IC 20 Acculader defekt ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

IC 20 Acculader defekt ?

Bericht door Nepal »

Nu ik de motor klaargemaakt heb voor de winterslaap heb ik mijn acculader van onder het stof gehaald. Hij werkte normaal tot ik een ander batterij wilde testen. Bij deze test is er blijkbaar een en ander verkeerd gelopen met als resultaat geen enkele led en enkel het lampje van de aan/uit knop slapjes verlicht is. Zowel de uitwendige als inwendige zekering zijn intact.
Enige suggesties ?

Mvg,

André
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: IC 20 Acculader defekt ?

Bericht door Gaby »

Klinkt niet goed.
Als je over een multimeter beschikt zou je eens kunnen meten of de netspanning wel tot in of aan de lader komt.
Zonder meter mogelijk wat met het netsnoer bewegen om te zien of de LED dan normaal gaat branden.
Netsnoeren willen wel eens falen, maar ik vrees dat je rekening moet houden met een schielijk overlijden :cry:
In dat geval zou een Optimate geen slechte keuze zijn (afhankelijk van model en uitvoering) :wink:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: IC 20 Acculader defekt ?

Bericht door Nepal »

Blijkbaar zit er in deze acculader een thermische stop of veiligheid (bevestigt door mail van fabrikant Proosten Electronics). Een dag na het euvel werkte de batterijlader weer normaal.
Dus bij deze.
Plaats reactie