muziek op moto

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: muziek op moto

Bericht door John »

Ja die bestaan. Heb er zelf ook eentje van MPMan. Maar verwacht er niet te veel van, zeker als je rond bolt.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: muziek op moto

Bericht door ®win »

John schreef:Zijn jullie dan echt tevreden met dat "schreeuwelijk" scherp geluid van de "muziek" die zowel uit je GPS,MP3 spelertje komt?
Heb hier ook een helm met originele Beahr speakers in. Maar na een uurtje of twee heb ik het wel gehad hoor!
Ik denk dat de spaekers niet goed gepositioneerd zijn. Deze moeten recht voor de gehoorgang zitten; zitten ze dat niet dan houd je een schel blikkerig geluid over. Zeker met een Baehr helmset moet je goed geluid kunnen krijgen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: muziek op moto

Bericht door John »

Die dingen zitten echt wel goed zelle! Ze zijn echter bedoeld voor spraak, niet voor degelijk muziek te beluisteren.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: muziek op moto

Bericht door Relax »

John schreef:
Relax schreef:En schiet er nog iets over van de demping in je helm, dus van de witte schaal, thv je oren?
Relax, véél systeem-helmen hebben op die plaats zelfs geen "dempingsmateriaal" zitten! De wangstukken beginnen meestal ter hoogte van je oren. Die meestal uitneembaar zijn.
Of er is een uitsparing gemaakt op die plaats (integraalhelm) om speakertjes in te bouwen. Wil men dan iets dikkere speakertjes word "de warme lepel" methode gebruikt om het wat dieper uit te hollen/weg te smelten.
Je hebt een enorm verschil als je een paar degelijke speakers inbouwt. En dan liefst met de aanpas-stukken die je oren omsluiten. :wink:
De paar helmen die ik had, hadden het allemaal. Smolt ik (nu ja, ik...) weg met zo'n hete staaf op elektriek.
Ge weet wel...
Maar zoals ik hiervoor al zei: de kwaliteit van mijn muziek is écht wel ok. Maar die indruk kan ook aan m'n miserabele kennis van muziek liggen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: muziek op moto

Bericht door tweecilinderke »

Yep,is te proberen.Mijn volgende vraag luidt dan, bestaat er een mp3 speler MET radiofunctie.Gewone mp3 speler heb ik hier liggen!
Edargpu
heb er zo eentje ,kunt altijd ne keer komen proberen he :wink: alé als ge ons nog weet wonen . :lol: :lol:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
tom71
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2011, 21:32

Re: muziek op moto

Bericht door tom71 »

tot voor kort reed ik met een oortjes onder de helm. Die kwamen wel eens los te zitten. Vooral in de winter met zwaardere kledij is dat kabeltje lastig. Na veel wikken en wegen toch maar een SRC in mijn C3 gestoken. Ik moet zeggen: werkt uitstekend! Gekoppeld via bluetooth aan Iphone. Volume wordt automatisch aangepast als ik autostrade oprijd ;-)
Niet de goedkoopste oplossing maar soit.... Iphone op random gezet en dan plots AC/DC onderweg naar het werk... een mens heeft niet veel nodig om goed gezind te worden!
Plaats reactie