Blaas hem op, sukkel!
Moderator: GVN
Blaas hem op, sukkel!
Ik had al weken het gevoel dat mijn moto niet meer reed zoals ik vond dat ie moest rijden. Dansen op de kasseien, wiebelen in de bocht, raar reageren bij het remmen,...
Ik was al aan het vloeken geslagen op die oude bak. Kakmoto!
Prijzen van de zogenaamde betere veerpaketten heb ik ook opgezocht.
Op kapaza en andere sites in mijn prijsklasse zitten rondneuzen...
Tot ik eens aan mijn banden voelde. Ik kon die precies wat indrukken aan de zijkant.
Ik weet niet hoeveel er nog inzat, maar het opblazen aan de pomp heeft wat geduurd.
Rijgedrag is niet meer te vergelijken met waar ik van kom.
Manmanman, ik voelde mij een dom (een prentje van een kalf is niet beschikbaar).
Hoe vaak controleren jullie de bandenspanning eigenlijk?
Ik was al aan het vloeken geslagen op die oude bak. Kakmoto!
Prijzen van de zogenaamde betere veerpaketten heb ik ook opgezocht.
Op kapaza en andere sites in mijn prijsklasse zitten rondneuzen...
Tot ik eens aan mijn banden voelde. Ik kon die precies wat indrukken aan de zijkant.
Ik weet niet hoeveel er nog inzat, maar het opblazen aan de pomp heeft wat geduurd.
Rijgedrag is niet meer te vergelijken met waar ik van kom.
Manmanman, ik voelde mij een dom (een prentje van een kalf is niet beschikbaar).
Hoe vaak controleren jullie de bandenspanning eigenlijk?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
- Woonplaats: Bonheiden
- Locatie: Antwerpen
Re: Blaas hem op, sukkel!
Bij de k75 bij iedere rit en de Gsa heeft een bandenspanningsmeter en die kontroleer ik elke dag .Het is je enig kontakt met de weg
Andalousie 09/2018
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Blaas hem op, sukkel!
Bij dagelijks gebruik , is een wekelijkse controle van de moto zeker noodzakelijk
oliepijl (meestal overbodig bij een K,maar kwestie van een gerust geweten te hebben),
verlichting
bandenspanning + profielcheck en controle op nageltjes en dergelijk
PS nogmaals bedankt , TAART was heerlijk
oliepijl (meestal overbodig bij een K,maar kwestie van een gerust geweten te hebben),
verlichting
bandenspanning + profielcheck en controle op nageltjes en dergelijk
PS nogmaals bedankt , TAART was heerlijk
Re: Blaas hem op, sukkel!
Wow. Dagelijks, wekelijks...
Ik had dat sinds de aankoop in mei/juni niet bekeken.
Ik had dat sinds de aankoop in mei/juni niet bekeken.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: Blaas hem op, sukkel!
Om u te dienen Lukas
Troost u, er zijn er wel meer die vergeten van hun banden is op te blazen.
En niet enkel de banden , maar ook de oliestand, de werking van alle lichten enz. is een wekelijks te controleren ding.
Maak er een gewoonte van om dat wekelijks is te doen.
Ge hebt iets bijgeleerd, gewoon door even na te denken.
Het siert u, zo dat ge op die manier het motorrijden ervaart.
Troost u, er zijn er wel meer die vergeten van hun banden is op te blazen.
En niet enkel de banden , maar ook de oliestand, de werking van alle lichten enz. is een wekelijks te controleren ding.
Maak er een gewoonte van om dat wekelijks is te doen.
Ge hebt iets bijgeleerd, gewoon door even na te denken.
Het siert u, zo dat ge op die manier het motorrijden ervaart.
Re: Blaas hem op, sukkel!
Ik kijk dat eigenlijk elke zondag na.
Ik heb zo'n sigaret-aansteker-pomp van de auto-5 en die sluit ik effe aan. 2 minuten werk.
Ron66
Ik heb zo'n sigaret-aansteker-pomp van de auto-5 en die sluit ik effe aan. 2 minuten werk.
Ron66
Re: Blaas hem op, sukkel!
compressor bij ouderlijke thuis, ik sukkel altijd wel eens langs of ik stop eens bij den esso (halve euro! dieven!!)
langer dan een week geleden = ongerust
langer dan een week geleden = ongerust
Re: Blaas hem op, sukkel!
Ik blies 2,6 vooraan en 2,9 achteraan.
Is dat ok?
Topkoffertje rammelt nu wel serieus...
Is dat ok?
Topkoffertje rammelt nu wel serieus...
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: Blaas hem op, sukkel!
Vooraan is 2.5 voldoende.
achteraan tussen 2.7 en 2.9 is OK.
beetje afhankelijk van welke band en het gewicht dat je mee hebt.
Duo, zwaar geladen enz is zeker 2.9.
achteraan tussen 2.7 en 2.9 is OK.
beetje afhankelijk van welke band en het gewicht dat je mee hebt.
Duo, zwaar geladen enz is zeker 2.9.
Re: Blaas hem op, sukkel!
Dat iemand zoiets durft vermelden.
Man, je hebt maar twee wielen, het miste is dat je nakijkt vooraleer je er mee de baan opgaat.
Iedere verantwoordelijke en ervaren motorrijder weet dat dit een noodzakelijke controle is voor uw eigen en de veiligheid van anderen.
Man, je hebt maar twee wielen, het miste is dat je nakijkt vooraleer je er mee de baan opgaat.
Iedere verantwoordelijke en ervaren motorrijder weet dat dit een noodzakelijke controle is voor uw eigen en de veiligheid van anderen.
Laatst gewijzigd door Brik op 28 okt 2011, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:28
- Locatie: Waregem
Re: Blaas hem op, sukkel!
Wel, het siert hem juist dat hij dit meldt. Zo kan iedereen er wat van opsteken. Niet iedereen heeft immers de perfecte kennis van de verantwoordelijke en ervaren motorrijder.Brik schreef:Dat iemand zoiets durf vermelden.
Man, je hebt maar twee wielen, het miste is dat je nakijkt vooraleer je er mee de baan opgaat.
Iedere verantwoordelijke en ervaren motorrijder weet dat dit een noodzakelijke controle is voor uw eigen en de veiligheid van anderen.
Achtung Panzer!
Re: Blaas hem op, sukkel!
Misschien wel, maar soms heb ik mijn bedenkingen bij de gestelde vragen hier op het forum.
Leest niemand nog de handleiding?
Leest niemand nog de handleiding?
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Blaas hem op, sukkel!
wel elpresidente das goe gezegd sie.
en denk dat lukas nie de enige is denk dat er nog veel rond rijden die daar nie aan denken.
en denk dat lukas nie de enige is denk dat er nog veel rond rijden die daar nie aan denken.
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Re: Blaas hem op, sukkel!
I rest my case.
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Blaas hem op, sukkel!
Zit die onder het zadel?Brik schreef:Leest niemand nog de handleiding?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: Blaas hem op, sukkel!
Lukas schreef:Zit die onder het zadel?Brik schreef:Leest niemand nog de handleiding?
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:28
- Locatie: Waregem
Re: Blaas hem op, sukkel!
Haal het erafLukas schreef:Ik blies 2,6 vooraan en 2,9 achteraan.
Is dat ok?
Topkoffertje rammelt nu wel serieus...
Achtung Panzer!
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Blaas hem op, sukkel!
lukas heb er tochtstrip onder gekleefd en rammelt nie meer, doen
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Re: Blaas hem op, sukkel!
Brik schreef:Misschien wel, maar soms heb ik mijn bedenkingen bij de gestelde vragen hier op het forum.
Leest niemand nog de handleiding?
sommige mensen wel, anderen hebben er veel meer aan om de uitleg van andere te vernemen (lezen of horen of zelfs zien hoe het moet).
Dat hangt af van je leerprofiel. Mensen leren allemaal op een verschillende manier.
Lukas heeft duidelijk een ervaringsgerichte manier van leren. Prima is dat.
Elk zijn stijl.
Dus als je zelf een gebruiker van de handleiding bent, kan je anderen tot grote hulp zijn door je kennis te delen met hen
voor de geïnteresseerden in de theorie: Kolb-leerprofielen (google eens)
Re: Blaas hem op, sukkel!
Ik durf me ook te 'outen' als 'onverantwoordelijke' motard....
ik heb ook al eens rondgereden met véél te lage bandendruk...ik heb jaren niet gecontroleerd...beetje nonchalance...
Sindsdien kijk ik wel meer na
ik heb ook al eens rondgereden met véél te lage bandendruk...ik heb jaren niet gecontroleerd...beetje nonchalance...
Sindsdien kijk ik wel meer na
I like my bike!!
Re: Blaas hem op, sukkel!
Ik heb het toch ook eerst moeten voelen dat er wat verandering in weg-, rem- en bochtengedrag was
Maar voor mij is de verklaring de volgende: ik ben dat wekelijks controleren met de wagen nooit gewoon geweest want die bandenspanning zakt niet of nauwelijks en in 't begin denk je dat ne motoband hetzelfde zal zijn zeker.
Maar die gaan dus wel af en vermits ze hetzelfde ventiel hebben als ne wagenband moet dat in het rubber en/of de constructie van de band zitten denk ik.
Weet één van de techneuten daar iets meer over?
Jan
Maar voor mij is de verklaring de volgende: ik ben dat wekelijks controleren met de wagen nooit gewoon geweest want die bandenspanning zakt niet of nauwelijks en in 't begin denk je dat ne motoband hetzelfde zal zijn zeker.
Maar die gaan dus wel af en vermits ze hetzelfde ventiel hebben als ne wagenband moet dat in het rubber en/of de constructie van de band zitten denk ik.
Weet één van de techneuten daar iets meer over?
Jan
Re: Blaas hem op, sukkel!
Wekelijkse controle is geen overbodige luxe, zelfs al zit er op je motor een drukmeter, wie zegt dat die altijd juist werkt.
Jeanmi.
Jeanmi.
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Blaas hem op, sukkel!
Ik vind de mijne anders wel redelijk tot erg betrouwbaar. Afchecken is altijd bingo.
Kijk je dan ook in je benzinetank om de paar ritjes?
Kijk je dan ook in je benzinetank om de paar ritjes?
I respect your opinion. But I don't give shit.