Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Koppel!! »

Dus, zat al een tijdje in m'n hoofd met 't idee om na m'n F800GS ook m'n R1150GSA in de "kleuren" van m'n webshop te zetten.
Met 't meer en meer overtuigd zijn dat m'n F800GS te koop ging staan ben ik maar is beginnen plannen.

Het eerste op 't lijstje was een Desierto II scoren voor de 1150. Weet wel dat niet iedereen dit mooi vindt, maar ik dus wel. Geeft de 1150 een speciale look, en daar was ik naar op zoek.
Desierto II gevonden en gemonteerd als test. Wilde 't ding eerst is testen qua windbescherming, stel je voor dat 't echt ruk is.

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er niet echt uit, zal me worst wezen, is een test. Die test was dus positief, ook ff een all-roadritje meegenomen, was ook weer 2j geleden da'k met 't dikke varken in de prut had gezeten.

Dan, spuitwerk dus. Het eerste idee was simpel, de kuip in 't wit zetten, en dan wrappen. Was me op de F800GS redelijk goed gelukt, zal dus hier ook wel lukken zeker :roll:
Maar eerst de kuip in 't wit zetten dus. Beginnen met nat opschuren, dan constateren dat er barsten in de lak zitten. Effe beter schuren, en zien dat de barsten niet in de lak zitten, maar effectier in de gel-coat.
Damn, gel-coat met 't schuurmachien te lijf gaan totdat je op de blote polyester zit, dan opvullen met plamuur, en terug de vorm in schuren. Lukte goed, dankzij m'n broerke en z'n atelier.
Kuip dan maar in de spuitplamuur zetten om de diepe krassen op te vullen.

Afbeelding

Dan in 't kleur. Terug naar Auto5 in Ninove achter spuitbussen van Motip. Wil enkel met Motip werken, da's goe gerief. Wit gekocht, kuip gespoten, blijkt 't verkeerde wit te zijn. Veel te crèmekleurig, miljaar.
Terug naar Auto5, daar de meest witte tint genomen, kuip ondertussen terug gematteerd, kuip gespoten, miljaar, veel te wit nu :D

Afbeelding

Wederom naar Auto5, daar na twee pogingen 't juiste wit gevonden. (min of meer toch, maar 't gaat er mee door)
Kuip terug gespoten (vijfde keer ondertussen als je de grondlaag meetelt) en dan begonnen met wrappen. En dat viel lelijk tegen!
Waar de F800GS een moderne motor is, met veel strakke en vlakke stukken is het design v.d R1150GSA veel ronder. En dan kom je in de probleme als wrappingamateurke.
Op den duur was 't me gelukt, maar ik vond 't resultaat serieus tegenvallen.

Afbeelding

Afbeelding

Hmm, dillema :? Soit, na zo'n volle tien seconden nadenken (hoezo, impulsief :D ) de folie eraf getrokken, met thinner de lijmresten afgewreven, en uiteraard ook de verf meegewreven, geen erg, ga iets compleet anders doen.

Terug naar Auto5, daar in de kleurboek gezocht, en ja hoor, die kleur is 't.
Spuitbus gekocht, en terug de kuip opschuren. Dan nieuwe verf opgelegd, 't resultaat viel goed mee, 't besluit om de snavel te demonteren en ook een laagje te geven was dus rap gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Na drie pogingen (miljaar, die groene verf is moeilijk om mooi strak te leggen zeg, ge ziet 't niet duidelijk door 't straffe kleur, en ge hebt lopers voor ge 't weet) was ik tevreden, dan enkele lagen vernis erover, en dan wachten tot de verf droog en hard was.
Dag erna kon 't monteren beginnen. Bij het demonteren reeds m'n oliekoelerberscherming verwijderd, komt een zelfgemaakte in de plaats.
Eerst ff proefmonteren, scheelt een hoop frustratie als er naderhand iets niet perfect past.

Afbeelding

Afbeelding

Alles past, goed zo. Definitieve montage dan maar. Ondertussen ook nieuwe pinkers gekocht, die ondingen van TT zaten muurvast en heb ik moeten kapotsnijden. En tegelijk ook de nieuwe oliekoelerbescherming aangepast, en gemonteerd. Ohja, en van datzelfde race"Jonnie"gaas twee grilletje gemaakt om de leemte tussen de DesII en de snavel op te vullen. Komen nog TT Kahedo tassen achter, dus je gaat er niet kunnen los door kijken.

Afbeelding

Pinkers vind ik een goeie keuze, klein maar toch aanwezig, de achterkant heeft enkele sleufjes waardoor je de pinker ook van achteren ziet knipperen, setje wordt geleverd met drie glaasjes, orange smoke, orange clear, en transparant. Ook heel belangrijk, het heel flexibele staafje, je kan de pinkers bijna tot tegen de kuip duwen. En dat voor 19,95€ :shock:

Afbeelding

Dan, hetgeen waar ik eigenlijk een beetje tegenop zag. Met de kuip en de snavel gemonteerd kon ik nu duidelijk zien tot waar de tank zou moeten gespoten worden.
Ja, weg met 't wit/blauwe, tijd voor iets nieuws dus.
Kortom, ruwweg een lijn getrokken, tank gedemonteerd, tijdens 't demonteren m'n zijpaneeltjes (onder 't zadel) gekrast. Hmm, die dan ook maar in 't groen zetten :D
Eerst de stickers van de tank krijgen, en dit zonder schade of sporen na te laten, het groene gedeelte overlapt immers niet zo veel oppervlakte.
Na een uurke prutsen (reflecterende stickers, een schoon gerief maar kl#terij om ze los te prutsen) en met thinner zittne wrijven was de tank klaar. Afplakken, meten, hermeten, nog wat aanpassen, en dna beginnen nat opschuren. Hier en daar had de tank al een inslagje van een kiezel oid. gezien, kortom, eerst goed opschuren en een laag spuitplamuur erop. Nat in nat dan maar de grondverf gelegd.

Afbeelding

Vandaag dan maar de grondverf mooi geschuurd (nat met P600), tank gedroogd, oppervlakte ontvet en daar komt 't groen dan.
Miljaar, eerste poging was mooi gelukt (nu ja, eerste poging. Eerst altijd een nevellaagje leggen, dan pas een volle laag leggen) maar er was stof ingevlogen. Tja, heb je nu eenmaal als je in uwen hof stukken staat te spuiten :lol:
Ff opschuren, stofkes uitschuren, afdrogen, terug ontvet en de tweede poging dan maar. En die viel heel goed mee, nog een laagje groen, ff laten uitharden en dan de verins erop. En ook dat lukte, binnen de mate van 't mogelijke uiteraard. Zelfs Motip spuitbusjes zijn duizend keer slechter dan 't goedkoopste spuitpistool, dus 't is geen proffesioneel resultaat. Maar goe genoeg.
Ff wachten tot de vernis droog maar nog niet hard is, krantenpapier en met afplaktape lostrekken, et voila.

Afbeelding

Afbeelding

Dan, de afwerking. De rand waar de tape heeft gezeten héél voorzichtig lichtjes opschuren, en een biesje plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Dan, nog een probeersel gemaakt. De BMW badges, tja, dat blauw past nu eenmaal niet mooi op' t groen, dus ff prutsen.

Afbeelding

Dank zelfs dat ik 't zo ga doen, vind 't geslaagd.

Ohja, die zijpanneltjes, weet je nog, wel die staan nu ook in 't groen te wezen :D

Afbeelding

Zover staan we nu, morgen geen tijd, verf en vernis v.d tank laten uitharden. Woensdag, als 't droog is, monteren, ben zelf ook benieuwd :D

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Jo De Paepe »

fotokes zij zichtbaar nu
Laatst gewijzigd door Jo De Paepe op 18 jun 2012, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Koppel!! »

En nu, heb de gallery opengesteld.

Grtz, Philip!

P.S: 't rare is dat ik hier thuis wel de foto's kan zien :-?
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Werner Von C. »

't is ok nu.

Mooi werk !
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Harald »

Knap, overweeg misschien om meerdere vernis lagen over het geheel te spuiten.
geeft steeds een mooie diepteglans ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door stefke2 »

zonde van die schone witte GSA... :-?
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Lukas »

Ben benieuwd naar het complete plaatje.
Op de foto ziet je wrap er ook goed uit. Wat vond je het probleem?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door John »

Ik zie de fotokes ook Flup, maar ik herinner me nog dat je ooit eens beweerde van droog te schuren. Nu dus zelf ook nat bezig geweest.
And by the way...ge hebt het redelijk proper klaar gekregen(op foto toch)
Nu de R1200RT in het groen? :mrgreen:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Relax »

Vind ik ook, maar ben erg benieuwd naar het eindresultaat. 'k Vond die 800 ook mooi.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Danny »

zonde van die lelijke snavelverbreder die die bek zo uit proportie trekt, 't lelijkste stuk plastic wat BMW ooit op een motor schroefde... :wink:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Relax »

Ach, da's dan assorti met Koppel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door John »

:lol: :lol:
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Danny »

Relax schreef:Ach, da's dan assorti met Koppel.

Afbeelding
Schalkseruiter®
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2012, 17:36

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Schalkseruiter® »

Nu nog een promotiefilmke en een standje op't salon....knap werk
Grtz
Schalkse®
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Dirk Pauwels »

Goed gedaan, heel mooi. Maareuh...vinden die mussen dat nu nie spijtig dat het dak van hun veranda nu in het fluogroen staat..... :lol:

Ik schuur altijd nat, droog schuren is voor niets goed. Motip geeft idd beste resultaat, met 7.5 euro voor een buske niet goedkoop....
Stofke in de lak kan je indien nog nat er makkelijk uithalen, gewoon met de vinger, nog es over het plekje gaan en loopt heel mooi terug dicht. indien de lak al droog is, is het vloeken natuurlijk.

Heb je tussen de laatste lak laag en de vernis ook nog geschuurd? De lak die je gebruikt hebt, was al glanslak waarschijnlijk, in principe hoeft er zelfs geen vernis over.

Ben es benieuwd hoe hij het uithoudt mbt steenslag enzo, spuitbus lak, zelfs met vernis erop, is daar niet zo goed tegen bestand dan indien met het spuitpistool gespoten.

Kleine tip: Gemorste benzine direct afkuisen, en gemorste remolie direct met veel water of eventueel WD 40 afkuisen

De mijne krijgt deze winter weer een verfbeurt, en alu stukken worden gecoat. Vermoedelijk niet meer met spuitbuskes, is me toch net iets te kwetsbaar op de lange duur.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:zonde van die lelijke snavelverbreder die die bek zo uit proportie trekt, 't lelijkste stuk plastic wat BMW ooit op een motor schroefde... :wink:
Ik vind dat ook archielelijk, maar ik heb er wel ene opstaan, verstopt veel steenslag van vorig jaar in de pyreneen 8-)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Frank K »

I like it: vond de 800 al de max!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Lukas »

Dat logo is wel de max.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Bull66
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 mei 2012, 17:46
Locatie: The Coastline of Flanders Belgium
Contacteer:

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Bull66 »

Ben benieuwd naar het volledige eindresultaat hiervan!!
Vind het een gewaagd kleurtje ....maar t'ziet er wel vet uit op jouw bike!!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Dirk Pauwels »

Bull66 schreef:Ben benieuwd naar het volledige eindresultaat hiervan!!
Vind het een gewaagd kleurtje ....maar t'ziet er wel vet uit op jouw bike!!
Hij had eigenlijk altijd al een Kawa gewild, maar dan is 'em al zijn maten kwijt, dus vandaar het kleurtje.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Koppel!! »

Voila, het moment was gekomen, de tank wordt geplaatst.
Eerst nog wat gefreubel met ty-wraps, profiteren dat ik makkelijk aan alle bekabeling kan, dan de rubbers tussen tank en snavel plaatsen en de tankt op z'n plek duwen.
Nie makkelijk, tank was nog halfvol en weegt dus al makkelijk zo'n 25kg.

Afbeelding

Na wat prutsen met de ballasts v.d xenon verstralers krijg ik ze eindelijk op 'r plek, ziet er niet slecht uit denk ik dan :P

Afbeelding

Vooraanzicht met de tank, valt heel goed mee. Het groen gaat mooi over in de tank, terwijl de witte onderkant subtiel verschijnt zonder af te steken.

Afbeelding

Nog wat verder prutsen dan, het TT zijkofferrek voor de alu. R1200GSA koffers afvijzen, kofferset is verkocht met 't F800GS-rek, Zega Pro's staan in bestelling :D
Blijkt ook dat m'n crossbar v.d BMW GSA valbeugels loshangt, de bevestigingsplaat op de beugel zelf is gewoon doorgescheurd :shock: :(
Logo's op de BMW badges op hun plek gezet, en de motor voorlopig afgewerkt, en dit is 't resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben zelf tevreden van 't resultaat. De GSA ziet er een pak agressiever uit, heel herkenbaar ook, en de afwerking, ondanks op een super amateuristische manier gedaan te zijn, vind ik al bij al goed meevallen.

Wanneer hij vertrekkensklaar staat om naar de Stella Alpina te vertrekken zullen er wel nog foto's volgen, alsook op de trip zelf :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door RBee »

Mooi.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Harald »

Phil, nooit aan gedacht om de cilinderkoppen mee te spuiten in het groen?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door Koppel!! »

Zeker al aan gedacht, meer zelfs, 't was innitieel zelfs de bedoeling om dit nu tegelijk mee te pakken maar zit met tijdsgebrek.
De GSA moet nog vers rubber krijgen, en zou eigenlijk ook nog een onderhoud moeten krijgen alvorens binnen twee weken op verlof te vertrekken. Wil eerst die dingen doen gebeuren eer ik me met de kleppendeksels ga bezig houden :wink:

Het is dus goed mogelijk dat 't na 't verlof gebeurd, ze gaan sowieso ook in 't groen komen, maar wanneer is dus de vraag :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Projectje Moto Adv. Store R1150GSA

Bericht door GStephen »

Nicely done Phil :thumleft:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Plaats reactie