Mijn winterproject: R1200Crusher
Moderator: GVN
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
- Woonplaats: Haaltert
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Mijn winterproject: R1200Crusher
De donkere nachten deze winter doorgebracht in mijn garage en dit is het resultaat:
een cruiser met 17" wielen - bobber-style
Basis R1200C Avangarde
een cruiser met 17" wielen - bobber-style
Basis R1200C Avangarde
Laatst gewijzigd door El Barto op 17 mar 2012, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
Mijn winterproject: R1200Crusher
Heel knap! Alleen die knuppel is niet mijn ding.
2009 R1200RT - Titansilber
Te koop: 11500 EUR
Ook te ruil tegen 1200 GS(A)
http://nl.kapaza.be/hainaut/bmw-r-1200- ... 271765.htm
Te koop: 11500 EUR
Ook te ruil tegen 1200 GS(A)
http://nl.kapaza.be/hainaut/bmw-r-1200- ... 271765.htm
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
- Woonplaats: Haaltert
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
enkele onderdelen in eigenbouw : koplamp - buikje - baseballbat als oilcatchcan
17" K rs wielen hoogglansverdicht met 120/80/17 en 200/55/17 ME880 Maraton + white walls
Glowryder verlichting in achterste wielnaaf
Stalen leidingen-
Kellermann pinkers met vooraan ingewerkte positielichten, achter met achterlichten+remlichten
nummerplaat verplaatst
17" K rs wielen hoogglansverdicht met 120/80/17 en 200/55/17 ME880 Maraton + white walls
Glowryder verlichting in achterste wielnaaf
Stalen leidingen-
Kellermann pinkers met vooraan ingewerkte positielichten, achter met achterlichten+remlichten
nummerplaat verplaatst
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
- Woonplaats: Haaltert
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
en niet te vergeten: eigenbouw uitlaatlijn
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
- Woonplaats: Haaltert
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
dus cruiser met streetfighter-ziel: vandaar de R 1200 Crusher...
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
WOW
RESPECT !!!!!
heeeeel knap ding , dat is pure porno jong.
heel schoon gemaakt , proporties zijn ook perfect
RESPECT !!!!!
heeeeel knap ding , dat is pure porno jong.
heel schoon gemaakt , proporties zijn ook perfect
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Vooraan is 'm Geweldig. Achteraan ook, maar aan 't zijaanzicht moet ik wennen. Staat hier iemand naast mij die ik voor motoren niet snel uit haar zetel krijg, maar nu wél
Rij je daarmee naar 't werk? Dan kom ik eens langs 's morgens.
Bedenk 'ns iets met een 1200GSA.
Rij je daarmee naar 't werk? Dan kom ik eens langs 's morgens.
Bedenk 'ns iets met een 1200GSA.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
- Woonplaats: Haaltert
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Is een design oil Catch Can en de trigger om de naam van cruiser in crusher te kunnen veranderen...DD_RT schreef:Heel knap! Alleen die knuppel is niet mijn ding.
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Prachtig werk! Zonder meer. Maar...(als we mogen) persoonlijk vind ik een cruiser te log in aanzien om dit geslaagd te vinden. De tankpartij is in mijn ogen te log.
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Heel knap.
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Awel, dit vind ik geslaagd ! Heel knap en harmonieus.
Maar die baseball bat.... Is dat om nieuwsgierigen op afstand te houden ?
(toch opletten met de politie, kan als verboden wapen worden aanzien)
Maar die baseball bat.... Is dat om nieuwsgierigen op afstand te houden ?
(toch opletten met de politie, kan als verboden wapen worden aanzien)
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
- Woonplaats: limburg
- Locatie: LIMBURG
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
een heel mooi ding,maar hoort die nr.plaat volgens "de wet" niet achter op de motor te hangen,ipv op de zijkant?????
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Da's iets te kort door de bocht, maar je hebt wel enigszins gelijk. Links mag in onze contreien ook, rechts evenwel niet.frits-motaar schreef:een heel mooi ding,maar hoort die nr.plaat volgens "de wet" niet achter op de motor te hangen,ipv op de zijkant?????
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
- Woonplaats: Haaltert
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
zie post hierboven: het is een opvangvat voor de olieSynchro Bob schreef:Awel, dit vind ik geslaagd ! Heel knap en harmonieus.
Maar die baseball bat.... Is dat om nieuwsgierigen op afstand te houden ?
(toch opletten met de politie, kan als verboden wapen worden aanzien)
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
- Woonplaats: limburg
- Locatie: LIMBURG
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
k'heb hier nog iets gevonden ivm de eu-regels:lees vooral punt 2.1 onderaan!
========================================================================================================================================================================================================================================
Re: Side mount kenteken op een motor
BerichtAuteur: Winterschläfer » 02 dec 2009 20:40
Dit is wat ik kon vinden, maar of deze regelgeving (nog) geldig is, zal iemand anders hier even moeten bevestigen:
Spoiler:
RICHTLIJN 93/94/EEG VAN DE RAAD van 29 oktober 1993 betreffende de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van twee- of driewielige motorvoertuigen
DE RAAD VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,
Gelet op het Verdrag tot oprichtingen van de Europese Economische Gemeenschap, inzonderheid op artikel 110 A,
Gelet op Richtlijn 92/61/EEG van de Raad van 30 juni 1992 betreffende de goedkeuring van twee- of driewielige motorvoertuigen(1) ,
Gezien het voorstel van de Commissie(2) ,
In samenwerking met het Europees Parlement(3) ,
Gezien het advies van het Economisch en Sociaal Comité(4) ,
Overwegende dat de interne markt een ruimte zonder binnengrenzen omvat waarin het vrije verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal is gewaarborgd; dat er maatregelen moeten worden vastgesteld met het oog op de goede werking van de interne markt;
Overwegende dat in elke Lid-Staat twee- of driewielige motorvoertuigen, wat de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat betreft, bepaalde technische kenmerken moeten vertonen die zijn vastgelegd in dwingende voorschriften welke van Lid-Staat tot Lid-Staat verschillen; dat deze verschillen het handelsverkeer binnen de Gemeenschap belemmeren;
Overwegende dat deze belemmeringen voor de werking van de interne markt kunnen worden opgeheven, indien alle Lid-Staten dezelfde voorschriften aannemen ter vervanging van hun nationale regelgeving;
Overwegende dat het noodzakelijk is geharmoniseerde voorschriften inzake de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van twee- of driewielige motorvoertuigen vast te stellen om voor elk type van de genoemde voertuigen de goedkeuringsprocedures van Richtlijn 92/61/EEG te kunnen toepassen;
Overwegende dat deze richtlijn niet ten doel heeft de afmetingen van de in de verschillende Lid-Staten gebruikte kentekenplaten te harmoniseren; dat het derhalve de taak van de Lid-Staten is erop toe te zien dat uitstekende kentekenplaten geen gevaar voor de gebruikers vormen, zonder dat zulks evenwel wijzigingen in de constructie van de voertuigen vergt;
Overwegende dat vanwege de omvang en de gevolgen van het overwogen optreden in de betrokken sector de met deze richtlijn beoogde communautaire maatregelen noodzakelijk en zelfs onontbeerlijk zijn om het gestelde doel, namelijk de communautaire goedkeuring per type voertuig, te bereiken, en dat dit niet voldoende door de Lid-Staten afzonderlijk kan worden verwezenlijkt,
HEEFT DE VOLGENDE RICHTLIJN VASTGESTELD:
Artikel 1
Deze richtlijn en haar bijlage zijn van toepassing op de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van elk type voertuig als omschreven in artikel 1 van Richtlijn 92/61/EEG.
Artikel 2
De procedure voor het verlenen van de goedkeuring wat de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van een type twee- of driewielig motorvoertuig betreft, alsmede de voorwaarden voor het vrije verkeer van deze voertuigen zijn vastgesteld bij Richtlijn 92/61/EEG, respectievelijk in hoofdstuk II en hoofdstuk III.
Artikel 3
De wijzigingen die noodzakelijk zijn om de in de bijlagen neergelegde voorschriften aan te passen aan de vooruitgang van de techniek, worden vastgesteld volgens de procedure van artikel 13 van Richtlijn 70/156/EEG(5) .
Artikel 4
1. De Lid-Staten doen de nodige wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in werking treden om uiterlijk op 1 mei 1995 aan deze richtlijn te voldoen en maken die bepalingen bekend. Zij stellen de Commissie daarvan onverwijld in kennis.
Wanneer de Lid-Staten deze bepalingen aannemen, wordt in die bepalingen naar de onderhavige richtlijn verwezen of wordt hiernaar verwezen bij de officiële bekendmaking van die bepalingen. De regels voor deze verwijzing worden vastgesteld door de Lid-Staten.
Vanaf de in de eerste alinea genoemde datum mogen de Lid-Staten het voor het eerst in het verkeer brengen van voertuigen die aan deze richtlijn voldoen niet verbieden om redenen die met de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat verband houden.
Zij passen de in de eerste alinea bedoelde bepalingen toe vanaf 1 november 1995.
2. De Lid-Staten delen de Commissie de tekst mede van de bepalingen van intern recht die zij op het onder deze richtlijn vallende gebied aannemen.
Artikel 5
Deze richtlijn is gericht tot de Lid-Staten.
Gedaan te Brussel, 29 oktober 1993.
Voor de Raad
De Voorzitter
R. URBAIN
(1) PB nr. L 255 van 10. 8. 1992, blz. 72.
(2) PB nr. C 293 van 9. 11. 1992, blz. 38.
(3) PB nr. C 337 van 21. 12. 1992, blz. 104 en besluit van 27 oktober 1993 (nog niet verschenen in het Publikatieblad).
(4) PB nr. C 73 van 15. 3. 1993, blz. 22.
(5) PB nr. L 42 van 23. 2. 1970, blz. 1. Richtlijn laatstelijk gewijzigd bij Richtlijn 92/53/EEG (PB nr. L 225 van 10. 8. 1992, blz. 1).
BIJLAGE
1. AFMETINGEN
De afmetingen van de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van motorvoertuigen(1) () zijn als volgt:
1.1. Bromfietsen en lichte vierwielers
1.1.1. breedte: 100 mm;
1.1.2. hoogte: 175 mm;
of
1.1.3. breedte: 145 mm;
1.1.4. hoogte: 125 mm.
1.2. Motorfietsen, driewielers met een maximumvermogen tot 15 kW en andere vierwielers dan lichte vierwielers
1.2.1. breedte: 280 mm;
1.2.2. hoogte: 210 mm.
1.3. Driewielers met een maximumvermogen van meer dan 15 kW
1.3.1. De voorschriften voor personenauto's zijn van toepassing (Richtlijn 70/222/EEG).
==============================================================================================================================================================================================================================================================
2. ALGEMENE PLAATSING
2.1. De plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat moet zich aan de achterzijde van het voertuig bevinden, zodanig dat:
==============================================================================================================================================================================================================================================================
2.1.1. de plaat geplaatst kan worden tussen de langsvlakken die gaan door de punten waar het voertuig het breedst is.
3. HELLING
3.1. De achterste kentekenplaat:
3.1.1. moet loodrecht staan op het middenlangsvlak van het voertuig;
3.1.2. mag een helling van ten hoogste 30° ten opzichte van de verticaal hebben indien de van het kenteken voorziene zijde naar boven gekeerd is;
3.1.3. mag een helling van ten hoogste 15° ten opzichte van de verticaal hebben indien de van het kenteken voorziene zijde naar beneden gekeerd is.
4. MAXIMUMHOOGTE
4.1. Geen enkel punt van de plaats voor de montage van de kentekenplaat mag zich op een hoogte van meer dan 1,50 m boven het wegdek bevinden wanneer het voertuig beladen is (bedrijfsklare massa plus 75 kg).
5. MINIMUMHOOGTE
5.1. Geen enkel punt van de plaats voor de montage van de kentekenplaat mag zich op een hoogte van minder dan 0,20 m of de straal van het wiel, indien deze minder bedraagt dan 0,20 m, boven het wegdek bevinden wanneer het voertuig beladen is (bedrijfsklare massa plus 75 kg).
6. GEOMETRISCHE ZICHTBAARHEID
6.1. De plaats voor de montage van de kentekenplaat moet zichtbaar zijn binnen een ruimte die wordt begrensd door twee tweevlakshoeken: één met een horizontale ribbe en bepaald door twee vlakken die door de boven- en onderrand van de plaats voor de montage van de plaat gaan en onder de in figuur 1 aangegeven hoeken ten opzichte van de horizontaal staan; de andere met een vrijwel verticale ribbe en bepaald door twee vlakken die door de zijranden van de plaat gaan en die onder de in figuur 2 aangegeven hoeken ten opzichte van het middenlangsvlak staan.
Figuur 1
Geometrische zichtbaarheidshoek (tweevlakshoek met horizontale ribbe)
Figuur 2
Geometrische zichtbaarheidshoek (tweevlakshoek met horizontale ribbe)
[b]Het dikgedrukte stuk is waar het in principe om gaat.[/b]
========================================================================================================================================================================================================================================
Re: Side mount kenteken op een motor
BerichtAuteur: Winterschläfer » 02 dec 2009 20:40
Dit is wat ik kon vinden, maar of deze regelgeving (nog) geldig is, zal iemand anders hier even moeten bevestigen:
Spoiler:
RICHTLIJN 93/94/EEG VAN DE RAAD van 29 oktober 1993 betreffende de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van twee- of driewielige motorvoertuigen
DE RAAD VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,
Gelet op het Verdrag tot oprichtingen van de Europese Economische Gemeenschap, inzonderheid op artikel 110 A,
Gelet op Richtlijn 92/61/EEG van de Raad van 30 juni 1992 betreffende de goedkeuring van twee- of driewielige motorvoertuigen(1) ,
Gezien het voorstel van de Commissie(2) ,
In samenwerking met het Europees Parlement(3) ,
Gezien het advies van het Economisch en Sociaal Comité(4) ,
Overwegende dat de interne markt een ruimte zonder binnengrenzen omvat waarin het vrije verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal is gewaarborgd; dat er maatregelen moeten worden vastgesteld met het oog op de goede werking van de interne markt;
Overwegende dat in elke Lid-Staat twee- of driewielige motorvoertuigen, wat de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat betreft, bepaalde technische kenmerken moeten vertonen die zijn vastgelegd in dwingende voorschriften welke van Lid-Staat tot Lid-Staat verschillen; dat deze verschillen het handelsverkeer binnen de Gemeenschap belemmeren;
Overwegende dat deze belemmeringen voor de werking van de interne markt kunnen worden opgeheven, indien alle Lid-Staten dezelfde voorschriften aannemen ter vervanging van hun nationale regelgeving;
Overwegende dat het noodzakelijk is geharmoniseerde voorschriften inzake de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van twee- of driewielige motorvoertuigen vast te stellen om voor elk type van de genoemde voertuigen de goedkeuringsprocedures van Richtlijn 92/61/EEG te kunnen toepassen;
Overwegende dat deze richtlijn niet ten doel heeft de afmetingen van de in de verschillende Lid-Staten gebruikte kentekenplaten te harmoniseren; dat het derhalve de taak van de Lid-Staten is erop toe te zien dat uitstekende kentekenplaten geen gevaar voor de gebruikers vormen, zonder dat zulks evenwel wijzigingen in de constructie van de voertuigen vergt;
Overwegende dat vanwege de omvang en de gevolgen van het overwogen optreden in de betrokken sector de met deze richtlijn beoogde communautaire maatregelen noodzakelijk en zelfs onontbeerlijk zijn om het gestelde doel, namelijk de communautaire goedkeuring per type voertuig, te bereiken, en dat dit niet voldoende door de Lid-Staten afzonderlijk kan worden verwezenlijkt,
HEEFT DE VOLGENDE RICHTLIJN VASTGESTELD:
Artikel 1
Deze richtlijn en haar bijlage zijn van toepassing op de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van elk type voertuig als omschreven in artikel 1 van Richtlijn 92/61/EEG.
Artikel 2
De procedure voor het verlenen van de goedkeuring wat de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van een type twee- of driewielig motorvoertuig betreft, alsmede de voorwaarden voor het vrije verkeer van deze voertuigen zijn vastgesteld bij Richtlijn 92/61/EEG, respectievelijk in hoofdstuk II en hoofdstuk III.
Artikel 3
De wijzigingen die noodzakelijk zijn om de in de bijlagen neergelegde voorschriften aan te passen aan de vooruitgang van de techniek, worden vastgesteld volgens de procedure van artikel 13 van Richtlijn 70/156/EEG(5) .
Artikel 4
1. De Lid-Staten doen de nodige wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in werking treden om uiterlijk op 1 mei 1995 aan deze richtlijn te voldoen en maken die bepalingen bekend. Zij stellen de Commissie daarvan onverwijld in kennis.
Wanneer de Lid-Staten deze bepalingen aannemen, wordt in die bepalingen naar de onderhavige richtlijn verwezen of wordt hiernaar verwezen bij de officiële bekendmaking van die bepalingen. De regels voor deze verwijzing worden vastgesteld door de Lid-Staten.
Vanaf de in de eerste alinea genoemde datum mogen de Lid-Staten het voor het eerst in het verkeer brengen van voertuigen die aan deze richtlijn voldoen niet verbieden om redenen die met de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat verband houden.
Zij passen de in de eerste alinea bedoelde bepalingen toe vanaf 1 november 1995.
2. De Lid-Staten delen de Commissie de tekst mede van de bepalingen van intern recht die zij op het onder deze richtlijn vallende gebied aannemen.
Artikel 5
Deze richtlijn is gericht tot de Lid-Staten.
Gedaan te Brussel, 29 oktober 1993.
Voor de Raad
De Voorzitter
R. URBAIN
(1) PB nr. L 255 van 10. 8. 1992, blz. 72.
(2) PB nr. C 293 van 9. 11. 1992, blz. 38.
(3) PB nr. C 337 van 21. 12. 1992, blz. 104 en besluit van 27 oktober 1993 (nog niet verschenen in het Publikatieblad).
(4) PB nr. C 73 van 15. 3. 1993, blz. 22.
(5) PB nr. L 42 van 23. 2. 1970, blz. 1. Richtlijn laatstelijk gewijzigd bij Richtlijn 92/53/EEG (PB nr. L 225 van 10. 8. 1992, blz. 1).
BIJLAGE
1. AFMETINGEN
De afmetingen van de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van motorvoertuigen(1) () zijn als volgt:
1.1. Bromfietsen en lichte vierwielers
1.1.1. breedte: 100 mm;
1.1.2. hoogte: 175 mm;
of
1.1.3. breedte: 145 mm;
1.1.4. hoogte: 125 mm.
1.2. Motorfietsen, driewielers met een maximumvermogen tot 15 kW en andere vierwielers dan lichte vierwielers
1.2.1. breedte: 280 mm;
1.2.2. hoogte: 210 mm.
1.3. Driewielers met een maximumvermogen van meer dan 15 kW
1.3.1. De voorschriften voor personenauto's zijn van toepassing (Richtlijn 70/222/EEG).
==============================================================================================================================================================================================================================================================
2. ALGEMENE PLAATSING
2.1. De plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat moet zich aan de achterzijde van het voertuig bevinden, zodanig dat:
==============================================================================================================================================================================================================================================================
2.1.1. de plaat geplaatst kan worden tussen de langsvlakken die gaan door de punten waar het voertuig het breedst is.
3. HELLING
3.1. De achterste kentekenplaat:
3.1.1. moet loodrecht staan op het middenlangsvlak van het voertuig;
3.1.2. mag een helling van ten hoogste 30° ten opzichte van de verticaal hebben indien de van het kenteken voorziene zijde naar boven gekeerd is;
3.1.3. mag een helling van ten hoogste 15° ten opzichte van de verticaal hebben indien de van het kenteken voorziene zijde naar beneden gekeerd is.
4. MAXIMUMHOOGTE
4.1. Geen enkel punt van de plaats voor de montage van de kentekenplaat mag zich op een hoogte van meer dan 1,50 m boven het wegdek bevinden wanneer het voertuig beladen is (bedrijfsklare massa plus 75 kg).
5. MINIMUMHOOGTE
5.1. Geen enkel punt van de plaats voor de montage van de kentekenplaat mag zich op een hoogte van minder dan 0,20 m of de straal van het wiel, indien deze minder bedraagt dan 0,20 m, boven het wegdek bevinden wanneer het voertuig beladen is (bedrijfsklare massa plus 75 kg).
6. GEOMETRISCHE ZICHTBAARHEID
6.1. De plaats voor de montage van de kentekenplaat moet zichtbaar zijn binnen een ruimte die wordt begrensd door twee tweevlakshoeken: één met een horizontale ribbe en bepaald door twee vlakken die door de boven- en onderrand van de plaats voor de montage van de plaat gaan en onder de in figuur 1 aangegeven hoeken ten opzichte van de horizontaal staan; de andere met een vrijwel verticale ribbe en bepaald door twee vlakken die door de zijranden van de plaat gaan en die onder de in figuur 2 aangegeven hoeken ten opzichte van het middenlangsvlak staan.
Figuur 1
Geometrische zichtbaarheidshoek (tweevlakshoek met horizontale ribbe)
Figuur 2
Geometrische zichtbaarheidshoek (tweevlakshoek met horizontale ribbe)
[b]Het dikgedrukte stuk is waar het in principe om gaat.[/b]
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
- Woonplaats: Haaltert
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
frits-motaar schreef:k'heb hier nog iets gevonden ivm de eu-regels:lees vooral punt 2.1 onderaan!
========================================================================================================================================================================================================================================
Re: Side mount kenteken op een motor
BerichtAuteur: Winterschläfer » 02 dec 2009 20:40
Dit is wat ik kon vinden, maar of deze regelgeving (nog) geldig is, zal iemand anders hier even moeten bevestigen:
.....
Het dikgedrukte stuk is waar het in principe om gaat.
Merci, maar blablabla. Nee, inderdaad, mag niet, maar wie leeft er binnen de wet?
Er hangt een nummerplaat op, de motor is in orde, dus we zien wel....
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Een Oil Catch Can ? Nog nooit van gehoord... Ik weet wel dat dry oil sump motoren een oliereservoir hebben maar die boxers hebben toch een wet sump ?El Barto schreef: zie post hierboven: het is een opvangvat voor de olie
Van die side mount nummerplaat zou ik mij ook niks aantrekken (al ben ik meestal een trouwe volger van de wet)
Ja, bij zo'n Bobber, mogen hier wat engelse termen gebruikt worden.
Ik blijf onder de inruk !
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 18 mar 2012, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Allez ,
maakt ne mens ne keer een specialleke en begint er hier al enen over het al dan niet wettelijk zijn van de plaats van nummerplaat.
man man wat is me dat hier toch aan't worden met al die ..... (vul zelf maar in)
Strikt genomen als je de wet moest volgen mag je er helemaal niet meer mee op de baan wegens niet meer conform met het GVA (gelijkvormigheidsattest)
maar dan mogen er een heel deel GS'en en RT 's ook van de baan wegens andere lichten ,bijgeplaatste accessoires etc .
maakt ne mens ne keer een specialleke en begint er hier al enen over het al dan niet wettelijk zijn van de plaats van nummerplaat.
man man wat is me dat hier toch aan't worden met al die ..... (vul zelf maar in)
Strikt genomen als je de wet moest volgen mag je er helemaal niet meer mee op de baan wegens niet meer conform met het GVA (gelijkvormigheidsattest)
maar dan mogen er een heel deel GS'en en RT 's ook van de baan wegens andere lichten ,bijgeplaatste accessoires etc .
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
- Woonplaats: Landen
- Locatie: Vlaams Brabant, Landen
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Vind hem knap.
Grtz V
Grtz V
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
hij zou verleden week in Ninove wel nen hoop bekijks gehad hebben
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:58
- Woonplaats: Haaltert
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Heb ik iets gemist in Ninove?patrick k100 schreef:hij zou verleden week in Ninove wel nen hoop bekijks gehad hebben
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
Yep, cafe racer meeting van de Flying Hermans tesamen met een bijeenkomst van kevers , T1 buskes en aanverwanten .Heb ik iets gemist in Ninove?
Wreed veel volk en een grote opkomst door het mooie weer . Heel Ninove centrum was vol Volkswagentjes.
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
en twee schuune venten die doar rond liepen nie vergeten hé jootse
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Mijn winterproject: R1200Crusher
joat joat , vooral met mijn potsken op mijnen kopen twee schuune venten die doar rond liepen nie vergeten hé jootse