Schuberth C3 verkleinen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dakar74
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jan 2010, 15:27
Locatie: Hofstade (Zemst)

Schuberth C3 verkleinen

Bericht door dakar74 »

Beste allen
Ik ben het laatste half jaar een goede 15 kg afgevallen :). Een nadeel is dat mijn Scuberth C3 niet meer zo goed aansluit, vooral aan de wangen, ik vind hem wat loszitten.
Heeft er iemand ervaring met andere wangkussens te gebruiken om zo de pasvorm te verbeteren? Mijn helm is 58/59 (L) en ik dacht om de wangkussens te vervangen door een Medium. Bij Rad zijn ze precies het goedkoopste (op bestelling) een kleine 40,00. Er is heel weinig info te vinden over deze ingreep, hopelijk heeft iemand dit al eens gedaan.
De helm is met eigenlijk nooit echt 100% bevallen, ik heb altijd een vreemde klingon-achtige afdruk op mijn voorhoofd na gebruik (zelfs na een 15 tal minuten). Ik voel het nochtans niet aan. Maar de afdruk is wel een beetje raar en duurt toch een half uurtje eer dat weg is getrokken. De helm voelt zeker niet te klein aan, integendeel, ik zal een rare kop hebben :alien:

Zou eventueel overwegen om de x-lite 550 te kopen omdat ik die wel knap vindt en een zonnevisier is ook altijd handig + enduro look. Maar als de wangkussen een mirakel oplossin kunnen zijn dan blijf ik misschien wel de C3 en snij misschien wat materiaal uit waar de afdruk verschijnt.
One life, live it
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Schuberth C3 verkleinen

Bericht door Dirk Pauwels »

dakar74 schreef:...
De helm is met eigenlijk nooit echt 100% bevallen, ik heb altijd een vreemde klingon-achtige afdruk op mijn voorhoofd na gebruik (zelfs na een 15 tal minuten). Ik voel het nochtans niet aan. Maar de afdruk is wel een beetje raar en duurt toch een half uurtje eer dat weg is getrokken. De helm voelt zeker niet te klein aan, integendeel, ik zal een rare kop hebben :alien:
....
Ge zijt niet alleen, ik heb dat ook, ne rare kop en zo'n afdruk op mijn voorhoofd, iedereen die ik ken die ene heeft, heeft ook die afdruk, alleen bij mensen met een hoog voorhoofd :wink: valt het meer op......C3 gebruikers herkennen elkaar altijd en overal ..... :lol:
Zal weer haal goed getest zijn dat ding door die shubert pippo's....

Gen ervaring met de wangkussens, helaas
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Schuberth C3 verkleinen

Bericht door Mil »

Ik heb ook een C3, echter geen nare afdruk op mijn voorhoofd!
De C3 heeft toch ook een zonnevizier?
Over het algemeen ook zeer tevreden over de helm, zat meteen goed toen ik hem paste.
Is ook een algemeen gegeven, nooit een helm kopen die niet meteen 'goed' zit.
Geen ervaring met wangkussens.
Ik geloof ook niet dat de helm dan zal voldoen, het zijn uiteindelijk maar noodoplossingen.
Leven is het meervoud van lef...
dakar74
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jan 2010, 15:27
Locatie: Hofstade (Zemst)

Re: Schuberth C3 verkleinen

Bericht door dakar74 »

Mil schreef:De C3 heeft toch ook een zonnevizier?
Ik geloof ook niet dat de helm dan zal voldoen, het zijn uiteindelijk maar noodoplossingen.
Ja inderdaad, dat was eigenlijk een van de hoofdredenen dat ik voor de C3 was gegaan, vind dat super handig.
Zal misschien de x-lite 551 overwegen nu. Heeft ook een zonnevizier en ziet er goed uit. Alleen spijtig dat hij niet kan openklappen zoals een systeem helm, dat zou perfect zijn :)
One life, live it
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Schuberth C3 verkleinen

Bericht door Danny »

Als een helm drukpunten heeft kan je die makkelijk wegwerken dmv een beetje schuimvulling weg te schrapen, als 't op je voorhoofd drukt dan moest je dat al merken bij 't passen want vooraan is één van de referenties voor een passende helm.

Ik vind het alleszins een goede helm... nergens geens drukpuntje en zijn voorganger ook niet, zorg dat je de juiste maat koopt!! :wink:
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Schuberth C3 verkleinen

Bericht door K1200GT »

Heb me ooit laten vertellen dat Schuberts meer geschikt zijn voor mensen met een rond hoofd dan voor ovalen..... misschien ligt het daaraan?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Schuberth C3 verkleinen

Bericht door Danny »

K1200GT schreef:Heb me ooit laten vertellen dat Schuberts meer geschikt zijn voor mensen met een rond hoofd dan voor ovalen..... misschien ligt het daaraan?
Nope de nieuwe is net langwerpiger dan de platronde voorganger C2, een ovalen kop kan als ie maar niet te ovaal is :clown:
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Schuberth C3 verkleinen

Bericht door Mil »

K1200GT schreef:Heb me ooit laten vertellen dat Schuberts meer geschikt zijn voor mensen met een rond hoofd dan voor ovalen..... misschien ligt het daaraan?
Mijne kop is niet te catalogeren...en toch past den helm :lol:
Hoofden zijn nu eenmaal verschillend, als een helm niet goed aanvoelt bij de eerste pasbeurt niet aanschaffen!
Er zijn alternatieven genoeg dacht ik. Tenslotte, op elk potje past een dekseltje...of is het omgekeerd :grin:
Mil
Leven is het meervoud van lef...
wouterk
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jun 2008, 08:37
Locatie: Leidschendam

Re: Schuberth C3 verkleinen

Bericht door wouterk »

dakar74 schreef:Beste allen
Ik ben het laatste half jaar een goede 15 kg afgevallen :). Een nadeel is dat mijn Scuberth C3 niet meer zo goed aansluit, vooral aan de wangen, ik vind hem wat loszitten.
Heeft er iemand ervaring met andere wangkussens te gebruiken om zo de pasvorm te verbeteren? Mijn helm is 58/59 (L) en ik dacht om de wangkussens te vervangen door een Medium. Bij Rad zijn ze precies het goedkoopste (op bestelling) een kleine 40,00. Er is heel weinig info te vinden over deze ingreep, hopelijk heeft iemand dit al eens gedaan.
De helm is met eigenlijk nooit echt 100% bevallen, ik heb altijd een vreemde klingon-achtige afdruk op mijn voorhoofd na gebruik (zelfs na een 15 tal minuten). Ik voel het nochtans niet aan. Maar de afdruk is wel een beetje raar en duurt toch een half uurtje eer dat weg is getrokken. De helm voelt zeker niet te klein aan, integendeel, ik zal een rare kop hebben :alien:

Zou eventueel overwegen om de x-lite 550 te kopen omdat ik die wel knap vindt en een zonnevisier is ook altijd handig + enduro look. Maar als de wangkussen een mirakel oplossin kunnen zijn dan blijf ik misschien wel de C3 en snij misschien wat materiaal uit waar de afdruk verschijnt.
Hoi Dakar74,

Ik heb bij mijn C3 ook eens wangkussen die een maatje kleiner waren erin gezet. Dat werkt prima. Het moeten wel wangkussen voor dezelfde schaalmaat zijn (C3 heeft 2 schaalmaten). Ik heb maatje 57. Dat is volgens mij de kleinere schaal als ik me niet vergis. Je kan anders altijd nog zelf wat klooien met schuim die je op de maat van je wangkussens snijdt en die onder je huidige wangkussen stoppen. Dat werkt ook goed (en is veel goedkoper).
Gr. Wouter
Plaats reactie