Hallo,
Ik wil mijn remklauwen reviseren (dichtingenset enz...) waar kan ik die setjes best aanschaffen qua kostprijs en kwaliteit?
Doe ik dit best bij de officiële dealer of kan het ook op een andere manier??
Mvg.
Rocksterlover
Remklauwen R1150 Rockster 2003 revisie
Moderator: GVN
-
Rocksterlover
Re: Remklauwen R1150 Rockster 2003 revisie
Bij de dealer lijkt me, dan heb je meteen de goede.
Wel meteen plunjer vet en keramische pasta meenemen voor de achterkant van de blokken.
Wel meteen plunjer vet en keramische pasta meenemen voor de achterkant van de blokken.
-
mecapuet
Remklauwen reviseren is één en niet moeilijk, juist kijken dat je de groef mooi proper maakt daar waar de eerste dichting in zit, die durven nogal eens oxideren...daardoor komen die zuigers vaster te zitten.
Twee is als je ABS hebt, kan je de boel ook ontluchten...ook niet moeilijk, maar je moet het weten, anders kan je met de moto aan de hand naar de dealer.
Ik zelf rij nu al 170.000 km met de zelfde dichtingen in de remklauwen rond, wel al een paar keer opgekuist.
Veel succes, meca.
Twee is als je ABS hebt, kan je de boel ook ontluchten...ook niet moeilijk, maar je moet het weten, anders kan je met de moto aan de hand naar de dealer.
Ik zelf rij nu al 170.000 km met de zelfde dichtingen in de remklauwen rond, wel al een paar keer opgekuist.
Veel succes, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
als ze niet lekken waarom dan reviseren, van die leeftijd is helemaal niet onoverkomelijk...
-
louis2m
- Contacteer:
Ik heb begrepen dat er bij de BMW Dealer geen Revisie setjes te koop zijn...
Na veel geklooi met het goed gangbaar krijgen van 1 remcylinder heb ik op de Duitse Ebay een gebruikt paar remklauwen gekocht v 100 Euris...
Na veel geklooi met het goed gangbaar krijgen van 1 remcylinder heb ik op de Duitse Ebay een gebruikt paar remklauwen gekocht v 100 Euris...
Hoezo geklooi,
Wat je eigenlijk niet moet doen is de remklauw scheiden, dus de twee helften loshalen.
Het grote probleem is dat er onder de stofring (de eerste rubber ring) alu oxide ontstaat en daardoor de plunjer gaat vast zitten.
je zorgt eerst voor een revisie setje van BMW
nieuwe koperen ringen voor de banjo van de remslang.
Demonteer de remklauw en haal hem van de slang af.
Haal de blokken er uit en maak de klauw goed schoon, prut en andere zooi eraf halen.
Met de compressor kun je dan de plunjers naar buiten laten komen.
Als 1 plunjer erg makkelijk naar buiten komt zet deze dan vlak voor ie eruit is vast met een lijmtang en haal dan de andere er eerst er uit.
Haal de rubberringen er uit en gooi die weg.
Maak dan met een krabber de passing van de ringen schoon. Maak de plunjers schoon.
Vet de ringen in met plunjer vet en monteer ze. Vet de plunjer lichtjes in en stop deze weer in de remklauw, dit moet met de hand er in kunnen worden gedrukt.
Stop de remblokken terug of vervang deze. Vet de achterkant en de glijvlakken (zijkant van metalen plaat waar lang de blok over de remklauw glijdt) Dit moet je met keramisch vet of koperslib doen.
Monteer de remklauw op zijn plek, sluit de slang aan met nieuwe koperen ringen, en ontlucht het remsysteem.
Ontvet de remschijf voor de zekerheid met remmenreiniger.
KLaar.
Wat je eigenlijk niet moet doen is de remklauw scheiden, dus de twee helften loshalen.
Het grote probleem is dat er onder de stofring (de eerste rubber ring) alu oxide ontstaat en daardoor de plunjer gaat vast zitten.
je zorgt eerst voor een revisie setje van BMW
nieuwe koperen ringen voor de banjo van de remslang.
Demonteer de remklauw en haal hem van de slang af.
Haal de blokken er uit en maak de klauw goed schoon, prut en andere zooi eraf halen.
Met de compressor kun je dan de plunjers naar buiten laten komen.
Als 1 plunjer erg makkelijk naar buiten komt zet deze dan vlak voor ie eruit is vast met een lijmtang en haal dan de andere er eerst er uit.
Haal de rubberringen er uit en gooi die weg.
Maak dan met een krabber de passing van de ringen schoon. Maak de plunjers schoon.
Vet de ringen in met plunjer vet en monteer ze. Vet de plunjer lichtjes in en stop deze weer in de remklauw, dit moet met de hand er in kunnen worden gedrukt.
Stop de remblokken terug of vervang deze. Vet de achterkant en de glijvlakken (zijkant van metalen plaat waar lang de blok over de remklauw glijdt) Dit moet je met keramisch vet of koperslib doen.
Monteer de remklauw op zijn plek, sluit de slang aan met nieuwe koperen ringen, en ontlucht het remsysteem.
Ontvet de remschijf voor de zekerheid met remmenreiniger.
KLaar.
ik meen me te herinneren dat er voor deze klauwen enkel setjes waren met plunjers erbij, kosten dan evenveel als deftige occasie klauwen..
Het zijn brembo ff fbij de guzzie dealer langs...