1 dag UK
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
1 dag UK
Hoi,
Ik ben op korte termijn ( deze week) op zoek naar een mooie dagtrip vanuit Dover door het groene Kent en terug naar Dover. Iemand iets liggen, eventueel zelfs in gpx-formaat ?
Mag ik die hebben pls ?
Alvast bedankt,
Danny
Ik ben op korte termijn ( deze week) op zoek naar een mooie dagtrip vanuit Dover door het groene Kent en terug naar Dover. Iemand iets liggen, eventueel zelfs in gpx-formaat ?
Mag ik die hebben pls ?
Alvast bedankt,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
-
Re: 1 dag UK
zal eens kijken ,
misschien heb ik nog ergens een GPS file
vanaf Dover via de kust naar Brighton of naar Seven sisters en dan het binnenland in naar Bodiam Castle ,en zo via kleine weggetjes naar Dover
misschien heb ik nog ergens een GPS file
vanaf Dover via de kust naar Brighton of naar Seven sisters en dan het binnenland in naar Bodiam Castle ,en zo via kleine weggetjes naar Dover
Danny,
Als je me je mail-adres bezorgt kan ik je het gps-bestand doorsturen van de dagrit UK die ik organiseerde voor mezelf en enkele vrienden (o.a. medeforummer Jakke) in mei laatstleden.
Omwille van de tijdswinst zijn wij wel overgestoken met de shuttle ipv met de ferry. Wij namen 's morgens de shuttle in Calais (Sangatte) om 09:20 en door het tijdsverschil reden we om 08:55 ginder van de trein af. In de late namiddag vertrokken we dan terug in Folkestone.
Het is een rit van "maar" 342 km op Engelse bodem, maar als je bv. voor vertrek en aankomst een waypointje zet op het rondpunt in Wommelgem, dan kom je algauw op een stevige dagrit van 770 km.
Enkele highlights van die dag waren : het mooie zicht op The Long Man (een van de bekendste kalktekeningen op heuvelwand in de UK), picnic met prachtig zicht op Beachy Head, koffiepauze in een kroegje in het trieste, desolate maar juist daardoor prachtige gebied rond de elektriciteitscentrale van Dungeness, en op 't einde - in functie van de nog resterende tijd - een gezellig strandpubje in St Margareths Bay (beetje boven Dover) waar je na enkele onoverzichtelijke scherpe haarspeldbochten ineens met je moto bijna in zee parkeert.
Van daaruit reken je nog een halfuurtje totaan de check in van de Shuttle in Folkestone.
Indien interesse hoor ik nog wel iets van je.
Als je me je mail-adres bezorgt kan ik je het gps-bestand doorsturen van de dagrit UK die ik organiseerde voor mezelf en enkele vrienden (o.a. medeforummer Jakke) in mei laatstleden.
Omwille van de tijdswinst zijn wij wel overgestoken met de shuttle ipv met de ferry. Wij namen 's morgens de shuttle in Calais (Sangatte) om 09:20 en door het tijdsverschil reden we om 08:55 ginder van de trein af. In de late namiddag vertrokken we dan terug in Folkestone.
Het is een rit van "maar" 342 km op Engelse bodem, maar als je bv. voor vertrek en aankomst een waypointje zet op het rondpunt in Wommelgem, dan kom je algauw op een stevige dagrit van 770 km.
Enkele highlights van die dag waren : het mooie zicht op The Long Man (een van de bekendste kalktekeningen op heuvelwand in de UK), picnic met prachtig zicht op Beachy Head, koffiepauze in een kroegje in het trieste, desolate maar juist daardoor prachtige gebied rond de elektriciteitscentrale van Dungeness, en op 't einde - in functie van de nog resterende tijd - een gezellig strandpubje in St Margareths Bay (beetje boven Dover) waar je na enkele onoverzichtelijke scherpe haarspeldbochten ineens met je moto bijna in zee parkeert.
Van daaruit reken je nog een halfuurtje totaan de check in van de Shuttle in Folkestone.
Indien interesse hoor ik nog wel iets van je.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Ik zou toch een ferry nemen en bv die van ongeveer 8uur Belgische tijd, vanuit Calais doe je er exact een uur en een kwartier over, ben je om 0815 in the UK
Neem je de boot dan heb je na een rit van ongeveer 240 km (voorkempen-Calais) een dik uur in alle rust op de ferry om een koffietje te drinken, wat te eten en gezellig te overleggen. Als je rond 0430 a 5 uur vertrekt thuis dan heb je een lange dag voor je en hoef je je niet te haasten.
De shuttle is stukken minder gezellig en na die lange snelwegrit kan je dat moment van effe die helm van je knikker, toiletje,relax wat hangen wel gebruiken, de boot geeft nu eenmaal meer reisgevoel dan door een mollepijp naar the UK
de shuttle kost je pakweg 30€ (1 paps en moto) de ferry ongeveer 16€ (P&O)
voor de centen hoef je 't niet te laten, tank vol voor je overgaat want de brandstof in Engeland is momenteel strontduur...
Neem je de boot dan heb je na een rit van ongeveer 240 km (voorkempen-Calais) een dik uur in alle rust op de ferry om een koffietje te drinken, wat te eten en gezellig te overleggen. Als je rond 0430 a 5 uur vertrekt thuis dan heb je een lange dag voor je en hoef je je niet te haasten.
De shuttle is stukken minder gezellig en na die lange snelwegrit kan je dat moment van effe die helm van je knikker, toiletje,relax wat hangen wel gebruiken, de boot geeft nu eenmaal meer reisgevoel dan door een mollepijp naar the UK

voor de centen hoef je 't niet te laten, tank vol voor je overgaat want de brandstof in Engeland is momenteel strontduur...

Als er iemand zo'n ritje op GPS teveel heeft liggen, wil ik die ook wel in mijn mailbox zien verschijnen.
droom al langer om nog is even de plas over te gaan om wat te gaan rijden.
Als die Ferry niet duurder is dan 16€, is dat zeker is de moeite om te overwegen.
Als die Ferry niet duurder is dan 16€, is dat zeker is de moeite om te overwegen.
Ikke wil die gps file ook wel 
Heb pm gestuurd met meeladres

I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
In een recente " Motoren en Toerisme" staat een verslag van een 1daagse trip naar Engeland.
16 euro voor een retourtje lijkt mij wel érg goedkoop... Pas op, 't kan natuurlijk. Wij betaalden in mei 35 euro per moto (ongeacht of je er alleen of met duo reist). Was wel ruim op voorhand vastgelegd.Harald schreef:Als er iemand zo'n ritje op GPS teveel heeft liggen, wil ik die ook wel in mijn mailbox zien verschijnen.
Ben één keer met de boot overgestoken (was in 2002 toen ik voor de eerste keer naar de UK ging), maar sindsdien is de boot voor mij geen optie meer bij 'n trip naar de UK. Moto in het garagegedeelte van 't schip, kans op olie- en vetvlekken op de vloer met de daaraan verbonden risico's, moto wordt dan vastgesjord met spanriemen over het zadel (moet je al je handschoenen tussen de riemen en 't zadel steken om geen schade te hebben...). Akkoord dat je onderweg wel een tas koffie kan gaan drinken en misschien zelfs even een dutje doen, maar toch, voor mij hoeft het niet (meer) op die manier.
@ Harald : ik zal je morgen onze recentste daguitstap eens doormailen in gdb-formaat, dan kan je zelf nog zien wat je ermee aanvangt.
Greetz,
P@trick
P@trick
Komt er morgen aanReeF schreef:Ikke wil die gps file ook wel

Greetz,
P@trick
P@trick
-
- Contacteer:
Ben dit jaar al 2 keer naar de UK geweest, 4 daagjes Kent en 6 daagjes Wales.
De trein is verdikke makkelijk, motor schuin zetten in 1e versnelling en niks vastsjorren. Op een half uurtje sta je er + de tijdswinst van een uur. Enige nadeel t.o.v. de Ferry is het prijskaartje. Wij betaalden in mei: 70€ heen en terug, in juli: 108€ heen en terug.
Als je tijdig aan de terminal bent kan je ook nog rustig een tasje koffie gaan drinken of iets eten.
De trein is verdikke makkelijk, motor schuin zetten in 1e versnelling en niks vastsjorren. Op een half uurtje sta je er + de tijdswinst van een uur. Enige nadeel t.o.v. de Ferry is het prijskaartje. Wij betaalden in mei: 70€ heen en terug, in juli: 108€ heen en terug.
Als je tijdig aan de terminal bent kan je ook nog rustig een tasje koffie gaan drinken of iets eten.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Voor 1 tot drie dagen betaalde ik nog nooit meer dan 38 euro. Vorige maand voor 'n vierdaags ticket 63 euro betaald.GSrijder schreef:Ben dit jaar al 2 keer naar de UK geweest, 4 daagjes Kent en 6 daagjes Wales.
Tot drie dagen is het vrij goedkoop, pas vanaf vier dagen gaat het prijskaartje vlot omhoog.
Als je lang genoeg op voorhand reserveert is het ook voordeliger dan wanneer je bij wijze van spreken de week ervoor pas boekt.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
'k Ben ook al es op sleeptouw genomen door P@rick voor een dagje UK en twas verdomme dik in orde.Op één dag heel veel gezien en heel veel gereden.You remember it P@rick
Edargpu

Edargpu

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Of course I do,edargpu schreef:'k Ben ook al es op sleeptouw genomen door P@rick voor een dagje UK en twas verdomme dik in orde.Op één dag heel veel gezien en heel veel gereden.You remember it P@rick![]()
Edargpu
en 't was toen verdomd lekker weer hé...

Greetz,
P@trick
P@trick
Hoi gasten,
Bedankt voor jullie input ! We gaan er een mooie dag van maken -:)
Danny
Bedankt voor jullie input ! We gaan er een mooie dag van maken -:)
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
-
is al wel een jaar of 3 geleden, maar via de club en Peter Bosmans korting bekomen bij de overzet Calais Dover (was wel met de auto)
Swa Brasschaat
Swa Brasschaat
16 Euro voor een overtochtje met de ferry leek mij erg goedkoop, dus even op http://www.poferries.be" onclick="window.open(this.href);return false; een simulatie gemaakt, en inderdaad, voor moto + piloot (+ eventueel duo) is het goeiekoopste tarief (met strikte beperkingen qua vertrektijd, een eventuele wijziging kost 12 euro extra) inderdaad net geen 16 euro. Waarvoor je dan H/T drie uur comfortabel op de boot kan/mag zitten. Wat best gezellig is natuurlijk, je kan wat rusten, een tas koffie drinken, in de verte de white cliffs van Dover zien opduiken in de ochtendnevel, allemaal heel erg romantisch... maar voor 20 euro méér kan je ook met de trein, en ben je H/T amper 1u en 10 minuten onderweg. Voor die 20 euro meer kan je dan wel twee uur langer genieten ginder... Of dat uur extra 's morgens en 's avonds gebruiken om naar Calais of naar huis te rijden (interessant voor diegenen die van wat verder moeten komen).Danny schreef:Ik zou toch een ferry nemen en bv die van ongeveer 8uur Belgische tijd, vanuit Calais doe je er exact een uur en een kwartier over, ben je om 0815 in the UK
De shuttle is stukken minder gezellig en na die lange snelwegrit kan je dat moment van effe die helm van je knikker, toiletje,relax wat hangen wel gebruiken, de boot geeft nu eenmaal meer reisgevoel dan door een mollepijp naar the UK![]()
Voor het ietwat meer flexibele tarief met de ferry ben je evenveel kwijt als wanneer je via Eurotunnel zou reizen.
Maar soit, dat moet ieder natuurlijk voor zich uitmaken...
Wat voor mijzelf behalve de tijdswinst ook nog een belangrijke element is als ik voor één of enkele dagen naar ginder ga, ongeacht of het met de moto is of met de auto (bv. om dagje te gaan shoppen in Canterbury) : als ik geboekt zou hebben voor de trein van bv. 9:20 u, en om één of andere reden heb ik wat vertraging, dan kan ik probleemloos de volgende trein nemen (er zijn drie treinen per uur). Ben ik vroeger, kan ik misschien zelfs nog op een vroegere trein mee. In het slechtste geval dus amper 20 minuten vertraging. Als je op de volgende boot moet wachten ben je al gauw een uur kwijt. Een uur dat van je amusement ginder wordt afgenomen.
Idem dito voor de terugreis 's avonds. Het gezaag van een vrouw als je net twee minuten te laat bent en daarom een uur moet wachten op een volgende boot om terug naar huis te kunnen, wil ik mezelf besparen

Greetz,
P@trick
P@trick
Ons tripje naar de UK (in Mei) was ronduit schitterend!! Met dank aan P@rick!
De trein was ook ronduit schitterend en snel op zowel de heen- als terugreis, amper tijd om de helm af te doen (tussen aankomst en "inschepen") voor we op de trein moesten. Onmiddelijke aansluiting dus. Ook het op- en afrijden van de trein gaat, meer dan, vlot.
Absoluut zo goed als geen wachtijd en de overtocht is in een wip voorbij. Dat scheelt al gauw een uur dat je langer kan vertoeven in de UK.
Onze uitgestelde trip is zeer goed verlopen en met meer dan schitterend weer.
En dat half uurtje dat je twee maal op de trein moet recht staan, dat is ruim zittend vervangen als je die dag, om en bij de, 750 km kan bollen.
De trein was ook ronduit schitterend en snel op zowel de heen- als terugreis, amper tijd om de helm af te doen (tussen aankomst en "inschepen") voor we op de trein moesten. Onmiddelijke aansluiting dus. Ook het op- en afrijden van de trein gaat, meer dan, vlot.
Absoluut zo goed als geen wachtijd en de overtocht is in een wip voorbij. Dat scheelt al gauw een uur dat je langer kan vertoeven in de UK.
Onze uitgestelde trip is zeer goed verlopen en met meer dan schitterend weer.
En dat half uurtje dat je twee maal op de trein moet recht staan, dat is ruim zittend vervangen als je die dag, om en bij de, 750 km kan bollen.

R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Je kan ook thuis achter de realityvideo gaan zitten trippen. Bespaar je nog meer tijd.
lekkerweg schreef:Je kan ook thuis achter de realityvideo gaan zitten trippen. Bespaar je nog meer tijd.