welke intercom ?

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: welke intercom ?

Bericht door props-n-blades »

Heb hetzelfde probleem als Jan.
Alles werkt prima (Zumo 550, duo, MP3) maar telefoneren gaat practisch niet.
Geluidskwaliteit is heel slecht.

Ik heb niet de nood om op de motor te telefoneren, dus ik heb niet verder gezocht naar een oplossing.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: welke intercom ?

Bericht door p@rick »

janneman schreef:Heb een STARCOM DIGITAL.
Muziek (via Ipod) en GPS oké. Maar telefoneren ... man man man.
En net daarom kocht ik het toestel. Niemand begrijpt mij gewoon, ze horen mij zelfs niet. Heb ondertussen met een NOKIA een jaar geprobeerd zonder resultaat, nu met een Iphone4 al enkele maanden ... van t zelfde laken een broek.
Ik voel mij in de steek gelaten want niemand weet een oplossing. En nu het liefst geen opmerking van 'ik telefoneer niet op mijn moto', want ik doe dat dus wel. Ik ben zelfstandig en overdag in de week is dat mijn vervoermiddel die moto.
Dus wat mij betreft heeft het heel veel geld gekost, installatie inbegrepen, zonder het doet wat het eindelijk moet doen. Installateur schuift het op STARCOM en bij STARCOM erkennen ze het probleem niet blijkbaar ...

Naar het schijnt zou de oplossing liggen bij een extra kabel CAB-066B, maar is ook geen garantie. Heb geen zin om terug 60 euro uit te geven voor iets dat mss. terug niet werkt.
Conclusie, niet content eigenlijk.

Als er iemand mij kan/wil helpen, laat het mij weten aub.

Vriendelijke groet
Jan

Probleem is ontstaan doordat Garmin op de 660 een andere ingangsimpedantie gebruikt dan voorheen op de 550, waardoor het geluid (lees : jouw spraak) in de Zumo niet duidelijk binnenkomt.
Ik had het zelfde probleem als jij, maar nu heb ik mijn vorige kabel (CAB-066, waarmee het op de Zumo 550 wél perfect werkte) vervangen door de CAB-066B en daarmee werkt het in ieder geval goed.
Let wel, je kan de Zumo en de Starcom Digital ook met twee aparte kabeltjes verbinden (1x Zumo->Starcom, 1x Starcom->Zumo) en dan werkt het ook zoals het moet.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Re: welke intercom ?

Bericht door mario »

janneman schreef:
dan moet dit toch lukken om te bellen via de zumo als je tel. met bleutooth heb ?
en toch lukt het niet


Dat is inderdaad raar !

ben je zeker dat je micro setje nog goed is ?
en herkent je zumo je tel ?
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: welke intercom ?

Bericht door jakke »

janneman schreef: Naar het schijnt zou de oplossing liggen bij een extra kabel CAB-066B, maar is ook geen garantie. Heb geen zin om terug 60 euro uit te geven voor iets dat mss. terug niet werkt.
Conclusie, niet content eigenlijk.
Als er iemand mij kan/wil helpen, laat het mij weten aub.
Vriendelijke groet
Jan
Vergeef mij als het slecht overkomt hoor (is niet de bedoeling), maar je staat tegen de verkeerde paal (en in het foute topic) te bassen. :wink:

In DIT topic is de oplossing reeds gegeven voor uw probleem! Is trouwens een topic dat door uzelf is opgestart! :-P
Je kaart het hier ook weer aan dat dit de oplossing zou moeten zijn, P@rick geeft je trouwens nogmaals de oplossing. Als je er echter geen 60 euro voor over hebt, zal je van dat probleem niet verlost zijn. :wink:
Een nieuwe telefoon zal veel duurder zijn en weer geen soelaas brengen.
Ik had er 79 euro voor over en ,ja, ik moet ook op de moto bereikbaar zijn als zelfstandige. :wink:

Back on topic!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie