Sidi Adventure

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Sidi Adventure

Bericht door Lucifer »

Ik ben daarstraks eens langs de RAD motowinkel geweest om de Sidi Adventure botten te gaan passen.
Ze staan mij wel enorm aan. Ze zitten ook wel goed moet ik zeggen. Ze zijn wel redelijk stijf maar ik vermoed dat deze nog wel wat soepeler sullen worden.
Ik zou ze ook meenemen volgend jaar naar Marokko of Tunesië maar grotendeels zouden ze gebruikt worden voor woon-werk en lichte offroad.

Wie heeft deze laarzen en wat zijn jullie ervaringen ermee. Gebruik je ze offroad/onroad? Zijn ze goed waterdicht? Hoeveel kilometers gaan de jouwe al mee?

Het gaat dus over deze laarzen:

Afbeelding
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: Sidi Adventure

Bericht door Nepal »

Ik heb deze laarzen nu meer dan 1 jaar en ongeveer 15000km. Perfect waterdicht. Aanvankelijk waren ze stijf en stug. Nu zijn ze perfect soepel. Het schakelpookje zal moeten worden verplaatst omdat de neus van de schoen dikker is. Verschrik niet als in het begin het schakelen niet goed gaat, de laars is dikker en stijver dan een doorsnee motorlaars. Gezien de GTX-voering en de dikte van het gebruikte leder, lijkt hij me minder geschikt voor Marokko, op de schaarse warme zomerdagen die we het afgelopen jaar hebben gehad, was de laars toch wat te warm.

Kortom, een aangename laars om te dragen die meer bescherming geeft dan een doorsnee laars. Nog één nadeeltje hij kraakt bij het stappen, dit is echter te verhelpen met war siliconenspray.

Groeten,

André
tommyvdv
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jun 2011, 20:02

Re: Sidi Adventure

Bericht door tommyvdv »

content van
idd wat stroef in't begin, moeilijk schakelen.
Om eerlijk te zijn heb ik dat met alles dat geen allstars of sportschoentjes zijn.

Nu, 1 maand later; soepel, gezellig en bovenal: waterdicht.

Maken wel een hels lawaai als ge stapt. Piepen en kraken!

Schakelpoot op 1200 GSA niet moeten verplaatsen met mijn 43
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Sidi Adventure

Bericht door mecapuet »

Heb ze ook...ik kan vergelijken met die van BMW en TCX, die van Sidi zijn de beste.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Abj
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:05
Locatie: Ieper - België

Re: Sidi Adventure

Bericht door Abj »

@ Lucifer, ik ben ook op zoek naar een deftige allroadbot waar ik vooral woonwerk mee zou rijden maar die ik ook wil gebruiken voor lichte offroad en avontuurlijke reizen. Hoeveel kosten die botten?
Peugeot Fox > Kawasaki KDX250 > Yamaha YZF450 > Kawazaki Z750 '08 > BMW R1200GSA '06 > F800GS '09 > R1200GS Triple Black '12
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Sidi Adventure

Bericht door Zeppe »

even surfen en
......339,96eur

:wink:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Sidi Adventure

Bericht door mecapuet »

Is een beetje geld en die van Sidi geven de beste steun aan de enkel...nodig bij een beetje off-road.
Een bezeerde of gebroken enkel kost meer Euro's.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Re: Sidi Adventure

Bericht door noppenrijder »

ik sluit mij aan bij de vorige commentaren : toplaars ! aangenaam draagkomfort - in het begin wel even wennen.
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: Sidi Adventure

Bericht door Lucifer »

Bedankt voor de info manne, jullie hebben mij overtuigt :wink: .
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Sidi Adventure

Bericht door Shulty »

Kan je met deze laars ook wandelen? Bvb op reis even iets gaan bezichtigen waarbij je wat moet stappen....

Ik heb crosslaarzen van Sidi, ook met een beweegbare enkel, maar als ik daar 200m mee gestapt heb zijn de blaren al van de partij... :-?

Voor de rest ben ik wel super tevreden over die Sidi laars, ik gebruik ze alleen voor offroadtripjes...veel moet je daar niet stappen...
Daarom wil ik deze nieuwe adventurelaars voor een endurovakantie....als je ermee kan stappen welteverstaan... :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: Sidi Adventure

Bericht door Lucifer »

Shulty schreef:Kan je met deze laars ook wandelen? Bvb op reis even iets gaan bezichtigen waarbij je wat moet stappen....

Ik heb crosslaarzen van Sidi, ook met een beweegbare enkel, maar als ik daar 200m mee gestapt heb zijn de blaren al van de partij... :-?

Voor de rest ben ik wel super tevreden over die Sidi laars, ik gebruik ze alleen voor offroadtripjes...veel moet je daar niet stappen...
Daarom wil ik deze nieuwe adventurelaars voor een endurovakantie....als je ermee kan stappen welteverstaan... :wink:
Goei vraag, daar wil ik ook wel het antwoord van weten aangezien ge geen 50 paar schoenen kunt meepakke op verlof. Ikzelf denk er wel aan om een paar sportschoenen mee te nemen, neemt ook niet zoveel plaats in (kheb een hekel aan sandalen :oops:).
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Sidi Adventure

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik denk, en da's m'n persoonlijke mening, dat voor op vakantie waar je soms wel is wil rondwandelen, deze laars gewoon te hard-core is. Een heel goede endure- en crosslaars, maar om op vakantie is ff een uurke mee te stappen, nee, dan denk ik dat je nog altijd beter bent met een iets soepelere laars, meer een mix tussen endurolaars en klassieke lederen motorlaars.

Verder geen ervaring met deze Sidi, hoor er wel veel goeds over, maar hier en daar toch ook wle negatieve klanken.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Sidi Adventure

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO

Ik denk, en da's m'n persoonlijke mening, dat voor op vakantie waar je soms wel is wil rondwandelen, deze laars gewoon te hard-core is. Een heel goede endure- en crosslaars, maar om op vakantie is ff een uurke mee te stappen, nee, dan denk ik dat je nog altijd beter bent met een iets soepelere laars, meer een mix tussen endurolaars en klassieke lederen motorlaars.

Verder geen ervaring met deze Sidi, hoor er wel veel goeds over, maar hier en daar toch ook wle negatieve klanken.

Grtz, Philip!
Tja Philip,

Deze laars is nu net de mix, ze is lager met maar 2 clip's, heeft een rubber soepele antislipzool. Het belangrijkste zal de plooibaarheid zijn aan de wreef, daar waar de voet plooit bij 't stappen.
Ik heb een crosslaars van Sidi (Charger), en die is al behoorlijk soepel, maar stappen is wat anders...

Daarom de vraag naar enkele evaringsdeskundigen.....is deze stapbaar :wink: (geen dodentocht van Bornem natuurlijk)

Heeft er iemand weet van een goed alternatief?
De bedoeling is deze te gebruiken voor een endurovakantie te ijsland met de KTM 690, waarbij al eens iets bezichtigd wordt.
Er gaat veel gereden worden op een stenige, rotsachtige ondergrond, dus een stevige laars is wel een must...

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Sidi Adventure

Bericht door RBee »

De BMW ( of TCX) zijn hier dan waarschijnlijk beter, ondertussen 4 jaar 60.000 km en nog steeds waterdicht.
Dus zeer tevreden.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Sidi Adventure

Bericht door mecapuet »

Shulty, gaat ge naar IJsland... :-) Met die laars van Sidi kan je voldoende mee stappen, ik heb de drie merken hier veelvuldig gedragen en die Adventure komt volgens mij het beste er uit. Geeft betere steun in de enkel dan de andere twee, is perfect waterdicht en voelt beter aan...perfect voor IJsland. ;-)

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Sidi Adventure

Bericht door Shulty »

Merci Luc, dat wou ik graag horen... :-P

We hebben een waardige vervanger gevonden... :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Sidi Adventure

Bericht door luc boxer »

Shulty je kan pas weten of de Sidi Adventure de geschikte boots zijn door in IJsland zeker alle doorwateringgen eerst te voet eens te gaan verkennen :mrgreen: Daarna kan je naar de invoerder ervan dan toch een degelijk verslag sturen of ze echt wel waterdicht zijn :lol:
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Sidi Adventure

Bericht door Shulty »

luc boxer schreef:Shulty je kan pas weten of de Sidi Adventure de geschikte boots zijn door in IJsland zeker alle doorwateringgen eerst te voet eens te gaan verkennen :mrgreen: Daarna kan je naar de invoerder ervan dan toch een degelijk verslag sturen of ze echt wel waterdicht zijn :lol:
Zal dat doen, na jou er ingegooid te hebben om de diepte te peilen...het water mag er niet langsboven in, hé...

:clown: :drunken:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Sidi Adventure

Bericht door mecapuet »

Shulty schreef:Merci Luc, dat wou ik graag horen... :-P

We hebben een waardige vervanger gevonden... :wink:
K'weet het, had er graag bij geweest...het lichaam volgt de geest niet meer. :-( :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Sidi Adventure

Bericht door Shulty »

mecapuet schreef:
Shulty schreef:Merci Luc, dat wou ik graag horen... :-P

We hebben een waardige vervanger gevonden... :wink:
K'weet het, had er graag bij geweest...het lichaam volgt de geest niet meer. :-( :wink:

Gr, meca.
Of was 't nu net andersom... :drunken:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Sidi Adventure

Bericht door Shulty »

Deze lijkt me anders ook wel een fijne laars....

http://motorider.be/nieuws/producten/252-op-avontuur" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand ervaring mee?
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: Sidi Adventure

Bericht door Lucifer »

Tengevolge van mijn recente aankoop zijn het deze geworden en ik ben der content van, zitte ook heel goed:
Afbeelding

Voor op reis te gaan zou ik wel eerder de Sidi Adventure aanraden, deze zijn makkelijker om mee te wandelen.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Sidi Adventure

Bericht door RBee »

Dit weekend -20% bij Rad op een artikel naar keuze. :idea:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
wuf
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:34

Re: Sidi Adventure

Bericht door wuf »

dat klopt maar niet artikelen met reeds bestaande kortingen en deze staat al met korting
dus geen 20 % denk ik
tibogs-er
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 okt 2004, 22:43

Re: Sidi Adventure

Bericht door tibogs-er »

Toch wel Wuf, op de adventure laars wordt wel nog de 20% gegeven. De prijs komt dan op net geen 272 euro. Je kan ze online nog bestellen voor morgenavond 0u... : http://www.rad.eu/nl/c/p/28738-sidi-adventure-zwart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie