Review: Klim Latitude

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

Familie van alfa zekers :roll:
Ik zeg je net dat je mij niet hoeft te geloven (in jouw ogen ben ik dus een leugenaar, ook leuk om horen) maar doe dan tenminste de moeite om ergens anders op 't internet ook is info te gaan zoeken. Let op, 't zou je oordeel wel is kunnen tegenspreken.
Ik heb hier geen eigenbelang in, daartoe verlaag ik me niet. Ik spreek 100% eerlijk uit m'n eigen ervaring, iets wat jij niet kan vermits je er nog geen ervaring mee hebt. Ik vraag me dan ook echt af vanwaar je ongeloof komt.
En ja, als je morgen zegt dat een Dunlop TR91 een flutband is zonder dat je er ooit een meter mee hebt gereden ga ik ook antwoorden, en nee, ik verkoop geen banden.

Verdomme, nu heb je me weer uit m'n kot gelokt, ik stop bij deze om hier in dit draadje te antwoorden, hoezeer je er ook om vraagt :!:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Relax »

Hij is gewoon kritisch, en geheel terecht.

Ik gebruik mijn spullen erg intensief en koop dan ook na veel kritisch rondkijken.
Mijn eerste ProShell Kushitani broek was lek na 80.000 km ofte 2,5 jaar. Dan kocht ik de nog duurdere versie en die lekt nu ook, na 100.000 km ofte dikke drie jaar. Ik ga naar Beieren, waar dit met materiaal en kennis van Gore wordt hersteld.
Ik zei het al: alles gaat lekken, ook Gore. Zij geven dat trouwens ook zelf aan dat GT niet hetzelfde is als eeuwig waterdicht.
Een goede behandeling kan je spullen wel langer waterdicht houden.
Volgende broek wordt RUKKA, niet in het minst omwille van de 5 jaar garantie en de klantgerichtheid van het merk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

Duur de comprenuur, amai zeg! Allee, nog één keer:
Ik betwijfel de kwaliteit van de Klim kledij niet maar wel de waarde van de test,
dat kan toch niet zo moeilijk zijn om te snappen. Maar blijkbaar is de wil er niet
en wordt mijn twijfel over de waarde van de test mordicus vertaalt in twijfel
over de kwaliteit van het product (en dit op een manier die al lang niet meer objectief te noemen is)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

Relax schreef:Hij is gewoon kritisch, en geheel terecht.
Ja, en niet tov het product maar tov de test.
Ik dacht dat ik dat duidelijk gesteld had, maar misschien (onbedoeld) niet duidelijk genoeg
en is daardoor een misverstand ontstaan :oops:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

Ok Willy, maar zo kwam 't niet naar voren als ge 't mij vraagt. Soit, als je geen twijfels heb over 't produkt hoef ik er ook niks meer aan toe te voegen, de TS heeft inderdaad geen langduurtest beschreven, dat klopt en daar heb je dus volledig gelijk :wink:
Iedereen heeft z'n recht om kritisch te zijn over een duur produkt, en mij hoeft men niet te geloven, maar er zijn op 't internet best wel veel reviews (ook langere duurtesten) te vinden over Klim kledij, ik ga ze hier niet posten maar als je twijfelt is 't toch niet zo moeilijk om die is op te snorren me dunkt. Heb je dan nog vragen kan je altijd bij mij terecht.

Grtz, Philip!

Willy, sorry dat ik nogal furieus uit de pen kwam geschoten, maar als je m'n eerlijkheid tov. mijn produkten in twijfel trekt, dan ben ik in m'n gat gebeten. Als er één ding is wat ik nooit meer wil doen (na ooit 2j in de verkoop te hebben gestaan en daar verplicht was) dan is 't mijn klanten voorliegen. Ik heb liever dat men op een ander gaat dan dat ik m'n klanten zever ga voorschotelen als waarheid om ze toch maar iets meer te verkopen. Daarom m'n verhitte reactie :wink:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door -Wim- »

als ik heb goed heb... geeft Goretex geen levenslange garantie op zijn membramen ?
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door dikkejos »

Only GORE-TEX® products carry the Guaranteed to Keep You Dry® promise.

dus toch wel ttz levenslange garantie op waterdichtheid blijkbaar van zijn membranen
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door alfa »

Koppel!! schreef:Familie van alfa zekers :roll:
Niet bij mijn weten.
membranen gaan fitten in vouw van armen en zitvlak door zouten van zweet, die drogen membranen uit en gaan barsten.
Of dat nu duur motorpakken zijn of goedkoop.
Dit is een uitspraak van een zaak die 100en motor pakken per jaar verkoopt.
Bij duurdere merken kan je een membraan nabestellen ?? Dan stel ik de vraag waarom kan je dat?
Gaan ze dan lekken ? of is het om een ander kleurtje :lol:
BMW R1100R zonder KFR
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

dikkejos schreef:Only GORE-TEX® products carry the Guaranteed to Keep You Dry® promise.

dus toch wel ttz levenslange garantie op waterdichtheid blijkbaar van zijn membranen
Tja, dat lijkt wel erg op een reclameslogan. Ik weet niet of dat wel hard te maken valt als de boel begint te lekken.
Mogelijk wel, maar dan misschien eerder via degene die het product in zijn kledij verwerkt en niet via Gore zelf.
Maar ik denk wel dat GTX (nog altijd) aan de kop staat van het ademend en waterdicht spul. Als ik me niet vergis
dan leveren ze hun spullen ook niet zomaar aan iedereen maar willen ze weten wat de afnemer er mee gaat doen
omdat ze goed beseffen dat je met goed spul ook iets slechts kunt maken (het omgkeerde is veel moeilijker :shock: )
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door -Wim- »

alfa schreef:
Koppel!! schreef:Familie van alfa zekers :roll:
Niet bij mijn weten.
membranen gaan fitten in vouw van armen en zitvlak door zouten van zweet, die drogen membranen uit en gaan barsten.
Of dat nu duur motorpakken zijn of goedkoop.
Dit is een uitspraak van een zaak die 100en motor pakken per jaar verkoopt.
Bij duurdere merken kan je een membraan nabestellen ?? Dan stel ik de vraag waarom kan je dat?
Gaan ze dan lekken ? of is het om een ander kleurtje :lol:

Als ik de video op Revzilla mag geloven wel. Zij beweren dat membranen in bv. het Ralley Pro pak van Klim bij lekken gratis worden hersteld.
Ik moet nog eens kijken waar het juist staat want ik heb er zoveel gezien voor ik mijn Klim pak heb aangekocht.

Dit wordt ook bevestigd op GoreTex website. Daar staat letterlijk :
Guaranteed To Keep You Dry®
If you are not completely satisfied with the waterproofness, windproofness, or breathability of your GORE-TEX® product, then we will repair it, replace it, or refund your purchase price. No matter which of our trusted customers makes the product, if it has the GORE-TEX® label on it, we have certified that it is durably waterproof, windproof and breathable for its intended use.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Bob »

-Wim- schreef: Dit wordt ook bevestigd op GoreTex website. Daar staat letterlijk :
Guaranteed To Keep You Dry®
.../... we have certified that it is durably waterproof, windproof and breathable for its intended use.
En daar begint dan de discussie. Er staat niet "levenslang" of "vijf jaar" of "100.000 Km". Er staat "for its intended use" en bij problemen zullen ze bij Gore Tex zelf wel gaan beslissen of de use intended was.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Relax »

Voor zover ik ben ingelicht, geeft GT twee jaar garantie op waterdichtheid.
Ik bevraag mij bij iemand die voor hen werkt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door stefke2 »

Relax schreef:Voor zover ik ben ingelicht, geeft GT twee jaar garantie op waterdichtheid.
Yep dat kreeg ik ook bij Vanzeebroeck te horen over mijn Stadler pak van nu 3 jaar oud. Na 1,5 jaar zo lek als een zeef en toen werd er blijkbaar een herstelling gedaan van het Proshell GT membraam. Toen ik augustus terug ging werd mijn pak na een hoop gezeur toch terug binnen gedaan bij Stadler om opnieuw het GT membraam te herstellen. Ook gratis maar met veel tegenzin want slechts 2jaar garantie op het GT membraam. De versleten buitenstof werd overigens niet vervangen, waarbij ik mij dan afvraag waarvoor die 10 jaar garantie dient?? Ik gebruik mijn pak wel gemiddeld een uur of 50 per week, dus die moet wel wat doorstaan. Maar toch...garantie is garantie... :roll:
Laatst gewijzigd door stefke2 op 08 nov 2014, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door KeeS16 »

Ik ga nog ff wachten tot morgen, dan doe ik het zakje chips (zout) open met salami worstjes, jongens toch wat een klucht verhalen!
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door alfa »

" levenslang garantie " is zoiets als vrienden voor het leven.
BMW R1100R zonder KFR
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door WernerVS »

alfa schreef:" levenslang garantie " is zoiets als vrienden voor het leven.
Ze bestaan :grin:
R1150GSA
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door alfa »

WernerVS schreef:
alfa schreef:" levenslang garantie " is zoiets als vrienden voor het leven.
Ze bestaan :grin:
dan heb je geluk gehad net zoals "levenslang garantie" en dat kan je alleen op het einde weten. :wink:
BMW R1100R zonder KFR
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

KeeS16 schreef:.... jongens toch wat een klucht verhalen!
En welke verhalen bedoel je dan precies?
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door demito »

Duvelke uitgeschonken en een potje nootjes. Laat maar komen... :clown:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door KeeS16 »

Afbeelding
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door jupke »

juist de chips erbij genomen. :lol:
broem..broem..GAAAAZ
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Relax »

demito schreef:Duvelke uitgeschonken en een potje nootjes. Laat maar komen... :clown:
Iedereen intussen, maar diegene die het in gang steekt, trekt altijd zijne kak in. Zo is er de fun rap af.
I respect your opinion. But I don't give shit.
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door dikkejos »

inderdaad, kom gasten, zijn er nog mensen die effectief ervaring hebben specifiek met dit pak en daar iets zinnigs over kunnen vertellen ?
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

Ives,

Zie hier al twee draadjes van de Noorderburen :wink:

http://forums.bmwgsclub.nl/topic/54882- ... l=overland" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forums.bmwgsclub.nl/topic/56337- ... l=overland" onclick="window.open(this.href);return false;

Beiden zijn draadjes waar ieder eerlijk maar constructief z'n mening deelt.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

En als je de Engelse taal machtig bent staat er hier nog veel meer info, heb snel enkele draadjes gelinkt.

http://advrider.com/forums/showthread.p ... m+overland" onclick="window.open(this.href);return false;

http://advrider.com/forums/showthread.p ... m+overland" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie