de klep is puur en alleen een 'akoestiek klep met dus de bedoeling om ervoor te zorgen dat de RT van nu door allerlei geluidseisen komt...
conclusie : deactiveren is gewoon de simpelste oplossing, en je vernielt niks...
Het bedienkastje van de klep zit achter het linker zijpaneel, ongeveer op dezelfde breedtegraad als de linker voetsteun
en er zit gewoon een simpel stekkertje aan.
Bij de GS(A) en R1200R kun je er zo bij, bij de RT moet je dus even wat kappenwerk loshalen.
Deactiveren geeft wel een foutcode in het systeem, dus bij het uitlezen van de fiets komt er wel een foutcode naar boven, maar het loskoppelen van het systeem heeft geen verdere invloed op het functioneren van bijvoorbeeld het injectiesysteem, of wat dan ook en er komt ook geen melding in bijvoorbeeld je display te staan.
Je moet echter bij de RT wel de complete linkerzijkant loshalen..., vanaf de tanktasdrager dus...
De RT doet nu dus ook niet meer van bzzzzzzzz-kr-kr-bzzzzzzzzzz als je het ding op contact zet, en de klep staat braaf open ; en dat blijft ook zo op het moment dat je nu de brommert start. Op onderstaande link zijn er ook foto's van het stekkertje...wel een beetje naar beneden scrollen.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... -9-28.html
Klep in de uitlaat uitschakelen/gevonden op motorforum.nl
Moderator: GVN
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
- Woonplaats: Nederland
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Klep in de uitlaat uitschakelen/gevonden op motorforum.nl
ThanX voor de tip!
Ik zal eerdaags de stekker eens losgooien...
Ik zal eerdaags de stekker eens losgooien...
Re: Klep in de uitlaat uitschakelen/gevonden op motorforum.nl
staat al een jaar op 't boxerforum.de, losgooien heeft geen enkele zin als ze werkt... je kan net zo goed zonder zadel proberen te rijden dat brengt ook niks...