Iphone met headset

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Iphone met headset

Bericht door TomVT »

Ik ben momenteel aan het rondzien voor een headset te plaatsen.
De enigste zaken waarvoor ik hem zou gebruiken (in volgorde van belangrijkheid):
* muziek via iphone/mp3 speler
* Bellen

Heeft iemand ervaring met de levensduur van de batterij van zo'n iphone als hij constant muziek afspeelt?
Welke headset zou hiervoor meest geschikt zijn? + liefst ervaringen.
Zou moeten ingebouwd worden in een Shoei Multitec.

Momenteel dacht ik aan scala rider solo of senna smh5.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Iphone met headset

Bericht door p@rick »

TomVT schreef: Heeft iemand ervaring met de levensduur van de batterij van zo'n iphone als hij constant muziek afspeelt?
Als je al een iPhone hebt kan je dat toch makkelijk zelf uitvogelen ? Zal veel exacter zijn dan de theoretische autonomie die je op de website kan vinden. Veel hangt af van de staat waarin de batterij zich nog bevindt, maar je moet daarnaast ook rekening houden dat de actieve bluetooth ook z'n voeding nodig heeft van diezelfde batterij. Je zou andere instellingen kunnen aanpassen (bv. internetverbinding afzetten) om de autonomie van de batterij wat te verlengen.
Er bestaan natuurlijk ook compacte externe batterypacks met gewone oplaadbare batterijtjes in die je dan via de dock-connector op de iPhone (of iPod) kan aansluiten om meer autonomie te hebben. Niet zo handig om tijdens het rijden in de zak van je motovest te hebben, maar als je dat in je tanktas of topcase van de moto kan leggen tijdens het rijden is er eigenlijk geen probleem. Een telefoongesprek aannemen en/of zelf opstarten doe je tijdens het rijden via stembediening.
TomVT schreef:Welke headset zou hiervoor meest geschikt zijn? + liefst ervaringen.
Zou moeten ingebouwd worden in een Shoei Multitec.

Momenteel dacht ik aan scala rider solo of senna smh5.
Ken de Scala Rider enkel van naam, niet van mogelijkheden, ik kan daar dus niet veel over zeggen, maar ikzelf heb de Sena SMH10 in mijn helm (BMW Sys6) zitten en ben daar uiterst tevreden over. Zo'n SMH10 is natuurlijk wel al een handjevol module dat links aan je helm hangt, maar heeft wel het voordeel dat ie juist door de misschien wat grotere constructie toch wel makkelijker te bedienen is (de knoppen zijn wat groter en niet op enkele vierkante cm's geconcentreerd, waardoor de bediening zelfs met dikke handschoenen geen probleem is).
Alvorens te beslissen tussen SHM5 en/of SMH10 moet je eens opzoeken wat er in de verpakking van deze toestellen wordt meegeleverd, ik dacht dat bij de 5 een en ander niet bijgeleverd wordt wat er bij de 10 wél bij zit. En wat ook een belangrijk praktisch voordeel is van de Sena's : je kan de module zelf heel makkelijk afnemen van de helm, waardoor je enkel de module hoeft mee te nemen naar binnen om op te laden, bij andere merken (waar alles vast aan of in de helm zit, zoals bij het bluetoothsysteem van BMW zelf) moet je heel de helm mee naar binnen nemen als je de batterij van de bluetooth wil opladen.
De Sena SMH10 wordt tegenwoordig ook standaard geleverd met een losse microfoonarm (dus niet meer vast bevestigd aan de houder van de bluetoothmodule), en dat biedt dan weer betere inbouwmogelijkheden in de helm.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: Iphone met headset

Bericht door dbr »

Volgens de app. SYSTEM STATUS kan mijn iphone met 99% batterij nu 40h audio afspelen, 200h standby zijn en 10h video afspelen.

Groeten, Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Plaats reactie