Motard tijdens wielerwedstrijden

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dakar74
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jan 2010, 15:27
Locatie: Hofstade (Zemst)

Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door dakar74 »

Nu met de tour vraag ik mij soms af hoe je je als pers of organisatie motorrijder kandidaat kan stellen? Daar is amper iets over te vinden. Er is precies niet echt uniformiteit, dus het lijkt wel of dit allemaal vrijwilligers/freelancers zijn. Of moeten de camera mannen of fotografen zelf in hun kennissen kring op zoek gaan? Het lijkt mij ook wel best stresserend en tamelijk gevaarlijk maar langs de andere kant moet het ook wel heerlijk zijn om zo de tour eens van heel nabij te kunnen volgen. En ik denk dat er toch wel heel wat communicatie bij te pas komt om het zo veilig en georganiseerd mogelijk te laten lopen?
Zijn er specifieke recruterings organisaties voor zoiets waar je wat info kan nalezen?
One life, live it
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door mecapuet »

Ik was er de zondag in de Ardennen gewoon in gesukkeld...kwam uit een onverhard op asfalt, daar stond niemand om mij tegen te houden.
Heb zo km op kop gereden tot ze mij er ergens uit plukte om in het Frans te vragen "of ik van de Koers was"... wijselijk maar nee gezegd en mocht een half uur langs de kant staan wachten.
Geeft wel een apart gevoel...al dat volk dat onderweg staat te juichen naar u. :mrgreen:

Afbeelding

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door John »

:lol: :lol:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door p@rick »

Hiér ga je wellicht ook al wat meer te weten komen. Staat ook een telefoonnummer bij waar ze je verder kunnen informeren...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door Lukas »

Artikel in De Standaard van vandaag.
Met mooie foto van de K75. Super hé dat die bakskes daar nog steeds rondrijden! :razz:

Afbeelding
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door Nascar »

In de laatste motorrijder staat er een volledig artikel over Marnik Vansevenant: Koersmotard bij de VRT

Van het weekend eens poroberen te lezen :wink:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door roadster »

In de Antwerp Moto Store zie ik zeer regelmatig van die 'koersbakken' staan voor onderhoud, van K75 tot K1200 en alles daartussen
die moto's zien er zwaar afgeleefd uit (understatement) en hangen volgens mij nog enkel aaneen met colson bandjes maar moesten die kunnen vertellen welke verhalen ze allemaal meegemeekt hebben...

Ik denk dat dat wel niet moet te onderschatten zijn zo in een wielerkoers meerijden, ct uit uw doppen kijken voor vallende fietsers, idiote toeschouwers die in de weg gaan staan, orders vanuit de regie meekrijgen om hier of daar te gaan filmen, vettige ondergrond (Parijs-Roubaix) of lekker bakken in de Provence in de Tour tegen al bij al beperkte snelheid en dus weinig verkoeling...
R1200GS LC
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door patrick k100 »

ja ik zelf lang meegereden in't peleton (maar op de velo) en die mannen worden niet ontzien hoor door de renners .mijn schoonvader lang meegereden in 't peleton met de fotograaf van HET VOLK indertijd en toen ze hem op bepaald moment de gracht inreden was dat de druppel na al die jaren om te stoppen.
en 2 jaar geleden een collega van mij die nog altijd mee rijd onderuit gereden (maar niet door de renners) moto per total en wacht nogal tijd op zijn centen
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door John »

Ik reed vroeger met een cameraman van ATV achterop tussen die wieler(hoeligans). Kreeg je geen gebrul van die renners dan was het de koersdirecteur die van z'n gat maakte.
Plezant? Nee, niet echt. Begeleiding doen (samen met de blauwbloezen) en het verkeer aan de kant zetten was dan toch leuker en véél minder stresserend.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door RBee »

John schreef:Begeleiding doen (samen met de blauwbloezen) en het verkeer aan de kant zetten was dan toch leuker en véél minder stresserend.
En nu zetten die jou aan de kant. :no:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door JohanDB »

RBee schreef:
John schreef:Begeleiding doen (samen met de blauwbloezen) en het verkeer aan de kant zetten was dan toch leuker en véél minder stresserend.
En nu zetten die jou aan de kant. :no:
Ja dat zal just die ene geweest zijn van die 30000 die den John niet kende :rabbit:
sprinterke
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2007, 18:32
Woonplaats: Aalbeke
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door sprinterke »

Het is idd een kwestie van de juiste personen te kennen. Natuurlijk doe je best wat ervaring op als mobiele seingever. Ikzelf rij reeds een 15-tal jaar wielerwedstrijden met fotografen, maar ook als mobiele seingever kan het best leuk zijn. Wanneer je interesse hebt mag je mij steeds uw gegevens mailen. Op regelmatige basis krijg ik de vraag van organisatoren om enkele seingevers in te schakelen in hun organisatie. Het is nog niet verplicht maar de motor uitrusten met een ontvanger (radio tour) is toch een must. Wanneer je UCI wedstrijden gaat rijden is het wel verplicht een vergunning aan te vragen bij wielerbond Vlaanderen. Vergunning mobiele seingever kost €40. Eéntje voor UCI motard om met fotografen te rijden kost €180. Voor meer info mag je me steeds mailen. O ja, ook mijn brommerke is een K75!




Afbeelding
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door patrick k100 »

volgens Frank Hoste DEN brommer bij uistek om dat werk te doen, geeft hij me steeds verteld en hij kan het weten hé
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door Wiedewa »

Beter niet met de motor de Toer in Frankrijk volgen, je wordt gek van die renners.
Rijden overal behalve daar waar jij wil rijden, gaan ook nooit aan de kant.
Volgende keer voorbij steken en motor gelijk midden op de weg plaatsen, stelletje achterlijken.
Denken dat ze alle rechten hebben, nog nooit wegenbelasting betaald en al die mooie wegen van hun, nooit en never.

Hebben ze 'n Col te pakken in de Pyrineén, zie je ze half dood op het fietske zitten, kleurloos, sprakeloos en stinkend naar het zweet, bahhh
Met de BMW ziet het anders uit, je komt uitgerust boven, doet 'n praatje gaat iets drinken, heerlijk en gemoedelijk, zo hoord het toch ??

Pffffff, toer de frans kan ook anders, maar dan met frans bauer, maar da's ook niet m'n vriend.

mvg Nico
MG Breva 850
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door Relax »

Zure zaag.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door jakke »

Wiedewa schreef:Pffffff, toer de frans kan ook anders, maar dan met frans bauer, maar da's ook niet m'n vriend.
mvg Nico
Iemand die zo kan zagen, zal zowiezo niet veel vrienden hebben!! :mrgreen: :clown: :bom:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door Wiedewa »

jakke schreef:Iemand die zo kan zagen, zal zowiezo niet veel vrienden hebben!! :mrgreen: :clown: :bom:

Vanmiddag had ik een merel in de woonkamer, is weer naar buiten gevlogen door de keuken en berging, beetje raar :mrgreen:
MG Breva 850
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door Jo De Paepe »

altijd al gedacht dat je ze soms zag vliegen :lol: :lol: :lol:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door jakke »

Wiedewa schreef:
jakke schreef:Iemand die zo kan zagen, zal zowiezo niet veel vrienden hebben!! :mrgreen: :clown: :bom:

Vanmiddag had ik een merel in de woonkamer, is weer naar buiten gevlogen door de keuken en berging, beetje raar :mrgreen:
:lol: :lol: En dat nog voor je begon te zagen? Wil al wat zeggen toch!! :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door Dirk Pauwels »

Respect voor de motards die het wel doen, maar mij ga je nooit ofte nooit in die meute zien rondrijden. Het is me al een paar keer gevraagd, maar als ik dan vraag hoe het zit met km-benzine vergoeding, verzekering etc dan wordt het ineens zeer onduidelijk.... en nu gaan ze ook nog beginnen dat je een ontvanger en een zendvergunning nodig hebt, dus je steekt er zelfs geld bij in......en als beloning een fotograaf of camera man die steeds zit te wiebelen en je hoofd gebruikt als camerasteun, die wielerterroristen die je liefst van de baan willen rijden, auto's die je willen scheppen en zatte, lompe toeschouwers die absoluut onder je voorwiel willen springen.... No way José
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Motard tijdens wielerwedstrijden

Bericht door jakke »

Na mijn aktieve Triatlon-periode, vroeg men om eens te volgen met de motor. Ik zou een scheidsrechter van de VTDL (Vlaamse Triatlon en Duatlon Liga) vervoeren. Uiteindelijk kreeg ik een cameraman van TV-Oost achterop! De man had nog nooit op een motor gezeten. Eerst had ik hem uitgelegd wat ik van hem verwachte natuurlijk. Nadien bleek dat super goed mee te vallen, zo goed zelfs dat de cameraman besloot om zich binnen de kortste keren een motor aan te schaffen. :lol:
Als vergoeding kreeg ik 20 Euro, een lunchpakket en 4 drankbonnetjes! 8-)
Ik had hoop en al 45 min op de motor gezeten.

Uiteraard is een Triatlon niet te vergelijken met een grote koers, maar de funfactor was toch hoog genoeg. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie