Review: Klim Latitude

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door willy »

Ik wil toch nog een bednking maken bij de waarde van testen of ervaringen.
Als ik het aanbod van kledingsfabrikanten zie dan zijn er altijd serieuze prijsverschillen
tussen de verschillende modellen. Dat heeft uiteraard met de uitvoering te maken en zal op een
aantal aspecten van elk model slaan. Maw, als je werkelijk wil weten wat er over een bepaald
pak of stuk kledij door gebruikers gedacht wordt dan is het niet enkel van belang om naar testen
van een bepaald merk te zoeken maar is ook het specifieke model van belang.
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Geert_GS »

Het is al lang geleden dat ik nog eens gereageerd heb maar als ik sommige reacties en kritieken hier lees
zal ik ook nog eens reageren.
Laatst gewijzigd door Geert_GS op 11 nov 2014, 18:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Geert_GS »

Het is al lang geleden dat ik nog eens gereageerd heb maar als ik sommige reacties en kritieken hier lees
zal ik ook nog eens reageren.
Hoe je mijn mening en ervaring over dit pak opvat moeten jullie zelf weten.
Ik ga/wil niet verder in gaan op discussies over de kwaliteiten van dit pak.

Vorig jaar heb ik dit pak gekocht bij Philip (Motor Aventure Store) aka Koppel,zoals bekend op dit forum.
Heb al meerdere textielpakken gehad van Revit en de 2 pakken waren respectievelijk na 1,5 jaar en 2 jaar zo lek als
een zeef.

Sommigen hebben dit wel gezien toen ik vorig jaar in Lermoos aan kwam voor de BMW Motorrad Days te Garmish.

Toen besloot ik dat er toch een ander pak moest komen dat mij degelijk droog kon houden en was aan het denken in de
richting van Städler of het Touratech Companero pak.

Kwalitatief zullen deze ook hoogstaand zijn maar wat mij weerhield was het feit dat dit 2 pakken waren die je over
elkaar moest aan doen indien het zou regenen.

M.a.w.,als het regent is het vlug stoppen om het 2de pak aan te trekken om toch droog te blijven en iedereen weet dat je
in de ene Alpenpas een schitterende zon kan hebben en als m'n naar een ander dal of pas rijdt in een stortbui kan terecht
komen met alle gevolgen van dien.

Dit was dus,voor mij persoonlijk,geen optie.
Verder gekeken op het internet en botste op de site van Klim en als enigste verdeler van dit merk in ons kleine
landje is dus Motor Adventure Store.

Naderhand afspraak gemaakt met Koppel om het pak eens te komen passen en daar hebben we ook een uitgebreid
informatief gesprek gekregen over de protecties,draagcomfort,water- en winddichtheid van dit pak.

Nu is dit pak reeds een jaar intensief in gebruik,dit wordt gedragen tijdens woon-/werkverkeer,motorritten en motorreizen.
Kwalitatief gezien heb ik nog geen beter motorpak gehad als dit en ben Koppel nog steeds dankbaar over zijn deskundige
informatie die trouwens bondig en met veel kennis door hem werd gegeven.

M.a.w. zullen er niet veel verkopers rond lopen die U zo'n uitleg zullen geven met zoveel kennis en liefde over motorkledij
als Koppel.

Natuurlijk zijn er voor- als nadelen aan dit pak maar volgens mij bestaat er geen enkel perfekt pak die aan alle
eisen voldoen aan elk type motorrijder en daar zal m'n denkelijk moeten mee leren leven.

Voordelen:

- Degelijke pasvorm
- Water/winddicht in alle weersomstandigheden.
- Comfortabel
- Oerdegelijke ritssluitingen met grote verluchtingsmogelijkheden tijdens de warmere dagen.
- Voldoende protectie die soepeler wordt tijdens het dragen van het pak (d.m.v. eigen lichaamswarmte)
- Voldoende verstelbare gespen om het pak naar het lichaam aan te passen.

Nadelen:

- Zware jas(indien m'n de geïntegreerde niergordel vast doet wordt dit gewicht beter verdeeld over het ganse bovenlichaam)
- Boven 25 graden wel warm
- Bij koude temperaturen best een fleece of thermokledij onder dragen want geen wintervoering aanwezig
- Afsluiting rond nek mocht iets beter(blijkbaar al verbeterd met de nieuwe jassen)
- Voorste jaszakken worden klammig (tijdens motorrit van 600km in volle regen)
- Broekspijpen kruipen omhoog,broekspijpen mochten iets langer zijn.


Algemeen:

Na een vol jaar van intensief gebruik ben ik er nog steeds tevreden over,het was een grote financiële investering maar je
krijgt er hoogstaande kwaliteit voor in de plaats.
Trouwens,als m'n nu de prijzen vergelijkt met die van vorig jaar blijken de jassen en de broeken van Klim aanzienlijk
goedkoper geworden te zijn t.o.v. vorig jaar.

Als dit pak nog zo intensief gebruikt wordt en al minstens 5 jaar water- en winddicht mee kan rond rijden dan
zal de keuze voor het volgende textielpak snel gemaakt zijn.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Mvg,Geert
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Relax »

Hier ook nog maar eens: http://www.webbikeworld.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Koppel!! »

Relax, goeie reviews, maar spijtig genoeg beperkt tot Rukka, Rev'it en een beetje Dainese inzake motorkledij :-(

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door GSrijder »

Ware het niet dat ik in het begin van dit jaar de Revit Poseidon met Goretex 2 membraan had gekocht ( stom genoeg de bleke versie ) dan zou ik deze Klim een goede kans maken. Een jaar geleden nog nauwelijks iets van gehoord en je weet wat ze zeggen: Onbekend is onbemind.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Review: Klim Latitude

Bericht door Relax »

Koppel!! schreef:Relax, goeie reviews, maar spijtig genoeg beperkt tot Rukka, Rev'it en een beetje Dainese inzake motorkledij :-(

Grtz, Philip!
Zie het ook. Ik heb m in een review van een RUKKA ooit de vergelijking weten maken met een KLIM-jas, qua beschermstukken. KLIM was daar duidelijk beter met hoogste level, RUKKA met op één na hoogste.

Heb er in t verleden al flink wat gelezen toen ik een helm zocht. Erg goed gedocumenteerd.

Stuur m eens een mail, om m te wijzen op KLIM?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie