Ervaring met Shuberth S2?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

M'n helm heeft z'n beste tijd zowat gehad, na +100.000 km en op z'n 5de jaar, dus op zoek naar wat anders.
Voorwaarden: geïntegreerd zonnevizier, stil, degelijk. Als het even kan met een mooi kleurtje.

Dacht aan een S2 (vooral deze):

Afbeelding

Erg mooi, maar 'k zag 'm nog nergens in de buurt.

Iemand al in het bezit van de S2 en voor- en nadelen gekend?
I respect your opinion. But I don't give shit.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door st1100 »

Ben er ondertussen uit dat m'n volgende helm binnenkort ofwel een shoei Neotec ofwel deze Shubert S2 zal worden.

Een van de pluspunten van de Shuberth is dat hij al voorzien is van antennes en dat je de kraag kan vervangen door een SRC bluetooth kraag en zo draadloos je navigatie/intercom/muziek kan aansluiten. Want de nieuwste gps toestellen hebben geen audio uitgang meer en je kan ze dus enkel via bluetooth conecteren , we zullen wel met de tijd moeten meegaan en draadloos gaan. En zo'n blok opzij aan de helm vijzen terwijl de fabrikant er alles aan gedaan heeft om de aerodynamica zo perfect mogelijk te krijgen in een windtunnel , is toch ook maar zus en zo he. En hoogstwaarschijnlijk is hij dan al zo stil niet meer ook...

Binnenkort eens gaan testrijden (RAD) dan weten we meer....
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door GSMax »

Heb den S2 gepast bij EKO Kontich. Zat een pak krapper dan mijn S1, en vond de randspoiler onderaan redelijk fragiel, in die mate dat ik bij het op en afzetten, da spel al vermassacreerde. Niets voor mij dus...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

ST1100: wel even informeren of jouw RAD-zaak laat rijden en of ze je maatje binnen hebben. Ik heb trouwens een 62-63 moeten nemen, waar ik het nu met een 58-59 doe. :shock:

Kmax: Volgens mij ligt dat eerder aan jou (en je dikke kop) dan aan de helm.

Maar je hebt wél gelijk wat betreft dat opzetten.

Vandaag, na contact met Piet van RAD Drongen, proefrit gedaan met een witte S2: redelijk moeilijk in te komen, door de erg smalle ingang. Eens erin valt het erg goed mee. Veel ruimte aan de oren, geen druk op voorhoofd. Beetje druk op m'n jukbeenderen, maar dat zet zich wel. Als ik 'm dicht klap, is hij érg stil. Open is er weinig verschil met de R1.
Zonnevizier is beter, doordat het wat dieper komt en volgens mij beter vast zit als in de R1, waardoor het niet ging trillen, ook niet bij ietwat hogere snelheden. De bevestiging van het vizier is een stuk makkelijker en veel eenvoudiger dan van de R1. Verwijderen is een makkie.
Op- en dichtklappen gebeurt in vijf of zes standen en je moet het vizier stevig drukken of heffen. Beter tegen dichtklappers.
Dan nog de sluiting: ratelsluiting, dus een goed principe. Het enige wat mee stoorde aan de ganse helm was het feit dat de stof die normaal tussen de sluiting en je vel komt, hier tekort was en dus langs beide zijden maar een stukje huid bedekt, wat betekende dat ik harde plastiek van de sluiting in m'n (onder)kin voelde drukken. Niet onoverkomelijk, daar moet een mouw aan te passen zijn.

Blijkt dat de hierboven getoonde helm niet in het aangeboden gamma van Splash Design zit (vind 'm alleen op Finse of Hongaarse sites), maar Piet gaat z'n best doen 'm tegen het najaar in huis te halen. :cheers:
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door GSMax »

Hela ik heb "maar" een 58/59 in de S1, dus er zijn er met nen dikkere kop dan ik, maar die maat was idd te klein in de S2. Voor de rest ne propere helm :wink: Ik heb mij de J1 gekocht en ik kan dat ding al ni meer missen (had deze véél eerder moeten kopen)....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Splash Design biedt 'm niet aan in bovenstaande kleur en als je weet dat zij invoerder zijn voor de Benelux, dan heeft een verdere zoektocht hier geen zin.
Via het www vind ik 'm ook nergens anders in Europa. http://www.motowebshop.com uit Nederland biedt 'm wel aan, maar ik vrees voor een lokkertje en dus een negatief antwoord.

Als iemand nog een oplossing kent....

En nee, ik rij er niet voor naar Hongarije of Finland.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Bob »

Is zelfs niet terug te vinden op Herr Schuberth's eigen website, dus dat wordt snuif vrees ik. Maar gelachen wordt er toch, dus deze Haai vind ik wel iets voor jou :

Afbeelding
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Harald »

Moet te vinden zijn op het net.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Stel uw vraag hier eens !
http://www.cycleshopheerlen.nl/?cat=pro ... =schuberth" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb mail gestuurd, maar ik zie niet waarom zij de helm wél zouden hebben, waar de rest van de Benelux die niet heeft, aangezien iedereen beleverd wordt door Splash Design.
Bob schreef:Is zelfs niet terug te vinden op Herr Schuberth's eigen website, dus dat wordt snuif vrees ik.
'k Weet het, maar toch bestaat het ding. En ik wil 'm.
En blijven lachen, misschien vind ik zo wat anders.
Harald schreef:Moet te vinden zijn op het net.
'k Heb 'm al gevonden. Motorwebshop en in Finland, Hongarije en Estland. Laat dat nu net landen zijn die mij geen ontzagwekkend vertrouwen inboezemen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Bob »

Finland lijkt me nu toch zo geen schabouwelijk land. Je hebt er op z'n minst al de foto van je geprefereerde helm vandaan. Als Google Translate me niet al teveel wijs gemaakt heeft krijg je op die prijs van 565 euro nog 5 procent korting en gratis levering bovenop. Al weet ik niet of de leverancier tot in den Belgiek komt.

Anderzijds : ik vermoed niet dat er ginds een knakker rondloopt die witte Schuberths inkoopt en er dan lijntjes op schildert (of wrapt, want dat lijkt hier tegenwoordig "in" te zijn) en als ik me niet vergis ken je nog wel wat campingduits (Jawohl, gruppier, achtung, alles klar Herr Kommissar, ...), dus wat let je om eens te informeren bij de Duitse producent of er zo geen Fins exemplaar richting België verbannen zou kunnen worden ? Desnoods gaan we 'm daar zelf eens afhalen, da's minder ver dan in één dag naar de Pyreneeën.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Werner Von C. »

Is toch gewoon te koop bij de Noorderburen ?

http://www.motowebshop.com/nl/shop/helm ... huberth_s2" onclick="window.open(this.href);return false;

€549 + €12 verzendkosten naar den Belgique
Laatst gewijzigd door Werner Von C. op 22 jun 2012, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Bob »

Bob schreef:dus wat let je om eens te informeren bij de Duitse producent of er zo geen Fins exemplaar richting België verbannen zou kunnen worden ?
Omdat ik weet dat je een zacht eitje bent en dus snel geraakt leek het me aangewezen om m'n grapje van de dwaze Smiley-helm van Shark goed te maken. Ik heb daarom zelf al de vraag voor jou gesteld aan Schuberth GmbH. Dat bespaart je ook ineens het hoongelach van den Duits over je taalkunde. Ik hou je op de hoogte van wat ze me daar te vertellen hebben.

De tip van (s)Campi is anders ook goud waard. Puik opzoekwerk !

Aufwiederschnitzel !
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Werner Von C. »

Bob schreef:De tip van (s)Campi is anders ook goud waard. Puik opzoekwerk !

Aufwiederschnitzel !
Koste me net geen 5"
Nou, zo heb ik weer recht op een traktatie van Dirk op onze volgende DC :pig:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Bob »

(s)Campi Di Pampi schreef: Koste me net geen 5"
Als ik jouw was zou ik deze passage snel wissen en dan twee traktaties vragen. Als hij zich zo'n helm kan veroorloven kan dat er ook nog wel vanaf.
Laatst gewijzigd door Bob op 22 jun 2012, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Mijn kl*ten.

Exact 6 posts hoger heb ik die site hier al neergezet. Lezen, oelewapper.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Werner Von C. »

Oeppps... :oops: die webshop is wel betrouwbaar volgens mijn info
Lokkertje ? Je kan hem bestellen (heb ik net gesimuleerd) dus kan het...en anders stuur je hen een mail met vraag of ze 'm kunnen leveren.

Moeilijke mens.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Bob schreef:
Bob schreef:dus wat let je om eens te informeren bij de Duitse producent of er zo geen Fins exemplaar richting België verbannen zou kunnen worden ?
Omdat ik weet dat je een zacht eitje bent en dus snel geraakt leek het me aangewezen om m'n grapje van de dwaze Smiley-helm van Shark goed te maken. Ik heb daarom zelf al de vraag voor jou gesteld aan Schuberth GmbH. Dat bespaart je ook ineens het hoongelach van den Duits over je taalkunde. Ik hou je op de hoogte van wat ze me daar te vertellen hebben.

De tip van (s)Campi is anders ook goud waard. Puik opzoekwerk !

Aufwiederschnitzel !
Dat wordt lachen, bij Schuberth. Ik stuurde twee uur geleden ook al een mail.
Misschien overwegen ze, door die overweldigende aandacht, toch om het model hier uit te brengen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

(s)Campi Di Pampi schreef:Oeppps... :oops: die webshop is wel betrouwbaar volgens mijn info
Lokkertje ? Je kan hem bestellen (heb ik net gesimuleerd) dus kan het...en anders stuur je hen een mail met vraag of ze 'm kunnen leveren.

Moeilijke mens.
:cry:

Gebeurt nog wel 'ns: iets op een website tonen en als er besteld wordt, excuses aanbieden en zeggen dat je dat ding niet meer levert. Intussen zit de klant wel op je website... Vandaar mijn vrees. Ik heb vanmiddag al gebeld. Geen antwoord. Dan mail. Ook niets, maar dan kan volgende week nog komen.


Jullie komen zowat overal te laat 8-)
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Bob »

Relax schreef: Jullie komen zowat overal te laat 8-)
Hopelijk kom jij niet steeds te vroeg.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Werner Von C. »

In Oostenrijk

http://www.beloshop.at/shop/product.php?productid=19227" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Werner Von C. »

Zelfs Obama heeft 'm.

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Werner Von C. »

Of gebruik 'm als wallpaper...verder zul je toch niet geraken :mrgreen:

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

(s)Campi Di Pampi schreef:Zelfs Obama heeft 'm.

Afbeelding
:lol: :lol:


En Bob, te vroeg, te laat,.... Als je maar aan de beurt komt...

(s)Campi Di Pampi schreef:In Oostenrijk

http://www.beloshop.at/shop/product.php?productid=19227" onclick="window.open(this.href);return false;
Had deze site vanmiddag al gevonden. M'n neef woont in de Dolle Tieten, niet zo héél ver van Autriche, dus als ik 'm niet anders vinden kan...
...dan ga ik m'n neef maar 'ns een bezoekje brengen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door John »

Blabla bla ja! Bezoek? mijn ballen ja!
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Huh? Slecht gezind? Weer aangehouden met je blauwe jasje?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie