scorpion helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luky
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2006, 12:16
Locatie: ERMEPERE

scorpion helm

Bericht door luky »

al iemand ervaring met de scorpion systeemhelm ?
LUKY
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: scorpion helm

Bericht door patrick k100 »

niet echt heb hem eens in handen gehad bij hoffman en vond hem tamelijk zwaar en voor een brildrager moeilijk op te zetten maar ja das mijn bevinding hé .qua vorm wel mooi
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
erikvc
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
Woonplaats: Groot Gent
Locatie: waar "Zij" is
Contacteer:

Re: scorpion helm

Bericht door erikvc »

ja, ik heb zo die rode. euhm, nen E990 of zo?
zeer tevreden van, goede ingebouwde zonnebril, DAMPT NIET AAN, verlucht goed, waterdicht, zit lekker :)
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
erikvc
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
Woonplaats: Groot Gent
Locatie: waar "Zij" is
Contacteer:

Re: scorpion helm

Bericht door erikvc »

t is dus de exo900 in t rood :)
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: scorpion helm

Bericht door Alain GT »

Had voor mijn echtgenote een Scorpion EXO 900 air gekocht ter vervanging van haar BMW 4. Zij was zeer te spreken over de helm, vooral dan het zonnescherm, ook de verluchting vond ze beter.
Omdat wij dezelfde maat hebben heb ik hem ook eens uitgetest om hem te vergelijken met mijn BMW syteem 5. Heb vorig jaar dan ook een EXO in dezelfde kleur voor mij gekocht. De Scorpion EXO 900 is iets zwaarder op de weegschaal maar niets van te voelen bij het dragen. Zou zelfs durven beweren dat de EXO iets stiller is. Zonnescherm is handig en de anti-damp doet het nog steeds voortreffelijk na een jaar dit in tegenstelling tot de BMW 5. Draag steeds sportbril in de helm en knelt niet (afhankelijk van Ik heb in beide EXO's een Interphone F4 ingebouwd en dat lukt perfect. Alle onderdelen zijn netjes in en uit te bouwen. Rekening houdend met de aanschafprijs van 269 euro (EKO Aartselaar) en de geboden kwaliteit zou ik zeker terug een Scorpion aanschaffen.
gs rider sdb
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 okt 2012, 16:48
Locatie: houtvenne

Re: scorpion helm

Bericht door gs rider sdb »

zeer goede helm de exo 900 air 'heb hem zel al een jaar :-)
Plaats reactie