gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Ridan
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:04

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Ridan »

http://www.elacin.com/nl/nl/page/15/elacin-drive

Zitten goed.
Verkeer goed hoorbaar.
Duurzaam.

grts
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Ralph »

Ridan schreef:http://www.elacin.com/nl/nl/page/15/elacin-drive

Zitten goed.
Verkeer goed hoorbaar.
Duurzaam.

grts
Die heb ik ook! Nu reeds bijna 4j.
Zouden moeten vervangen worden in September 2013.
Flat Twin Power

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Flat Twin Power »

Ridan schreef:http://www.elacin.com/nl/nl/page/15/elacin-drive

Zitten goed.
Verkeer goed hoorbaar.
Duurzaam.

grts
Bedankt maar het is wel een eind rijden voor mij. Het dichtste verkooppunt voor mij is lede. Das bijna een uur rijden terwijl de anderen verkooppunten hebben op 10 minuten rijden. Ik zal ze in ieder geval eens bellen voor info
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door JoB »

Eerst gebruikte ik in-ear oortjes van senheizer cx-200, cx-300, zowel voor de gps, als muziek als gehoorbescherming.
Die dingen bleven niet goed (genoeg) zitten in mijn oor. Op zoek naar in-ear oortjes met een perfect fit, ben ik uitgekomen bij audeo. Die dingen zitten perfect. Vorig jaar heb ik dan variphone mep 2g op maat laten maken met een filter van 22 db. Deze hebben in tegenstelling tot oortjes die ze ontwerpen voor motorrijders een lineare demping.

Zowel de variphones als de audeo hebben voor mij een perfecte pasvorm. Na een volle dag gebruik storen ze niet. De variphones gebruik ik voor woonwerkverkeer, de audeos voor op reis tijdens het heen- en terugreizen de saaie kilometers op te vullen met muziek.

Gebruik de audeos ook in combinatie met sena bleutooth headset. Ik vond het vervelend dat er bij gps boodachappen telkens enkele seconden van onderbreking waren waarbij ik dan niet met mijn vriendin kon praten.
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
adventure1200
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:20

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door adventure1200 »

En ik gebruik de inwendige hoorapparaatjes van Laperre , ook heel content van :drunken: :lol:
Ik hoorde niks meer van de motor , is nu ook een openbaring hoor :-)
Laperre "The Best"
Flat Twin Power

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Flat Twin Power »

adventure1200 schreef:En ik gebruik de inwendige hoorapparaatjes van Laperre , ook heel content van :drunken: :lol:
Ik hoorde niks meer van de motor , is nu ook een openbaring hoor :-)
Laperre "The Best"
Pfft. Ik heb gebeld naar lapperre maar ik heb toch de indruk dat ze er niet veel van weten. Volgens hen zijn het gewoon rubberen doppen niet specifiek voor motorrijders. Toen ik vroeg naar de demping begon dat mens over trillingen van je helm die gedempt zouden worden. Van lawaai door windgeruis had ze precies nog nooit gehoord. De prijs varieert tussen de 115 en de 170 euro. Geen lapperre voor mij dus.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door GSMax »

Laat gewoon Elacin doppen aanmeten. Ge gaat het u niet beklagen 8-) Rij daar al jaren mee, nog steeds dezelfde, nog nooit uitgevallen, nooit problemen mee gehad, doen niet pijn...

http://www.elacin.com/nl/nl/
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Ralph »

GSMax schreef:Laat gewoon Elacin doppen aanmeten. Ge gaat het u niet beklagen 8-) Rij daar al jaren mee, nog steeds dezelfde, nog nooit uitgevallen, nooit problemen mee gehad, doen niet pijn...

http://www.elacin.com/nl/nl/
die moeten normaal om de 4j vervangen worden he :wink:
Flat Twin Power

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Flat Twin Power »

GSMax schreef:Laat gewoon Elacin doppen aanmeten. Ge gaat het u niet beklagen 8-) Rij daar al jaren mee, nog steeds dezelfde, nog nooit uitgevallen, nooit problemen mee gehad, doen niet pijn...

http://www.elacin.com/nl/nl/

Het is wat te ver rijden voor mij. Ik heb een afspraak gemaakt bij Audionova. Daar hadden ze er toch verstand van.
Ik kan kiezen tussen 22- 25 of 28 db demping.
adventure1200
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:20

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door adventure1200 »

Flat Twin Power schreef:
adventure1200 schreef:En ik gebruik de inwendige hoorapparaatjes van Laperre , ook heel content van :drunken: :lol:
Ik hoorde niks meer van de motor , is nu ook een openbaring hoor :-)
Laperre "The Best"
Pfft. Ik heb gebeld naar lapperre maar ik heb toch de indruk dat ze er niet veel van weten. Volgens hen zijn het gewoon rubberen doppen niet specifiek voor motorrijders. Toen ik vroeg naar de demping begon dat mens over trillingen van je helm die gedempt zouden worden. Van lawaai door windgeruis had ze precies nog nooit gehoord. De prijs varieert tussen de 115 en de 170 euro. Geen lapperre voor mij dus.
Tiens , zal het dan wel aan de madam liggen aan de desk , hier in Roeselare weten ze toch van wanten hoor , spijtig voor Jou !
Flat Twin Power

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Flat Twin Power »

adventure1200 schreef:Tiens , zal het dan wel aan de madam liggen aan de desk
Dat kan maar als je van die onnozel antwoorden krijgt dan heb ik toch niet veel vertrouwen in de rest
van het aankoop en productieproces.

Ondertussen een en ander uitgezocht over de doppen die ze bij Audionova gebruiken en zij gebruiken
doppen van variphone, namelijk de V sil moto. Kost 143 euro. Niet de goedkoopste maar ik heb geen enkel
negatief bericht gevonden over deze doppen, terwijl ik over Lapperre toch veel negatieve berichtgeving heb
gevonden.
Een onafhankelijk audioloog zegt dat de doppen van variphone top zijn.
Variphone maakt blijkbaar ook doppen voor allerhande andere toepassingen (industrie, muzikanten, schieten, enz, enz).
Ik denk dat ik die eens ga proberen, het is amper 10 minuten rijden naar een verdeler dus dat is meegenomen.
Zwiep
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2011, 00:37

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Zwiep »

Ik heb de "V-Sil Moto" oordoppen van Variphone.

Deze zitten erg comfortabel, je merkt amper dat je ze in hebt.
Tevens zijn ze zeer makkelijk in te brengen. Ook uitnemen vergt geen moeite.

Alleen is de pasvorm in het linker oor naar mijn gevoel beter dan in het rechter oor maar de lektest wees uit dat ze beiden goed afsloten dus had ik verder geen verhaal... :roll: Dit heeft trouwens niets met de kwaliteiten van Variphone te maken maar eerder met de (on-)kunde van de verkoopster die destijds de pasvorm nam.

Wat betreft de demping is het een ander verhaal. Het kan liggen aan de gevoeligheid van mijn gehoor maar geen van de aangeboden filters dempen voor mij voldoende. Je hebt de keuze uit drie filters: ST-20 (23dB), ST-35 (25dB) of ST-65 (28dB).
Afbeelding
Normaal zal men u enkel de ST-20 of ST-35 aanbieden, enkel op vraag krijg je de ST-65. Ik dus gestart met de ST-35 maar dat bleek al snel onvoldoende.
Na wat opzoekwerk (de verkoopster had hier immers geen weet van) uitgekomen op het feit dat er ook een ST-65 filter bestond.
De omruiling naar deze zwaardere filter gebeurde kosteloos maar ook al merkte ik een (klein) verschil, op de snelweg is het windgeruis nog steeds hinderlijk.

Dan maar rechtstreeks contact opgenomen met Variphone waar ze me konden vertellen dat het ook mogelijk is een "full block" filter te installeren.
Feit is wel dat je dan het voordeel van de speciale filter, die vooral op windgeruis gericht is, verliest.
Voor 1/10 van de prijs had ik het dan met schuimdoppen kunnen doen.

Daarom ga ik eerst eens kijken of ik een Schuberth hoofd heb. Met een S2 helm win ik waarschijnlijk ook een paar dB en is het installeren van een "full block" filter misschien toch overbodig.

Conclusie is dat ik deze V-Sil Moto doppen zeker niet wil afschieten. Vooral niet omdat ze zo comfortabel zitten.
Voor mij is de demping echter onvoldoende. Als ik natuurlijk niet op mijn naked zit maar achter het scherm van een K1600GTL dan lukt het wel maar dan heb je van windgeruis natuurlijk zo al een pak minder last.
Flat Twin Power

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Flat Twin Power »

Bedankt voor je info. Ik heb ondertussen de V sil besteld en de pasvorm is genomen. Ik heb de zwaarste demping (28db) genomen.
Waarschijnlijk zal dit voor mij meer dan voldoende zijn, gezien ik en een Shuberth C3 heb en op een RT 1200 rij.
Nog 3 a 4 weken wachten (ze hebben het druk zeggen ze) en dan zouden ze klaar moeten zijn.
Zwiep
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2011, 00:37

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Zwiep »

Dan denk ik dat je er heel tevreden zal over zijn.
Succes er mee.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door wooter »

Met mijn vorige helm gebruikte ik Etymotic gehoorbescherming. De BMW Systeem 6 helm is niet zo stil als die Etymotic oortjes, maar stiller dan mijn vorige helm en daar gebruik ik geen specifieke gehoorbescherming meer.

http://www.etymotic.com/hp/er20.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spencer
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 aug 2006, 15:33
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Spencer »

Een tiental jaren terug stond audisafe op een motorbeurs.
Ik liet toen oordopjes op maat maken met medium filter.
Voor mij is dit nog steeds de allerbeste oplossing.

Schuim oordopjes waren te efficient, waardoor ik iets miste aan contact met de omgeving bij het rijden. Ik had de indruk te "zweven"
Bij de universele oordopjes had ik pijn aan de oren na een 1/2u.

De oordopjes op maat passen nog steeds perfect. Ik ontsmet ze na elk gebruik. De doorzichtige plexy is ietsje matter geworden, maar alles werkt nog prima.
Muug
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 jan 2013, 13:38
Locatie: East Flanders Fields

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Muug »

st1100 schreef:Gouden tip : voor op de moto : Quies Confort schuim : 5€ voor 6 paar.
Als jouw tip goud waard is, dan is de mijne minstens Platinum : een doos van EAR Classics, met 250 paar oordopjes. Een voorbeeld: http://www.elite-supplies.com/proddetai ... 0002&cat=1" onclick="window.open(this.href);return false; (let wel, dit is een buitenlandse site, dus negeer de prijs) Te koop voor een habbekrats bij de betere groothandel in veiligheidskledij en -materiaal. Zo druk je de prijs per oordop tot 12 eurocent ongeveer. Tien keer goedkoper kortom :grin: Ik gebruik ze al twintig jaar en ze dempen geweldig goed. Als ik op reis ga graai ik in de doos en neem een handvol mee. Na een paar keer dragen zijn ze natuurlijk hun stevigheid kwijt en zijn ze vuil, maar omdat ze zo goedkoop zijn werp ik ze met plezier weg. :grin:
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door janl »

Bekijk deze pdf eens: http://jeugd.gent.be/repository_jongere ... p_2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de laatste pagina worden verschillende merken met mekaar vergeleken, zowel schuimoordopjes, lamellendopjes en op maat gemaakte.

Zelf rij ik zonder oordopjes, maar tijdens concerten draag ik er wel altijd. Ik gebruik al een paar jaar de Alpine Partyplug, zeer tevreden van. Goede demping zonder vervorming, en comfortabel om te dragen. Zelfs na een volledige dag Pukkelpop geen enkele last.
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Baetske
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2013, 09:42
Woonplaats: Borsbeek
Locatie: Antwerpen

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Baetske »

Ik heb de mijne laten opmeten bij Audionova in Borsbeek.

Zeer tevreden van. Deze filteren enkel (een deel van) de windruis weg.
Alles uitfilteren kan, maar ik hoor ook graag iets vroeger wat er rond of achter mij aankomt. Dus daarom gekozen voor de filterversie van Variphone.
Bovendien krijg ik ook een deel van deze gehoorbescherming terug van de mutualiteit. Toch ook leuk meegenomen.

Bovendien krijg je elk jaar een gratis dichtheidstest bij audionova om een goede afsluiting te garanderen.

http://www.audionova.be/nl/gehoorbesche ... en-cabrio/
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door niko »

geen idee of het al gezegd is maar BM helpt je een stukje

http://www.bondmoyson.be/ovl/voordelen- ... 311=201306" onclick="window.open(this.href);return false;

ps : GEEN IDEE OF ZE GOED ZIJN ? SO DON'T SHOOT ME :clown:
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Pémenenrt
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 apr 2012, 19:23
Woonplaats: TIenen

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door Pémenenrt »

Sinds een maand heb ik mijn V-sil motodoppen van bij amplifon. Voorheen reed ik meestal met de rode dopjes van alpine of met schuimdopjes.
Wat een verschil. De V-sil doppen zitten zalig, daarvoor zijn ze ook gemaakt, en dempen meer dan voldoende. Het lawaai van de wind in en rond de helm is nu een zacht geruis geworden maar toch heb ik het gevoel niet om met verstopte oren rond te rijden omdat ik al de rest, de motor en het verkeer, nog steeds perfect kan horen. (En jammer genoeg mijn bijrijder ook soms :lol: )
Voor mij geen universele doppen meer ...
BMW 1150RT
Hercules 125BW
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door dany10 »

Er zijn doppen op maat voor muziek voor zwemmen en of andere en die vindt je nu in de apoteker wel een soort of 7 a 8 de prijs is dan ook verschilllend

Grt

Dany10
Afbeelding BMW 1150 RT
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door toeternietoe »

Ik reed al jaren met universele pluggen, eerst de gekende gele mouskes en daarna de silicone pluggen van Alpine. Een paar jaar terug liet ik mij een paar pluggen op maat maken door Comfoor. Dat is tegen gevallen. Die pluggen komen los te zitten zodra ik mijn kaakspieren wat beweeg, ze zitten na een uurtje of twee pijnlijk. Ik ben nu teruggegaan naar de Alpine Silicone pluggen. Die kan ik tenminste lang dragen.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door dikkejos »

..
Laatst gewijzigd door dikkejos op 19 mei 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: gehoorbescherming. Zoektocht naar de gouden tip.

Bericht door ZWIEP 01 »

ik heb er ook op maat gemaakte, maar altijd een bufje over mijn oren voor ik de helm opzet, dit voorkomt het uitspringen van de dopjes
Plaats reactie