Shoei Neotec , iemand ervaring?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door st1100 »

Ben al een tijdje aan het uitkijken voor een nieuwe helm , liefst klaphelm.Nu heb ik een Shoei Multitec die me zeer goed bevalt sinds ik het pinlock gedrocht eruit heb gesmeten. Alleen is het niet de stilste helm maar wel met een hoog draagcomfort.

Mogelijke vervangers zijn de Shubert (pluspunt verkrijgbaar met SRC-kraag en stil) , Shoei Neotec en BMW VI. De BMM system VI was blijkbaar niet voor iedereen even positief (ivm met niet waterdicht enz) , er was hier een heel topic over met de nodige pro's en contra's...

En een maand of 2 geleden kwam Shoei met de Neotec en voorzien van zonnevizier en zonder DD sluiting :shock: . En die zou stiller zijn dan de Multitec. Is er iemand die er één heeft en zoja bevalt hij :?: :?: :?: Wat ik al heb kunnen vinden is dat de bovenste ventilatie niet volledig zou afsluiten als ze helemaal dicht is , wat niet zo goed is in de belgische winter. Maar ze zijn al bezig aan een vervangonderdeel om dit probleem op te lossen. Verder is er blijkbaar alles aan gedaan om de luchtstroming rond de helm niet te verstoren en zo stil mogelijk te houden. Maar wat geeft dat dan qua windgeluid als je zo'n 'blok' van een scala rider (of andere) op vijst :?: :?: Kortom heeft er iemand ervaring met de nieuwe Neotec al dan niet met bluetooth?
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Koppel!! »

Ik kan je geen ervaringsinfo verschaffen over de Neotec (Shoei kennende zal 't wel in orde zijn) maar ff een vraag. Ik zie je lijst van mogelijke kanshebbers, en zie daar nergens de HJC R-PHA MAX tussenstaan? Bewust, of ongekend?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door st1100 »

Idd , ongekend :-? Is wel een andere prijsklasse (klein 200€ tov 500€) en verkopen ze niet bij RAD :oops: en bij HG mag je niet testrijden :shock: .
Laatst gewijzigd door st1100 op 06 jun 2012, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door V »

http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... ght=neotec" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz V
Afbeelding
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door bartdv »

is superhelmke, nu al 1000km mee gebold en zalige pasvorm, en da zonnevezier is een openbaring. De verluchting is effectief voelbaar en als ge MAG lid zijt krijgt ge nog 8% korting bij Biker zone.... aanrader dus alleen spijtig dat er enkel een dubble D sluiting is op USA versie en niet voor Europa beschikbaar
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door st1100 »

Ik heb ondertussen ook een Neotec gekocht. Mijn ervaring : op alle vlakken beter dan de multitec : stiller , betere verluchting , zonnevizier. Idd zeer tevreden van.

Maar ik heb die dubbele D nog niet gemist , integendeel zelfs!
Stijnley
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:15

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Stijnley »

Sedert vorige maand ook de eigenaar van de Neotec. Ik kocht deze aan via Kelder Telecom Ommen, alles via email gekocht en naar België verzonden voor 430€ (blinkend zwart).
Ook heel tevreden van de helm, het is mijn eerste systeemhelm maar deze is zelfs stiller dan mijn vorige Shoei XR1000 (ik rij steeds met oordoppen).
Zeer kwalitatief, doch met dit koude weer merk ik dat de helm té veel ventileert in mijn aangezicht(ook wanneer alles dicht is). Blijkbaar een gekend probleem aan de kin-ventilatie waarvoor een vervangstuk beschikbaar is. Zonet een mailtje naar Shoei gestuurd, even luisteren wat zij kunnen doen.
Stijnley
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:15

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Stijnley »

Blijkt dus dat er enkel een vervangstuk is voor de topventilatie, niet voor de kin.

Nog iemand die een constante luchtstroom gewaar wordt via de kinventilatie, wanneer deze gesloten is? Ik lees het soms in reviews, maar weet niet of het normaal moet zijn? Bij lage temperaturen vind ik het toch maar fris zo!
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Relax »

Bufje of kraagje aantrekken. Kan me voorstellen dat je veel minder snel bewaseming krijgt, zelfs al heb je pinlock.
I respect your opinion. But I don't give shit.
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door st1100 »

Ik had al ergens gelezen dat ze al een aanpassing gedaan hadden (helm is vroeger in amerika uitgekomen , en dacht dat de europese exemplaren al aangepast waren)

Heb jij toevallig een amerikaans exemplaar want Ik heb daar geen last van. Ik moest op frisser weer wachten om te kunnen antwoorden. Maar nee , ik heb daar geen last van. Als ik m'n kinventilatie openzet , dan tocht het in m'n helm. :-) kinventilatie dicht en het is gedaan met tochten. Werkt zoals het hoort
Stijnley
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:15

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Stijnley »

Een buf heb ik steeds aan, toch blijft het voelbaar zodat mijn ogen er bij lage temperaturen gaan van tranen.

St1100, het klopt dat er reeds een aanpassing rond gaat, maar dat gaat over de topventilatie op je hoofd. Die sluit bij mij goed, enkel de kinventilatie laat goed door indien gesloten. De doorstroming stopt als ik naar beneden kijk, maar da's niet zo handig! Volgens Shoei moet ik hem als garantie binnenbrengen, maar ik kan hem niet echt missen. Ook las ik reeds gelijkende "klachten" op engelse fora, dus het lijkt mij niet normaal. Vervelend dus dat ik de helm online kocht, want terugsturen duurt nu een hele tijd langer! Da's het risico dat erbij komt zeker! Ik hou jullie op de hoogte, in het geval ik iemand met gelijkaardige ervaring kan helpen.
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door TomVT »

Onderussen nog mensen met positieve/negatieve ervaringen?
Ik ben momenteel aan het rondzien voor een systeemhelm en twijfel een beetje tussen de multitec en neotec.
Tot nu toe lijkt het zonnevizier mij de enigste aanpassing, wat persoonlijk niet echt een reden zou zijn om de ene dan wel de andere te kiezen!
Wat ik wel heel belangrijk vind is dat de pinlock naar behoren werkt. Ik heb momenteel een hjc en heb de pinlock na een regenrit er onmiddelijk uitgesmeten omdat het gewoon niets afsloot.
Of andere suggesties van systeemhelmen die niet aandampen?
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Relax »

Een pinlock moet je vooral finetunen. Dat gaat door de twee pinnetjes te verdraaien, omdat die dingen hierdoor de pinlock gaan aanspannen (of losser zetten, omdat té veel druk ook zorgt voor openingen en dus aandampen).
I respect your opinion. But I don't give shit.
Van Neste Philip
Berichten: 195
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:46
Woonplaats: Brugge (st-pieters)
Locatie: West vlaanderen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Van Neste Philip »

Ik heb de Neotec nu een 4tal maanden en ben er erg tevreden over.
Het antidampscherm die er in geplaatst is kan je niet finetunen hij zit er zeer stevig in en bedekt bijna heel het vizier.
Mijn vorige helm was een Nolan N 103 en daar was ik minder tevreden over.
Niet waterdicht en niet dampvrij.
De Neotec is de beste helm die ik al gehad heb.
Zeer stil ,goede pasvorm en water en dampvrij.

grtz

Fluppe
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Relax »

Ingekleefd dus?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Van Neste Philip
Berichten: 195
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:46
Woonplaats: Brugge (st-pieters)
Locatie: West vlaanderen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Van Neste Philip »

Relax schreef:Ingekleefd dus?
Nee gewoon je vizier afnemen en lichtjes open buigen en dan de pinlock tussen de twee zwarte dopjes steken.

Afbeelding

Grtz

Fluppe
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Relax »

Dan zie ik, behalve de kleur en grootte van de dopjes, geen verschil, Fluppe.

Zijn die dopjes niet asymmetrisch gevormd, zodat je ze bij te veel of te weinig spanning kan bijregelen door iets bij te regelen? Zie ik geen nokje aan die dop om dit makkelijker te maken?

Allé, 'k wil je woorden niet in twijfel trekken, je zal een normale Pinlock ook wel kennen, maar da's de indruk die ik krijg als ik jouw foto zie.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Van Neste Philip
Berichten: 195
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:46
Woonplaats: Brugge (st-pieters)
Locatie: West vlaanderen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Van Neste Philip »

Relax schreef:Dan zie ik, behalve de kleur en grootte van de dopjes, geen verschil, Fluppe.

Zijn die dopjes niet asymmetrisch gevormd, zodat je ze bij te veel of te weinig spanning kan bijregelen door iets bij te regelen? Zie ik geen nokje aan die dop om dit makkelijker te maken?

Allé, 'k wil je woorden niet in twijfel trekken, je zal een normale Pinlock ook wel kennen, maar da's de indruk die ik krijg als ik jouw foto zie.
Hey Relax

Je kan die zwarte tjoeptjes niet verdraaien.

Dat zit muurvast,het vizier moet je afnemen en lichtjes open plooien.
Dan neem je de pinlock en plaats je het tussen de 2 tjoeptjes en wanneer je je vizier terug los laat dan spant alles zichzelf op.
Ik heb al proberen die pinlock te verduwen maar hij zit muurvast.
Werkelijk een goed systeem.
Op mijn Nolan N103 was het zo een systeem dat je kon opspannen maar daar kwam de pinlock toch los met als gevolg dat het vizier volledig bekrast was waar de pinlock langs schuurde.

Grtz

Fluppe
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Relax »

Inderdaad goed systeem dan. Bij m'n Schuberth zit ie meestal of te los of te vast, waardoor er een miniem gaatje ontstaat en dus (een weinig) bewaseming is.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Eddy1966
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jun 2012, 08:35
Woonplaats: Put
Locatie: Boven op de grens

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Eddy1966 »

Ik heb vrijdag de pinlock er ook maar eens ingezet....
Gisteren 450km door de Ardennen en in 1 woord super... :grin:
R1200GSA LC 2015
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door TomVT »

Ook met een Neotec?

Ik ben gisteren eens gaan passen en tot nu toe al volgende bevindingen:
Schuberth is afgevallen: pasvorm was niet goed in mijn geval en bij het neerklappen van de helm zat het kinstuk constant tegen mijn kin en kreeg ik het er bijna niet over.
Nolan N104: zat goed maar heb ik maar heel even opgehad.
Multitec: zat van in het begin perfect, lopen momenteel mooie kortingen op bij RAD.
Neotec: ook gepast, maar ik blijf een beetje zitten met de vraag of hij het prijsverschil met de Multitec waard is.

Vrijdag ga ik eens terug zien en kijken of eens mag testrijden.
Eddy1966
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jun 2012, 08:35
Woonplaats: Put
Locatie: Boven op de grens

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Eddy1966 »

Ja Neotec heb hem nu 3 maanden vind hem geweldig....
R1200GSA LC 2015
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door st1100 »

In m'n vorige helm (shoei multitec) had ik ook constant probs met de pin-lock. Toen ik op het punt stond om de helm a f te danken , heb ik er een raleri in geplakt en waren alle problemen opgelost.

In m'n Neotec nog niets slecht ondervonden van de pinlock. Al moet ik zeggen dat ik amper regen gehad sinds de nieuwe helm.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door GSrijder »

TomVT schreef:Ook met een Neotec?


Neotec: ook gepast, maar ik blijf een beetje zitten met de vraag of hij het prijsverschil met de Multitec waard is.
Blijkbaar wel.
http://www.youtube.com/watch?v=HDpbDRSbFYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Flex
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2010, 16:09
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Flex »

Heb mijn Neotec vorig weekend uitgebreid kunnen testen. We hebben een tripje van een kleine 900km gedaan in nogal wisselende omstandigheden en algemeen genomen ben ik heel tevreden. Pinlock heeft zijn ding gedaan in de gietende regen (en de aanvriezende mist), zonnevizier werkt goed, geen last meer van de oortjes van mijn cardo die in de weg zitten, schitterende ventilatie, super comfort... Wat mij betreft een aanrader dus.
Plaats reactie