Autocontrole

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Autocontrole

Bericht door bmwfreakske »

Mijn wagen is ondertussen de 4 jaar gepasserd en heb nog geen uitnodiging gekregen voor de controle.
Op het keuringsbewijs van de trekhaak (gekeurd bij ingebruikname 4 jaar terug) staat er wel dat hij nu moet gekeurd worden,moet ik nog wachten of moet ik mij spontaan aanbieden?
Andalousie 09/2018
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: Autocontrole

Bericht door de Ron »

zelf gaan, geen uitnodiging krijgen is geen reden tot uitstel ....
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Trippelke
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2010, 07:48
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Bericht door Trippelke »

Je bent verplicht je spontaan aan te bieden. De datum is gekend door je dus gaan ze er van uit dat je gaat. Heb hetzelfde voor gehad.
PaulM
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:42
Woonplaats: Stekene
Locatie: Stekene

Re: Autocontrole

Bericht door PaulM »

Ja Luc,
dat gaat u weeral 7€ extra kosten, (binnen een maand en 10 € als meer dan een maand telaat) als ik me niet vergis verlies je ook het extra jaar dat je niet naar de keuring moet :-( .

Ik kreeg geen korting omdat een maand te vroeg was :grin:
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Autocontrole

Bericht door bmwfreakske »

PaulM schreef:Ja Luc,
dat gaat u weeral 7€ extra kosten, (binnen een maand en 10 € als meer dan een maand telaat) als ik me niet vergis verlies je ook het extra jaar dat je niet naar de keuring moet :-( .

Ik kreeg geen korting omdat een maand te vroeg was :grin:

Dikke zever allemaal,de eerste keer in mijn hele leven dat ik naar de control ga met een auto,ik ga ong 14 dagen te laat zijn met de keuring,in die 14 dagen speel ik dus een bonusjaar kwijt omdat mijn wagen op 2 weken tijd volledig versleten gaat zijn, en dan zijn die pipô's nog te lui om een uitnodiging te sturen :roll: :roll:
Andalousie 09/2018
pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Autocontrole

Bericht door pirre105 »

Bij een voertuig met een trekhaak is het een Jaarlijkse controle en niet om de 2 jaar.
Trouwens van het ogenblik dat het voertuig wordt uitgerust met een trekhaak dient men deze te laten keuren zelfs indien voertuig nog geen 4 jaar is.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Autocontrole

Bericht door Pol »

pirre105 schreef:Bij een voertuig met een trekhaak is het een Jaarlijkse controle en niet om de 2 jaar.
Trouwens van het ogenblik dat het voertuig wordt uitgerust met een trekhaak dient men deze te laten keuren zelfs indien voertuig nog geen 4 jaar is.
Ook als je verklaart dat er nooit meer dan 500 kg mee zal getrokken worden ?bvb fietsdrager of trekken van een motor trailer.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Autocontrole

Bericht door bmwfreakske »

pirre105 schreef:Bij een voertuig met een trekhaak is het een Jaarlijkse controle en niet om de 2 jaar.
Trouwens van het ogenblik dat het voertuig wordt uitgerust met een trekhaak dient men deze te laten keuren zelfs indien voertuig nog geen 4 jaar is.
Hier ben je verkeerd

IS MIJN VOERTUIG, UITGERUST MET EEN TREKHAAK VOOR HET SLEPEN VAN AANHANGWAGENS MET EEN MTM £ 750 KG, JAARLIJKS AAN KEURING ONDERWORPEN?
De trekhaak dient te worden gekeurd nog voor de 1ste indienststelling. Het voertuig is vervolgens vrijgesteld van keuring tot de dag waarop het 4 jaar oud is.

Op mijn keuringsbewijs staat

terug aanbieden voor 07/01/2012

Ondertussen heb ik dit gevonden

http://www.autocontrole.be/ACTnl/autokeuring.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Andalousie 09/2018
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Autocontrole

Bericht door Pol »

bmwfreakske schreef:
pirre105 schreef:Bij een voertuig met een trekhaak is het een Jaarlijkse controle en niet om de 2 jaar.
Trouwens van het ogenblik dat het voertuig wordt uitgerust met een trekhaak dient men deze te laten keuren zelfs indien voertuig nog geen 4 jaar is.

Hier ben je verkeerd

IS MIJN VOERTUIG, UITGERUST MET EEN TREKHAAK VOOR HET SLEPEN VAN AANHANGWAGENS MET EEN MTM £ 750 KG, JAARLIJKS AAN KEURING ONDERWORPEN?
De trekhaak dient te worden gekeurd nog voor de 1ste indienststelling. Het voertuig is vervolgens vrijgesteld van keuring tot de dag waarop het 4 jaar oud is.

Op mijn keuringsbewijs staat

terug aanbieden voor 07/01/2012

Ondertussen heb ik dit gevonden

http://www.autocontrole.be/ACTnl/autokeuring.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn geval:1ste indienststelling op 17/11/2009
op 18/03/2010 naar de schouwing voor keuringbewijs trekhaak.
OPMERKINGEN/
Aanhangwagen met een Maximale Toegelaten Massa - zonder rem 750 kg.-met rem 750 kg of fietsendrager. Code :024 4
Dit document geldt niet als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien.Code :027 4

keuringbewijs geldig tot : 17/11/2013
pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Autocontrole

Bericht door pirre105 »

Bij de openingsmail van Freakske staat wel degelijk dat zijn voertuig 4 jaar oud is en dan is wel het om het jaar met een trekhaak.Dat bedoelde ik.
Verder is het volledig juist dat je na de 1 ste controle van de trekhaak pas na het 4 de ouderdomsjaar van het voertuig na de controle moet.
En geen uitnodiging krijgen wil ook niet zeggen dat je niet moet gaan.De uitnodiging is enkel een herinnering om zich te gaan aanbieden.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Autocontrole

Bericht door willy »

Als je bedoelt dat een auto met trekhaak vanaf het vierde jaar elk jaar moet gekeurd worden dan hebben ze bij mij
tot tweemaal toe een fout gemaakt. Gekeurd na 4 jaar, dan na 6 en vervolgens na 8 jaar.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Autocontrole

Bericht door bmwfreakske »

willy schreef:Als je bedoelt dat een auto met trekhaak vanaf het vierde jaar elk jaar moet gekeurd worden dan hebben ze bij mij
tot tweemaal toe een fout gemaakt. Gekeurd na 4 jaar, dan na 6 en vervolgens na 8 jaar.
Dit hangt af van de kmstand en de staat van je wagen,zie de website van de autocontrole.
Als je minder dan 100000km hebt na 4j en je auto is in perfekte konditie en je bent OP TIJD naar de controle geweest moet je pas het zesde jaar terug gaan(wel -750kg)
Andalousie 09/2018
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Autocontrole

Bericht door willy »

Ik denk ook niet echt dat ze mbt tot twee jaar "uitstel" een vergissing gemaakt hebben. Je weet het natuurlijk
nooit zeker, de laatste keer zijn ze wel vergeten om een remtest te doen :-?
Plaats reactie