Is dit de nieuwe R1250GS ?
Moderator: GVN
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Is toen bij mij ook vervangen, en heb er nooit meer geen last van gehad.
Zal mij benieuwen of dat bij de K1600 ook het geval zal zijn. Zijn er die al aan hun tweede pomp toe zijn.
Zal mij benieuwen of dat bij de K1600 ook het geval zal zijn. Zijn er die al aan hun tweede pomp toe zijn.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 15 okt 2004, 07:30
- Locatie: Sint-Niklaas
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Pfff wat een ontgoocheling. Ik vind die voorkant ronduit lelijk. Ik zag het al volledig zitten, nog een jaartje met m'n 2008
en dan de nieuwe, dan zijn de kinderziektes er uit. 'k zal moeten blijven rijden tot de volgende facelift vrees ik.
en dan de nieuwe, dan zijn de kinderziektes er uit. 'k zal moeten blijven rijden tot de volgende facelift vrees ik.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Smaken verschillen. Ik vind 'em prachtig en voor het eerst lijkt hij wel een halve kuip te hebben. Windbescherming zal stukken beter zijn.
Nu nog ergens langere benen bestellen
Nu nog ergens langere benen bestellen
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Kinderziektes eruit na één jaar? De eerste facelift lijkt me véééél zekerder.Jo De Meyer schreef:Pfff wat een ontgoocheling. Ik vind die voorkant ronduit lelijk. Ik zag het al volledig zitten, nog een jaartje met m'n 2008
en dan de nieuwe, dan zijn de kinderziektes er uit. 'k zal moeten blijven rijden tot de volgende facelift vrees ik.
Ik vind 'm mooi, maar 'k ga zeker nog een GSA verslijten voor ik deze koop.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Ik vind hem ook mooi, mooier dan het huidig model, maar inderdaad, kinderziektes zullen er sowieso zijn.
Ik zal er in ieder geval eens naar gaan kijken en rijden bij de dealer en misschien vervang ik mijn RT er wel voor
maar toch zeker niet in het eerste jaar.
Ik zal er in ieder geval eens naar gaan kijken en rijden bij de dealer en misschien vervang ik mijn RT er wel voor
maar toch zeker niet in het eerste jaar.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Kijk dat is nou typisch aan diverse forums, ik heb 't eens gehad en lees dan op andere forums dat er nog zijn maar de vraag is: zijn ze dat nu allemaal??Is toen bij mij ook vervangen, en heb er nooit meer geen last van gehad.
Zal mij benieuwen of dat bij de K1600 ook het geval zal zijn. Zijn er die al aan hun tweede pomp toe zijn.
Op BMWGS NL gingen ze een pol openen over de gebroken klepstelen, iedereen had het -zo leek het wel- tot de kat op de koord kwam en er inderdaad wel zijn maar 't zijn er slechts enkele.
Aan 0,1% van de verkochte boxerblokken kom je niet eens dus forums zijn een zeer slechte barometer om te zeggen, ze gaan allemaal stuk.
Per slot van rekening komt iedereen hier zagen over een prul en geeft dat een totaal vertekend beeld.
zo mag je niet op een Honda, Yamaha, Ducati site komen of je gaat wandelen voortaan.
Een goeie vriend van me blaast zijn 19TDi op van VW, wat een klotemotor zegt, wil dat nu lukken dat ik redelijk wat VW kennissen/techniekers ken, VW produceerde honderduizenden blokken van de 1.9 atmospherisch, SDI,TDi noem maar op, maar hij gaat nu wel op alle fora zagen over dat slechte blok, terwijl ik 't zelf ook probleemloos 240.000 km reed...
Krijg je een vertekend beeld? duidelijk wel he... gaan er dingen stuk? uiteraard maar is dat een reden om dingen niet te kopen, ik dacht het niet want dan ga je beter wandelen zoals ik al zei. ik verdedig hier geen BMW maar techniek in 't algemeen. dingen kunnen stuk daar verandert de meest degelijke constructie niks aan.
Vergeet ook niet dat je een ding verkoopt en 't in handen komt van mensen met gevoel voor techniek maar ook van een resem brokkenpiloten en daar moet dat spel ook tegenkunnen en die komen hier ook een epistel schrijven, een waterpomp heb je zoals jij had nu niet echt in de hand maar ik had al honderden K's in handen en een waterpomp stuk, zeldzaam... maar 't kan!
Kortom er gaat een factor geluk mee gemoeid en 't allerbelangrijkste is voor mij; met welk gevoel verlaat ik -als klant- de dealer na een panne, begrepen, geholpen met/zonder tussenkomst of afgewimpeld en ik denk dat voor veel mensen daar ook een deel van hun frustratie ligt
Ik bekijk 't wel wat dit blok brengt, ik heb gelukkig niet meer de behoefte altijd 't laatste nieuwe te moeten hebben, die nieuwe boxer rijdt ook gewoon maar over 't asfalt en je mag er ook maar de opgegeven snelheid mee dus ik zie geen meerwaarde tegenover mijn huidige motor.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Zo simpel ís dat.
BMW heeft goede motoren, tot spijt van wie het benijdt.
BMW heeft goede motoren, tot spijt van wie het benijdt.
Leven is het meervoud van lef...
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
- Woonplaats: Nazareth
- Locatie: Nazareth (België)
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Hij heeft wel iets ,maar voor wat off-road lijkt hij zeer kwetsbaar vooraan . Ook is het zo dat ik mijn huidige GS niet meer kan verslijten zoals ik er met rij.
Mvmg. Steven.
Mvmg. Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Anderen ook zenne, moto's zijn nog nooit zo goed geweest...
zelfs de Chris is content van zijnen dikke, hij zal 't wel lezen
zelfs de Chris is content van zijnen dikke, hij zal 't wel lezen
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
- Woonplaats: Gierle
- Locatie: Antwerpen,Gierle
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Hallo.
Ik was Woensdag 3 Oktober op de Intermot beurs in Keulen,en heb de GS ook gezien,ik vind ,m niet echt mooi,maar hij kan er mee door,laat ik het zo zeggen.
Voor diegene,die nog een GSA wiilen,is er goed nieuws.Ik heb daar aan een vertegenwoordiger van BMW gevraagd,wanner die watergekoelde GS op de markt komt,
en hij vertelde: volgend jaar Maart zou hij in heel Europa bij de dealers moeten staan.EN de GSA dan,vroeg ik hem,en hij antwoorde : later,wanneer weten ze nog
niet,eerst de gewone GS,en dan de GSA. En wat Danny verteldt is waar.Het is mekaniek,OK het kan kapot gaan,maar enkele jaren terug stond er in Motorrad een artikel
over kilometervreters.Een MZ 150 met 175.000 km,een BMW R75/6 met 310.000 km.Langs de andere kant,ken ik ook een voorbeeld: mijne maat kocht enkele jaren terug
een Harley Super-Glide van een vroegere mecanieker van Selbach,hij deed de Harley weg,want hij kocht een BMW GS. Na enkele maanden kwamen wij die gast ergens tegen,
en hij vertelde,dat zijn BMW was vastgelopen,op de snelweg.Hij was aan het rijden op de snelweg,en de motor liep ineens vast.Wat was er nu gebeurd?
In het motorblok waren de gaten (waar de cilinders op moeten) een beetje scheef geboord(mischien 0,00001 mm) en bij een hoog torental,en na een tijdje liep de boel vast.
Hij kreeg alles vergoed in garantie,maar zijn vertrouwen in BMW was weg.Zijn dan alle BMW,s slecht? Nee toch? Mijn eerste BMW heeft 350.000 km gelopen,zonder problemen.
Ik zie het zo:slechte motoren worden er niet meer gemaakt,alleen slechte piloten.Als ge op een groot industrieterein werkt,en ge staat met de late,het is winter,en de mensen
rijden naar huis om 10 uur s,avonds.Direct op een koude motor het gas er VOL op,daar doet ge de motor mee zeer,en zo zijn er veel hoor,die dat doen,ik heb er al genoeg zien
vertrekken zo,en dan klagen dat de motor na 30.000km olie begint te verbruiken,hoe zou dat toch komen?
Geniet er nog van.
Salu.
Chris.
Ik was Woensdag 3 Oktober op de Intermot beurs in Keulen,en heb de GS ook gezien,ik vind ,m niet echt mooi,maar hij kan er mee door,laat ik het zo zeggen.
Voor diegene,die nog een GSA wiilen,is er goed nieuws.Ik heb daar aan een vertegenwoordiger van BMW gevraagd,wanner die watergekoelde GS op de markt komt,
en hij vertelde: volgend jaar Maart zou hij in heel Europa bij de dealers moeten staan.EN de GSA dan,vroeg ik hem,en hij antwoorde : later,wanneer weten ze nog
niet,eerst de gewone GS,en dan de GSA. En wat Danny verteldt is waar.Het is mekaniek,OK het kan kapot gaan,maar enkele jaren terug stond er in Motorrad een artikel
over kilometervreters.Een MZ 150 met 175.000 km,een BMW R75/6 met 310.000 km.Langs de andere kant,ken ik ook een voorbeeld: mijne maat kocht enkele jaren terug
een Harley Super-Glide van een vroegere mecanieker van Selbach,hij deed de Harley weg,want hij kocht een BMW GS. Na enkele maanden kwamen wij die gast ergens tegen,
en hij vertelde,dat zijn BMW was vastgelopen,op de snelweg.Hij was aan het rijden op de snelweg,en de motor liep ineens vast.Wat was er nu gebeurd?
In het motorblok waren de gaten (waar de cilinders op moeten) een beetje scheef geboord(mischien 0,00001 mm) en bij een hoog torental,en na een tijdje liep de boel vast.
Hij kreeg alles vergoed in garantie,maar zijn vertrouwen in BMW was weg.Zijn dan alle BMW,s slecht? Nee toch? Mijn eerste BMW heeft 350.000 km gelopen,zonder problemen.
Ik zie het zo:slechte motoren worden er niet meer gemaakt,alleen slechte piloten.Als ge op een groot industrieterein werkt,en ge staat met de late,het is winter,en de mensen
rijden naar huis om 10 uur s,avonds.Direct op een koude motor het gas er VOL op,daar doet ge de motor mee zeer,en zo zijn er veel hoor,die dat doen,ik heb er al genoeg zien
vertrekken zo,en dan klagen dat de motor na 30.000km olie begint te verbruiken,hoe zou dat toch komen?
Geniet er nog van.
Salu.
Chris.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Hier zit veel waarheid in.Chris Wils schreef:Hallo.
Ik was Woensdag 3 Oktober op de Intermot beurs in Keulen,en heb de GS ook gezien,ik vind ,m niet echt mooi,maar hij kan er mee door,laat ik het zo zeggen.
Voor diegene,die nog een GSA wiilen,is er goed nieuws.Ik heb daar aan een vertegenwoordiger van BMW gevraagd,wanner die watergekoelde GS op de markt komt,
en hij vertelde: volgend jaar Maart zou hij in heel Europa bij de dealers moeten staan.EN de GSA dan,vroeg ik hem,en hij antwoorde : later,wanneer weten ze nog
niet,eerst de gewone GS,en dan de GSA. En wat Danny verteldt is waar.Het is mekaniek,OK het kan kapot gaan,maar enkele jaren terug stond er in Motorrad een artikel
over kilometervreters.Een MZ 150 met 175.000 km,een BMW R75/6 met 310.000 km.Langs de andere kant,ken ik ook een voorbeeld: mijne maat kocht enkele jaren terug
een Harley Super-Glide van een vroegere mecanieker van Selbach,hij deed de Harley weg,want hij kocht een BMW GS. Na enkele maanden kwamen wij die gast ergens tegen,
en hij vertelde,dat zijn BMW was vastgelopen,op de snelweg.Hij was aan het rijden op de snelweg,en de motor liep ineens vast.Wat was er nu gebeurd?
In het motorblok waren de gaten (waar de cilinders op moeten) een beetje scheef geboord(mischien 0,00001 mm) en bij een hoog torental,en na een tijdje liep de boel vast.
Hij kreeg alles vergoed in garantie,maar zijn vertrouwen in BMW was weg.Zijn dan alle BMW,s slecht? Nee toch? Mijn eerste BMW heeft 350.000 km gelopen,zonder problemen.
Ik zie het zo:slechte motoren worden er niet meer gemaakt,alleen slechte piloten.Als ge op een groot industrieterein werkt,en ge staat met de late,het is winter,en de mensen
rijden naar huis om 10 uur s,avonds.Direct op een koude motor het gas er VOL op,daar doet ge de motor mee zeer,en zo zijn er veel hoor,die dat doen,ik heb er al genoeg zien
vertrekken zo,en dan klagen dat de motor na 30.000km olie begint te verbruiken,hoe zou dat toch komen?
Geniet er nog van.
Salu.
Chris.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
- Locatie: Hofstade
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Inderdaad, het rijden en het onderhoud doen er veel aan.
BMW bouwt héél goede motorblokken!
BMW bouwt héél goede motorblokken!
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
K1600 GTL 2013
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Heeft iemand eigenlijk al iets gehoord van de nieuwe RT, want die is de tekentafel ongetwijfeld ook al gepasseerd ??
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Lijkt erg op de oude, maar watergekoeld boxerblok, uitlaat rechts, cardan links.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Splijtende analyseRelax schreef:Lijkt erg op de oude, maar watergekoeld boxerblok, uitlaat rechts, cardan links.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Heel veel mooie foto's hier te vinden: http://bmwmcmag.com/galleries/bmw-r1200gs-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 12 nov 2004, 09:56
- Locatie: Gijzegem
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Mooie motor, mooi frame en mechaniek,......binnen een jaar of 10 wordt dit de mijne.
BMW R1250GS - 2021
Honda Super Cub - 2019
Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw
Honda Super Cub - 2019
Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Blijkbaar kan je als optie een led-koplamp bekomen. De halve boog die je ziet op de foto's, dient die als kruislicht (overdag?) Is dat voldoende om hier wettelijk te zien?GSrijder schreef:Heel veel mooie foto's hier te vinden: http://bmwmcmag.com/galleries/bmw-r1200gs-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik veronderstel dat het kruislicht voor als't donker wordt automatisch aanspringt.
Ook nog, 2 zadels te krijgen? Een om alleen te rijden? lijkt wat op gsa-zadel van de 1150, alsook geen voetsteun voor de passagier, als die al een stukje zadel krijgt. (De grijze gs met de wilde dieren),
Het andere model zadel is zoals nu in 2 delen. Met als nieuwigheid dat je ook de hellingshoek vh zadel voor bestuurder kan instellen.
R1200RT, again
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Was een antwoord op de vraag van S-tijn, niet over de nieuwe GS. Verwacht dezelfde evolutie bij de RT, dus ook relatief weinig optische verandering.Bob schreef:Splijtende analyseRelax schreef:Lijkt erg op de oude, maar watergekoeld boxerblok, uitlaat rechts, cardan links.
Vandaar mijn splijtende en enigszins visionaire post.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
Nu je 't zegt ... Was me eerlijk gezegd ontgaan. Dat gegeven op zich maakt op zijn beurt van jou dan toch weer een grotere analyst dan van mij. Doe zo verder !Relax schreef: Was een antwoord op de vraag van S-tijn
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
hallo,
Weet er misschiens iemand of er bij de 2013 GS LC modellen de klepspeling nog altijd om de 10000km manueel moet gesteld worden? Of zijn ze bij BMW bij vb Harley-Davidson gaan kijken waar de klepspeling automatisch geregeld wordt en geen onderhoud nodig heeft? Als de kleppen niet meer gesteld moeten worden wordt het 10000km onderhoud een makkelijker, zelf te ondernemen klus. Of is het manuele kleppen stellen een reden om toch maar naar de dealer te gaan voor een onderhoud?
Vind de nieuwe GS heel mooi. Maar het zal wachten zijn op de GSA...
mvg
Morre
Weet er misschiens iemand of er bij de 2013 GS LC modellen de klepspeling nog altijd om de 10000km manueel moet gesteld worden? Of zijn ze bij BMW bij vb Harley-Davidson gaan kijken waar de klepspeling automatisch geregeld wordt en geen onderhoud nodig heeft? Als de kleppen niet meer gesteld moeten worden wordt het 10000km onderhoud een makkelijker, zelf te ondernemen klus. Of is het manuele kleppen stellen een reden om toch maar naar de dealer te gaan voor een onderhoud?
Vind de nieuwe GS heel mooi. Maar het zal wachten zijn op de GSA...
mvg
Morre
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
volgens het forum hier
wordt de gs in nederland 400 euro goe koper
dus hier dan ook wel
want de motoren zijn in nederland veel duurder dan hier
dat zou dan goe bericht moeten zijn toch
wordt de gs in nederland 400 euro goe koper
dus hier dan ook wel
want de motoren zijn in nederland veel duurder dan hier
dat zou dan goe bericht moeten zijn toch
Re: Is dit de nieuwe R1250GS ?
hello
De prijzen zijn bekend in belgie voor de new r1200gs 14950 euro en voor het grootste pakket dyna betaal je 2260 euro btw in
grts carlgs
De prijzen zijn bekend in belgie voor de new r1200gs 14950 euro en voor het grootste pakket dyna betaal je 2260 euro btw in
grts carlgs