combinatie Schuberth C3 met Scala

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

combinatie Schuberth C3 met Scala

Bericht door bommelaar »

Hallo,

Ik heb me enkele weken geleden een Schuberth C3 helm aangeschaft. Van de helm ben ik voorlopig zeer tevreden.
Nu had ik al een Scala solo en wilde ik die erop zetten. Ik heb namelijk er niet het geld voor over om de passende SRC kraag te kopen.

Ik de Scala dus op mijn helm gezet, door die te klemmen (dus niet plakken). Als je de helm met een klok vergelijkt en de voorkant is 12u, dan heb ik het op 8u gezet. De kraag heb ik dus op die plaats moeten losmaken. Tot zover geen probleem, het gene waarmee ik moeilijkheden heb is de microfoon. Ik gebruik die niet, dus zou die het liefst van al er uit draaien, maar dat gaat precies niet. Microfoon hangt nu eigenlijk onder mijn kin te bengelen :)

Heeft iemand een idee of foto van de installatie van dezelfde combinatie?

En dan nog een vraag over de C3. Deze klemt voorlopig nog wat aan de kaken. Het is niet onaangenaam maar ik denk met het veel dragen dat dit wel zal verminderen. Hetgeen me voorlopig ook nog niet lukt, is de helm al rijdend dichtklappen. Hij gaat dicht, maar klikt niet vast. Ik moet echt met de ene hand de achterkant vasthouden om met de andere hand de klep dicht te doen. Gaat dit ook beteren?

Merci!
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: combinatie Schuberth C3 met Scala

Bericht door Mil »

Bij mij plakt die scala op half negen :grin: Om hem te bevestigen heb ik zo gemeten dat de microfoon ongeveer ter hoogte van mijn mond komt. Ik heb hem geplakt omdat die klem tussen de binnenbekleding komt te zitten. Zit ook muurvast en simpel te bevestigen.
Dat klemmen op de kaken verdwijnt, allez bij mij toch
Om de helm al rijdend vast te doen steek ik mijn duim onder het vaste helmgedeelte ongeveer tussen mond en oor, en met de andere vingers op het bewegende gedeelte klik ik hem vast. In het begin dat ik de helm had moest ik dat aan 2 kanten doen. Na verloop van tijd gaat dat allemaal wel soepeler.
Ik gebruik die microfoon om te telefoneren.
Bij mij hangt die gewoon onder mijn helm en stoort helemaal niet.
Ik vind het makkelijk, want als je telefoon krijgt moet je uw helm niet afzetten. Stoppen en bellen of antwoorden.
Mil
Leven is het meervoud van lef...
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: combinatie Schuberth C3 met Scala

Bericht door dr.trimble »

K1200 GT 06'
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: combinatie Schuberth C3 met Scala

Bericht door bommelaar »

bedankt voor de link, heb het het zo gedaan en is goed gelukt.
Ik heb het nu ook geplakt. Heb zoals in de link de naad voor 2 cm losgesneden. Spijtig voor mijn nieuwe helm :)
Heb hem nu ook op half 9 gezet :)

Bedankt voor de tips.
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: combinatie Schuberth C3 met Scala

Bericht door dr.trimble »

graag gedaan :grin:

en nu enkele foto's ? :wink:
K1200 GT 06'
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: combinatie Schuberth C3 met Scala

Bericht door bommelaar »

ik zou zeggen, het zijn zoals de foto's in de link. Enkel de helm is wat feller van kleur :)
Plaats reactie