Off-Road in rit brengen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

Hallo rit-makers,

zijn der hier die weten hoe ik een gereden onverharde weg, die in mijn gps zit, en dus ook zichtbaar is op computer in mijn rit op mapsource kan inbrengen ?
Of moet ik die rit volledig opnieuw maken met een ander programma ?

Altijd welkom om het eens voor te doen ,

groeten, Steven.
Afbeelding
onverharde weg te Pottes.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

in de voorkeuren, Direct routes efkes aanzetten en een rechte lijn trekken tussen begin en eindpunt . daarna autom.routing terug aanvinken
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

Jo,

zo moet het gaan, maar trekt alleen rechte lijnen. Heb nu met mijn tracks uit de gps de route gemaakt en ga da morgen eens proberen te rijden, voorzichtig nog geen noppen.

reeds bedankt voor de tip, Steven.
Afbeelding
mijn eerste terein rit in Creta
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Jo De Paepe »

zo moet het gaan, maar trekt alleen rechte lijnen.
alleen direct route genbruiken op het stukske offroad , voor de rest route normaal ,dus met autorouting , opbouwen :wink:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

alleen direct route genbruiken op het stukske offroad , voor de rest route normaal ,dus met autorouting , opbouwen :wink:[/quote]

Jo ,dit had ik wel door maar in offroad kunnen ook splitsingen zijn en dan wordt het soms moeilijk, zeker als er zo iets staat ...
Afbeelding
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Jo De Paepe »

je hebt 2 mogelijkheden , erop enerover of er rond :mrgreen:

met direct routing, dus lijntjes , kan je ook tussenpunten zetten op de splitisingen. dit om de eventuele richting aan te duiden.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

met direct routing, dus lijntjes , kan je ook tussenpunten zetten op de splitisingen. dit om de eventuele richting aan te duiden.[/quote]
jo ,dit wist ik al, maar om de juist plaats te bepalen is het dus beter de rit eens te doen en er dan thuis een gps-route van te maken.

ben eens benieuwt hoelang mijn madam zichtbaar blijft op die splitsing.

groeten, Steven.

PS de Heidenou's zullen voor binnenkort zijn.
Afbeelding
dit mag er ook zijn
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

Jo, heb vandaag rit gereden waar mogelijk met exp. ,maar schoonbroer heeft het moeilijk gehad met attck's, twee maal onderuit, zoekt nu voor-pinker en koffer kant uitlaat.
Was mooie dag, volgende week Heidenou's voor ons beide.
Afbeelding

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door tweecilinderke »

zoekt nu voor-pinker en koffer kant uitlaat.
Steven, off road met zijkoffers is nie echt slim he :roll:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Raketman »

En nog minder met gewone baanbanden. In de huidige modderige condities gaan die heidenau's trouwens niet veel verschil maken. Het enige waar ge nu comfortabel mee kunt offroaden zijn grove noppen (dus zelfs nen TKC is onvoldoende), tenzij ge overal met beide voeten aan de grond aan 0,5km/h wilt doorwandelen...
Nil volentibus arduum
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

tweecilinderke schreef:
zoekt nu voor-pinker en koffer kant uitlaat.
Steven, off road met zijkoffers is nie echt slim he :roll:
Mijn schoonbroer verkoos dit ,boven uitlaat en andere dingen, hij is onderuit gegaan op modder die bovenop de beton lag en wel 10m ver geschoven. De uitlaat zou er mooi uitgezien hebben, heb nu ook gezien dat de valbeugel tot tegen de cylinder gedrukt was doordat deze niet stevig genoeg gemaakt zijn, te weinig steun.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

Raketman schreef:En nog minder met gewone baanbanden. In de huidige modderige condities gaan die heidenau's trouwens niet veel verschil maken. Het enige waar ge nu comfortabel mee kunt offroaden zijn grove noppen (dus zelfs nen TKC is onvoldoende), tenzij ge overal met beide voeten aan de grond aan 0,5km/h wilt doorwandelen...
Raketman,

wij willen met de GS van beide soorten ondergrond genieten en ik weet dat dit zeer moeilijk te combineren is, ik heb jaren met lichtere trails gereden met de T63 en nu wat meer plezier op de baan maar toch ook wat licht offroad aan gedempte snelheid.

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Koppel!! »

Steven,

De valbeugel waarover sprake, is dat de BWM originele voor de R1150GS? Zo ja, die heeft idd een heel kwalijke reputatie, wees gelukkig dat hij geen deuk onderaan de tank heeft gemaakt.

Ivm de banden, en het willen rijden op verhard én onverhard. Dat gaat prima met de GS, maar op één voorwaarde. Blijf weg uit de modder!
Een GS is een prima alleskunner, die op overhard gerust plezier kan garanderen, maar dan spreken we over zo goed als droge omstandigheden. Hoeveel promofilmkes van BMW heb jij ooit gezien waar ze in modder of natte overharde omstandigheden zitten te spelen? Juist, geen. Z'n gewicht, icm met z'n 19" vorowiel zorgen ervoor dat je door z'n hoge gewicht heel makkelijk de controle kwijt raakt als hij nog maar een kleine beetje begint te glijden.
En dan heeft Raketman gelijk, enkel en alleen een echte noppenband gaat in modder grip bieden.

Maar soit, laat 't niet aan uw hart komen, en amuseert ulle :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

Philip,

bedankt voor de reactie en zeker voor de tip naar Stefan Eeckhout, als hij werkt als Rogiers vroeger zal het de max zijn.
Jij hebt soms geen goeie valbaar liggen voor 1150 of koffer.

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Koppel!! »

Okkazie niet, nieuwe valbeugels wel maar daar ga 'k hier verder niets over zeggen.

Met een BMW OEM zijkoffer kan ik je al zeker niet helpen, ben er trouwens geen grote voorstander van, maar da's m'n eigen persoonlijke, en niet commercieel getinte mening :wink:

Inzake Stefaan, ben vroeger ook bij Roegiers geweest, kunnen (of beter konden) er niet aan tippen qua vakkennis, ervaring en vriendelijk onthaal. Doe 'm de goeiendag van me :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door edargpu »

Ik heb een volledige set voor 1150 (koffers+sloten+rek+schetsplaten) metalen ADV zijkoffers te koop. Dit ter zijde :-P
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door roadster »

Raketman schreef:En nog minder met gewone baanbanden. In de huidige modderige condities gaan die heidenau's trouwens niet veel verschil maken. Het enige waar ge nu comfortabel mee kunt offroaden zijn grove noppen (dus zelfs nen TKC is onvoldoende), tenzij ge overal met beide voeten aan de grond aan 0,5km/h wilt doorwandelen...
inderdaad... :oops:
Afbeelding
R1200GS LC
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

]

inderdaad... :oops:
Afbeelding[/quote]

als je offroad gaat met GS moet je er steeds aandenken dat je met een zwaarbeest bezig bent en zeker niet te bruusk van spoor veranderen ,maar liefst recht door alles heen.
da ziet er daar een mooi baantje uit om eens een streep te trekken.

groeten, Steven
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

Allé, de Heidenou's zijn geplaatst en reeds wat onverhard , op de baan wat hobbelig en meer lawaai, maar denk wel dat ik er meer rijplezier ga van hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zonder brokken thuis en donderdag krijgt mijn schoonbroer ook Heidenou's zal dan misschien wat beter gaan om dienen ouden te volgen.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door roadster »

Den Woesten schreef:
als je offroad gaat met GS moet je er steeds aandenken dat je met een zwaarbeest bezig bent en zeker niet te bruusk van spoor veranderen ,maar liefst recht door alles heen.
da ziet er daar een mooi baantje uit om eens een streep te trekken.

groeten, Steven
yep, dat besefte ik ook toen ik onder de GS lag :grin:
best een leuk wegske, Chemin Saint-Thiry en Chemin de Halle in Genappe
daar in de buurt ligt het vol van die baantjes
http://goo.gl/maps/kQ33x" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS LC
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door Den Woesten »

Roadster,

18 jaar geleden kwam ik ook offroad rijden in die streek met als gids Eric Schonk van MPO ( Moto Pulsion Organisation ) en vertrokken uit Court-st-Etienne ,mooie tijd was da .

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
marcboeckmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2012, 18:25
Locatie: herentals

Re: Off-Road in rit brengen

Bericht door marcboeckmans »

heb wel zin om eens off road te gaan rijden,
laat me maar iet weten als je nog eens van plan bent,
Mvg,
marc
Plaats reactie