K1200GT/RS, de moeite??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

K1200GT/RS, de moeite??

Bericht door Koppel!! »

Soit, het is bijna zo goed als zeker dat de F800GS gaat verdwijnen uit m'n stal. Aangezien ik de 800 gebruik voor woon-werk moet ik 'm dan ook vervangen door een motor waar ik woon-werk mee kan doen.
Heb is zitten kijken op de verkoopsites, en twee, allé, eigenlijk drie dingen hebben m'n aandacht getrokken.

De oudere K1200GT, die vindt je nu aan redelijke prijzen. Ik heb er echter totaal geen ervaring mee, zijn die dingen leuk om mee te rijden, beetje comfortabel en vooral, hoe zit 't met de typische gebreken voor dit model? Is er eigenlijk veel verschil met een RS-versie, want die zijn merkelijk goedkoper? Weet wel dat er iets meer kuipwerk hangt aan de GT, maar heeft dit dan echt zo'n effect?

Dan, hetgeen me ook is opgevallen, de nieuwere K1200GT, die vind je ook al voor prijzen beneden de 9000€. Maar dna wel met een hoge km-stand. Is dat iets om te overwegen? Zijn die dingen een beetje bulletproof is dat gewoon een ander z'n miserie overkopen?
Heb bv. dit model gevonden aan een toch wel interessante prijs=> http://nl.autoscout24.be/Moto/Details.aspx?id=213790043" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb geen ervaring met de handelaar, ben ik ook benieuwd naar.
Met zo'n model heb ik ooit (toen ie nieuw uitkwam) is gereden, demo van m'n dealer. Ik weet nog dat ik eer drede grijns niet kon onderdrukken, dus eigenlijk gaat momenteel m'n voorkeur naar dit model. Tenzij het een zak vol gebreken en miserie is natuurlijk.

Anyway, aan de ervaringsdeskundigen om jullie licht is op de zaak te schijnen, ben benieuwd

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"