en ben er ook enorm tevreden over, veel soepelere motor, van laag in toeren tot hoog... Vloeiender gasrespons, en minder aan/af effetc...
Ik heb me laten wijsmaken dat de moto's van fabriek af zo arm mogelijk benzine/lucht mengsel krijgen om de co normen te halen; en dat een accelerator het mengsel beetje rijkelijker maakt, en de moto minder sputtert...
Bij optrekken doet de accelerator zijn werk, en ben je sneller en soepeler aan je snelheid, en eens je snelheid behoud, dan zou hij opnieuw zoals normaal werken en het armere mengsel aannemen bij stabiel toerental...
Voorlopig ben ik een voorstander van die accelerator, nu nog eens zien bij m'n eerste onderhoud of m'n dealer er iets van weet, en/of m'n garantie zou vervallen daardoor, anders wip ik hem er terug uit

grtzz
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: accelerator

Bericht door bartdv »

Tomini schreef:Ik heb twee weken geleden een accelerator geplaatst in m'n gsa, en ben er ook enorm tevreden over, veel soepelere motor, van laag in toeren tot hoog... Vloeiender gasrespons, en minder aan/af effetc...
Ik heb me laten wijsmaken dat de moto's van fabriek af zo arm mogelijk benzine/lucht mengsel krijgen om de co normen te halen; en dat een accelerator het mengsel beetje rijkelijker maakt, en de moto minder sputtert...
Bij optrekken doet de accelerator zijn werk, en ben je sneller en soepeler aan je snelheid, en eens je snelheid behoud, dan zou hij opnieuw zoals normaal werken en het armere mengsel aannemen bij stabiel toerental...
Voorlopig ben ik een voorstander van die accelerator, nu nog eens zien bij m'n eerste onderhoud of m'n dealer er iets van weet, en/of m'n garantie zou vervallen daardoor, anders wip ik hem er terug uit

grtzz
Bij mij is die geplaatst door een erkend BMW dealer op BMW faktuur.
Plaats reactie