BMW sport integraal helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

BMW sport integraal helm

Bericht door GSMax »

Zijn er hier mensen die met zo'n BMW sport helm rijden :?: Ben gisteren nog eens wezen passen, zit wel goed, maar in tegenstelling tot mijn huidige Schuberth S1 helm, wordt de kinspoiler los meegeleverd. Geen van beide helm kenners van de BMW dealer konden deze spoiler op geen enkele wijze, deftig en vast monteren in de sporthelm. En als ze deze dan uiteindelijk gemonteerd hadden kwam deze kinspoiler bij zachtjes trekken, terug los :shock: Is spijtig want voor de rest knappe helmen.... :-?

Iemand ervaring mee :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: BMW sport integraal helm

Bericht door willy »

Ik heb er enkele jaren geleden eentje gewonnen en ik ben blij dat ik er geen geld aan gegeven heb.
Stil, maar aandampen als de pest, klein blikveld.Voor mij zijn prijs niet waard.
Maar mogelijk is er ondertussen een nieuw model...
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: BMW sport integraal helm

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

heb er sinds vorig jaar een in gebruik. De stilste helm die ik ooit had .
Inderdaad , hij dampt vlug aan maar heeft een heel goede verluchting aan de kin . In een mum van tijd is hij terug "ontdampt"
Enig punt van gewenning is de dubbele D sluitng bij mijn uitvoering
Zeer goede pasvorm en een fantastische afwerking . Na een jaar veelvuldig gebruik nog geen enkel spoor van enige slijtage aan de voering.
Dit kon ik van mijn vorige helm Schuberth niet zeggen die viel van binnen zowat uit elkaar na 1 jaar
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: BMW sport integraal helm

Bericht door RBee »

Jo De Paepe schreef:Yep,

heb er sinds vorig jaar een in gebruik. De stilste helm die ik ooit had .
Inderdaad , hij dampt vlug aan maar heeft een heel goede verluchting aan de kin . In een mum van tijd is hij terug "ontdampt"
Enig punt van gewenning is de dubbele D sluitng bij mijn uitvoering
Zeer goede pasvorm en een fantastische afwerking . Na een jaar veelvuldig gebruik nog geen enkel spoor van enige slijtage aan de voering.
Dit kon ik van mijn vorige helm Schuberth niet zeggen die viel van binnen zowat uit elkaar na 1 jaar
Maar toen deed je nog veel aan headbanging niet Jo :?: :lol:

Heb nog een "oudere" liggen, zeer comfortabel en zeer stil (zeker ivg met m'n Arai)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: BMW sport integraal helm

Bericht door GSMax »

Jaja, allemaal goed en wel en dat zal ook wel zo zijn, maar wat mij stoorde was die kinspoiler die los meegeleverd wordt maar op geen enkele manier op een deftige wijze aan die helm kon worden bevestigd, en sorry maar voor mij is dergelijke kinspoiler een zéér belangrijk onderdeel aan een helm. Zonder dat, windsinstroom, koud en lawaai in uw helm :-?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: BMW sport integraal helm

Bericht door willy »

En met de spoiler zoveel (meer) aandampen dat je het scherm moet openzetten.
Het gevolg kan je raden, koude en lawaai. Ik heb daarom de spoiler verwijderd :-?
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: BMW sport integraal helm

Bericht door GSMax »

Heb ik met de Schuberth S1 met vaste kinspolier nooit gehad, spijtig genoeg blijken die pasvormen te zijn veranderd want die nieuwe Schuberths zitten op één of andere manier niet goed meer :-(
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie