RT1200 met 200.000 km !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

RT1200 met 200.000 km !

Bericht door de Ron »

gelezen in motoren en toerisme van september, het verslag van de langeduurtest van de 1200 RT, na 200.000 km nog vrijwel alle onderdelen binnen slijtagegrens ! Ik wilde na de afschrijving volgend jaar eens iets anders kopen maar denk nu dat het toch weer den RT zal worden :razz:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Flat Twin Power

Re: RT1200 met 200.000 km !

Bericht door Flat Twin Power »

Same here,

Ik twijfel tussen een nieuwe RT of een 1600 GT. Na het lezen van de vergelijkingstest tussen de "oude" RT en de nagelnieuwe GT gaat mijn voorkeur toch weer uit naar de RT.
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: RT1200 met 200.000 km !

Bericht door Nick »

Rust Roest.

Tweehonderduizend km over twee jaar is niet te vergelijken met diezelfde afstand over 10 jaar.
Niet blindstaren op cijfers dus.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: RT1200 met 200.000 km !

Bericht door Danny »

Bwaah ik heb hier toch een 1150 staan met 200.000 op 10 jaar en de lijst vervangingen is errrrrg kort zelfs de kardan is nog niet open geweest...
de bestuurder heeft er duidelijk ook wat mee te maken en als M&T 200.000 doet zonder veel vodden dan zal 't nie slecht zijn he want da zijn varkens met een motor...

iedereen kent deze toch nog http://www.rekordfahrt.eu/index.htm
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: RT1200 met 200.000 km !

Bericht door Iron Gonzo »

ik vind zijn waslijst toch deftig hoor aan vervangende onderdelen. :shock:
http://rekordfahrt.eu/documents/Rekordf ... richte.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: RT1200 met 200.000 km !

Bericht door Danny »

Kom dan eens met een ander voorbeeld af waar 50 verschillende chauffeurs met een motor 250.000km rijden en er "niks" kapot is.
Komaan he Bart sommige dingen kunnen eenmaal stuk maar sommige rijden ook dingen kapot door naar niks te luisteren, onder andere de kardan in de fik gereden dat is vlammen en naar niks zien anders brand het daar niet... ook niet vergeten 2 ongevallen gehad.

Ik vind het al bij al nog meevallen...

Gij zij bij 't leger daar doen ze 20 jaar (of langer) met dezelfde voertuigen maar na 20 jaar is 't enkel nog de map met boorddocumenten die overbrlijft en de rest is allemaal al vervangen.

Ik zal eens 't lijstje van mijne maat zijn KTM990 adv opvragen met 100.000km, dan gade pas zitten :mrgreen:
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: RT1200 met 200.000 km !

Bericht door Werner Von C. »

Danny schreef:Gij zij bij 't leger daar doen ze 20 jaar (of langer) met dezelfde voertuigen maar na 20 jaar is 't enkel nog de map met boorddocumenten die overbrlijft en de rest is allemaal al vervangen.
Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: RT1200 met 200.000 km !

Bericht door Iron Gonzo »

ik zit niet meer in 't leger nu hé :mrgreen:

er mogen nog zoveel verschillende mensen mee gereden hebben.
ik heb zo een vermoeden dat het allemaal ervaren rijders zijn...die mee gewerkt hebben aan de test.
dus is voor mij de was lijst "buiten de ongevallen" toch redelijk gespijsd.
oke er zijn dingen in garantie vervangen...maar deze onderdelen zouden het zeker moeten volhouden hebben. (deze onderdelen in garantie kosten ook geld)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: RT1200 met 200.000 km !

Bericht door MOTOBLOG »

Tijdje geleden nog op een ST1300 gereden van een kennis. Motor elke dag gebruikt, winter, zomer, altijd.
Stonden 146000 km op de teller. Ging stilaan uitkijken naar een nieuwe. Behalve dat 'm een goed opgekuist moest worden en dat een bourage mocht vervangen worden, verder in verdomd goede staat. Motor draaide als zonnetje. En nog steeds zoemen zonder trillingen. Gewoon alle geplande intervallen door dealer uitgevoerd.
Toch nog wat anders dan deze RT die ik trouwens destijds zelf mee ingereden heb en waar ik ook EU mee doorgereden heb. Ik meen te herinneren dat ik de eerste was die een garantiegeval moest laten vervangen net toen ik op punt stond op een trip te vertrekken (bediening pinkers).

Blok van een boxer blijft degelijk spul. Maar die honda, daar kon deze RT zeker niet aan tippen 8-)
Plaats reactie