Review: Klim Latitude

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Trippelke
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2010, 07:48
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Review: Klim Latitude

Bericht door Trippelke »

Hallo heren & dames ...

Allereerst wil ik me richten tot Moto Adventure Store ... Dank u wel Philip voor al je hulp en advies ... Het heeft lang geduurd voor je me kon overtuigen maar alles wat je me wist te vertellen klopt.
Dank je wel ook voor de snelle levering zodat ik mijn nieuwe broek toch had voor het Eifel weekend mee te maken.

Genoeg dank u gezegd ;)

Ik wil ook wel eventjes iets kwijt over het pak zelf.

Merk? Klim
Type? Latitude
Kleur? Zwart

Dealer? Moto Adventure Store

Foto:
Jas:
Afbeelding
Broek:
Afbeelding

Ervaring:
Waterdichtheid: Omwille dat er een Gore-Tex Shell membraam in zit verwerkt kan ik jullie garanderen dat het comfortabel rijden is in de regen. De regen koelt je niet af omwille dat het pak zelf niet nat word.
Alle ritsen zijn ook van een deftig materiaal gemaakt en geven me voorlopig het gevoel nooit een drupje water binnen te laten. Na ongeveer 2u te rijden met geopende hemelsluizen kon ik de werking van de Gore-Tex opmerken. Je krijgt het niet koud, je wordt niet nat en je krijgt ook geen klam gevoel in het pak. Perfect dus!

Verluchting: Bij de jas is er de mogelijkheid om onder de oksels en aan de schouder een rits open te zetten, hier kan de wind mooi langs binnen. Op de rug zorgt een opening dat het er ook uit kan.
Ik kan niet klagen ... bij 25°C had ik een aangenaam gevoel in zowel broek als jas. Aan de broek zijn er ook 2 grote openingen die je volledig been kunnen afkoelen.

Protectoren: Ik rij vaak offroad en dus ook met extra harnas ... Dit is natuurlijk altijd het veiligste ... Toch moet ik zeggen dat de standaard protectoren zeer goed zijn van kwaliteit en positie. Vooral op de rug is er duidelijk een goede bescherming aanwezig. Deze voel je zitten maar is niet vervelend bij het rijden.
Bij de broek kan je spreken over zeer stevige protectoren voor de heup.

Comfort:
Jas: deze zit ruim voor het offroad gebeuren en kan strak afgesteld worden bij het straat rijden.. Features zoals de hoge kraan zijn dan weer zeer handig tijdens de winter.
Broek: deze is nogal laag uitgesneden. Mensen die een broek nogal hoog dragen zullen hier dus een raar gevoel mee krijgen. Eénmaal je de broek aan hebt zit ze wel super comfortabel.

Conclussie: Ik kan echt niets slecht zeggen over dit pak. Op alle vlakken maar dan echt alle vlakken heeft deze outfit me verrast en dit zeker en vast in de positieve zin!
Daarom nogmaals bedankt aan Philip om me dit aan te raden ... Ik raad het iedereen nu ook aan! Gewoon het beste pak dat ik ooit heb gekocht.

Groetjes !
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
tommyvdv
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jun 2011, 20:02

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door tommyvdv »

wat kost zo'n pakje?
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Nahoj »

Dat wil ik ook wel eens weten
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Trippelke
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2010, 07:48
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Trippelke »

De prijzen kan je terug vinden op de website van moto adventure store.
Ik heb er een goede 1000€ voor betaald.
Niet het goedkoopste pak maar ja voor kwaliteit betaal je altijd.
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Danny »

1000€ is tegenwoordig maar een standaardprijske, dat valt dus best mee voor kwaliteit :mrgreen:
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Mil »

Danny schreef:1000€ is tegenwoordig maar een standaardprijske, dat valt dus best mee voor kwaliteit :mrgreen:
Nen rijke mens is toch iets eigenaardig hé :lol:
Leven is het meervoud van lef...
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Danny »

Rijp Mil rijp ipv rijk :lol: voor 't zothuis
tommyvdv
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jun 2011, 20:02

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door tommyvdv »

zelfde prijsklasse dan bmw kleding dus?
Klim staat zelf bij mij hoog in de peiling, enkel van hier en daar eens iets van te lezen. Schijnbaar is dat enorm goed gerief.

Zijn er zaken in Oost-Vlaanderen die dat hebben? Zou wel eens in detail willen zien dat gerief.
tuur
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 okt 2004, 16:50

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door tuur »

tommyvdv schreef:zelfde prijsklasse dan bmw kleding dus?
Klim staat zelf bij mij hoog in de peiling, enkel van hier en daar eens iets van te lezen. Schijnbaar is dat enorm goed gerief.

Zijn er zaken in Oost-Vlaanderen die dat hebben? Zou wel eens in detail willen zien dat gerief.

http://www.motoadventurestore.be/contact/
Honger gaat over, dorst niet !
fRaaS
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:16
Woonplaats: Meerbeke
Locatie: o-vl ninove

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door fRaaS »

Trippelke schreef:had ik een aangenaam gevoel in zowel broek als jas.!
wie wil dat nu niet ?? :lol:
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage :-))
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Harald »

fRaaS schreef:
Trippelke schreef:had ik een aangenaam gevoel in zowel broek als jas.!
wie wil dat nu niet ?? :lol:
:lol: :lol: :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
tommyvdv
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jun 2011, 20:02

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door tommyvdv »

tuur schreef:
tommyvdv schreef:zelfde prijsklasse dan bmw kleding dus?
Klim staat zelf bij mij hoog in de peiling, enkel van hier en daar eens iets van te lezen. Schijnbaar is dat enorm goed gerief.

Zijn er zaken in Oost-Vlaanderen die dat hebben? Zou wel eens in detail willen zien dat gerief.
http://www.motoadventurestore.be/contact/
zal niets anders opzitten dan daar es langsgaan dan, bij tijds
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Relax »

Contacteer Filip eerst 'ns, ik weet ni of hij zo'n prijzige spullen op stock heeft. 't Is een webwinkel hé...
I respect your opinion. But I don't give shit.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door pvde »

Yep,
Mijn eerste ondervindingen over de Klim Latitude Misano lees je hier,
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 21&t=35167" onclick="window.open(this.href);return false;
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door dikkejos »

denk er ook aan om me dit misschien aan te schaffen, heb de vest al eens geprobeerd maar de mouwen zijn voor mij véél te lang, dat houdt me wat tegen om er voor te gaan...
Is dat bij jullie ook het geval of heb ik gewoon korte armkes ? :grin:
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door pvde »

Yep,
Effe informeren bij Philip van Moto Adventure Store (0475/539791) , ik dacht dat er een normale maat was en één met lange mouwen, idem voor de lengte van de broekspijpen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

Nope, mouwen zijn bij Klim nu eenmaal aan de iets langere kant dan bij de meeste kledijmerken. Ik vind 't een voordeel, ik draag m'n handschoenen dan ook altijd onder m'n mouwen en dan heb je geen baat aan te korte mouwen. Iemand die gewoon is om z'n handschoen over z'n mouw te doen, tja, die kan er mogelijk ff hinder van ondervinden, of zich aanpassen.

Broeken zijn dan wel verkrijgbaar in gewone en lange maten, da's correct :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

Trippelke schreef:Waterdichtheid: Omwille dat er een Gore-Tex Shell membraam in zit verwerkt kan ik jullie garanderen dat het comfortabel rijden is in de regen.
Om elke GTX Shell gaat het?
Waterdicht, ook na wassen?
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

Koppel!! schreef: Iemand die gewoon is om z'n handschoen over z'n mouw te doen, tja, die kan er mogelijk ff hinder van ondervinden, of zich aanpassen.
Hoe bedoel je, zich aanpassen? Een armgroeimiddel gebruiken?
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

willy schreef:Hoe bedoel je, zich aanpassen? Een armgroeimiddel gebruiken?
Nee, leren om de handschoenen onder z'n mouwen te dragen, zoals 't eigenlijk bedoeld is bij een textielpak. Net daarom zijn die mouwen aan de iets langere kant. Enkel bij gebruik van lange winterhandschoenen kan ik begrijpen dat de mouwen onder handschoenen zitten, maar die heb ik hier de laatste jaren nog niet nodig gehad.
willy schreef:Om elke GTX Shell gaat het? Waterdicht, ook na wassen?
Hangt af van welk pak. Van Traverse over de Overland tot de Latitude is het een Gore-Tex Performance Shell, een dubbellaags systeem als 't ware, en gelamineerd aan de buitenstof (dus geen aparte liners), vanaf de Badlands Pro is 't de Gore-Tex Pro Shell (drielaags syteem) en uiteraard ook gelamineerd.
Als je 't correct wast heeft dit geen effect op de werking van de Gore-Tex, dus uiteraard is 't voor en na 't wassen even waterdicht. Ik zeg wel, op voorwaarde dat je 't coorect wast.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

De vraag over de waterdichtheid was voor de starter van dit topic die beweert dat de zaak
waterdicht is. Maar naar ik vermoed gaat het niet om een "duurtest" en is de uitspraak
over de waterdichtheid dus betrekkelijk weinig waard.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

Willy, vanaf wanneer is een pak dat waterdicht blijft dan geslaagd in een duurtest? Ik kan je garanderen dat alle kledij die ik ooit al gedragen heb van Klim van begin tot eind waterdicht is gebleven, maar ik geef ook toe dat ik maximum 2j met 't zelfde artikel rij. Da's desondanks nog altijd minstens 40000km, maar soit.
Je hoeft mijn woord echter niet te geloven, ga is op 't internet rondneuzen, of gewoon de grens over naar 't noorden bij de GS'ers, daar zitten ondertussen toch redelijk wat mensen die Klim hebben en intensief gebruiken :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

Het is in ieder geval niet voor een duurtest geslaagd als het nog nooit gewassen werd.
Nogmaals, als in een test van kledij waterdichtheid geprezen wordt dan is dat niet
erg relevant wanneer de test enkel de nieuwe kledij berteft.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

Ok Willy, geen probleem. M'n Klim Traverse broek, die ik ondertussen toch al twee jaar gebruikt, en misbruikt heb, die gaat na elke reis waar er onverhard wordt gereden in de wasmachine. En ja, ook die is nog altijd waterdicht.
Ik weet niet wat ik nog moet zeggen om je te (proberen, als dat ooit al lukt) overtuigen, als je Klim Gore-Tex kledij behandeld zoals 't hoort, dan is 't waterdicht. Nu, morgen en ook nog binnen vijf jaar. Gewassen of niet, zo simpel is 't nu eenmaal :wink:

Grtz, Philip!

P.S: En nu stop ik in dit draadje, de TS had vast niet de bedoeling dat 't een welles-nietes draadje ging worden :roll:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

Ik maak hier geen welles nietes spelletje van, jij wel.
Je antwoordt in de plaats van de TS en die antwoorden zijn dusdanig dat ze me niet vrij lijken van een vorm van eigenbelang.
Wat er van die waterdichtheid ook mag zijn, als je dermate de verdediging op je neemt van iets waaraan ik niet twijfel op zich, maar wel de waarde van de test betwijfel vanwege wellicht slechts oppervlakkig getest, dan is dat vreemd.
Laat maar weten als ik fout ben ivm met dat eigenbelang, dan toont het aan dat mijn neus foute geuren ruikt.
Plaats reactie