electrisch probleeem

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bierkieken
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2011, 23:25

electrisch probleeem

Bericht door bierkieken »

hoi,
Wanneer mijn F650 van 1995 met 73500km op de teller een nacht buiten staat bij vochtig weer heb ik precies dat hij steeds stilvalt. Daarna acceleert hij weer om daarna precies weer stil te vallen. Dit doet hij dan voor een tijdje. Na een tijd rijden is het dan weer gedaan.
Ik heb mijn carburatoren volledig gereinigd, nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels en een andere ontstekingsmodule geplaatst.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen.
Motor binnen zetten is uit den boze omdat ik op het werk geen garage heb.
Mvg,
Bierkieken
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: electrisch probleeem

Bericht door Dirk Pauwels »

Heeft hij het alleen bij koudstart en enkel bij regen of ook gewoon na een nachtje buiten slapen (de moto dan hé)
Heeft hij het ook nadat je hem afspuit met tuinslang of zo?
Ik verdenk de bougiekap. Is de rubber ring die de bougie tunnel in het kleppendeksel afsluit ook al vervangen en zit die wel netjes op zijn plaats? Stilstaand water in de bougietunnel verdampt bij opwarming en dit zorgt er voor dat je bougie overslaat. Eens alles verdampt is meteen ook het probleem verdwenen.... Ga je ook zien aan je bougie zelf.

Maar 1 vd mogelijkheden natuurlijk
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: electrisch probleeem

Bericht door Wiedewa »

Buitenslapers krijgen vanzelf water in de tank :shock:
MG Breva 850
bierkieken
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2011, 23:25

Re: electrisch probleeem

Bericht door bierkieken »

Dirk Pauwels schreef:Heeft hij het alleen bij koudstart en enkel bij regen of ook gewoon na een nachtje buiten slapen (de moto dan hé)
Heeft hij het ook nadat je hem afspuit met tuinslang of zo?
Ik verdenk de bougiekap. Is de rubber ring die de bougie tunnel in het kleppendeksel afsluit ook al vervangen en zit die wel netjes op zijn plaats? Stilstaand water in de bougietunnel verdampt bij opwarming en dit zorgt er voor dat je bougie overslaat. Eens alles verdampt is meteen ook het probleem verdwenen.... Ga je ook zien aan je bougie zelf.

Maar 1 vd mogelijkheden natuurlijk
Heeft het alleen bij nachtje buiten slapen, de bougiekappen zijn ook vervangen. Overdag met een weer zoals nu, geen enkel probleem.

Alvast bedankt voor je reactie
Plaats reactie