Wat moet je nog doen als je een motor invoert vanuit Nederland?
En wat is de kostprijs daarvan?
Thx
Motor uit Nederland
Moderator: GVN
Re: Motor uit Nederland
Ik neem aan dat dat hetzelfde is als bij een auto.
De Nederlandse eigenaar moet deze laten uitschrijven voor export bij de
bevoegde dienst. Dit moet hij persoonlijk doen. Kost ergen iets tussen
de 20 en 40 dacht ik.
Je kan de motor dan meenemen op remorque. Wel een soort van verkoopscontractje opmaken...
Met deze papieren moet je dan bij ons in Begië naar de douane gaan, daar zetten ze een
paar extra stempels op en dan kan je zo om een nieuw inschrijvings bewijs gaan bij de
autokeuring. Kost enkele eurocenten, ik dacht 14cent ofzo, ja belachelijk weinig...(Eerst verzekering in orde brengen alvorens naar de "keuring" te gaan)
Let op! Je moet gaan naar de autokeuring waar er ook iemand zit van de doane.
Die persoon moet er ook nog een stempeltje opzetten. En de doaune is niet in
elk keuringsstation aanwezig en niet op elke dag...
Ik ben ook meerdere keren mogen gaan :-S
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Onder voorbehoud van kemels, maar zo is het bij mij gegaan
voor een auto/oldtimer...
Greetz Ward
De Nederlandse eigenaar moet deze laten uitschrijven voor export bij de
bevoegde dienst. Dit moet hij persoonlijk doen. Kost ergen iets tussen
de 20 en 40 dacht ik.
Je kan de motor dan meenemen op remorque. Wel een soort van verkoopscontractje opmaken...
Met deze papieren moet je dan bij ons in Begië naar de douane gaan, daar zetten ze een
paar extra stempels op en dan kan je zo om een nieuw inschrijvings bewijs gaan bij de
autokeuring. Kost enkele eurocenten, ik dacht 14cent ofzo, ja belachelijk weinig...(Eerst verzekering in orde brengen alvorens naar de "keuring" te gaan)
Let op! Je moet gaan naar de autokeuring waar er ook iemand zit van de doane.
Die persoon moet er ook nog een stempeltje opzetten. En de doaune is niet in
elk keuringsstation aanwezig en niet op elke dag...
Ik ben ook meerdere keren mogen gaan :-S

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Onder voorbehoud van kemels, maar zo is het bij mij gegaan
voor een auto/oldtimer...
Greetz Ward
100GS & R 1150 GS
keuring hoeft ie niet te hebben hier, de kosten van uitschrijving in Nederland zijn uiteraard voor de verkoper hij moet voor de juiste documenten zorgen.
bij de douane-als je de grens passeert- krijg je formulier nummer zoveel en je bent weg, je kan hem daarna aanbieden bij de importeur wil je een GVA want dat Nederlandse vodje daar kom je hier niet mee door de DIV. kost je bij BMW nog eens 100€, gewoon aanbieden op trailer om chassis, motor en boitenummer te checken. voila nu ben je aan 't rijden...
bij de douane-als je de grens passeert- krijg je formulier nummer zoveel en je bent weg, je kan hem daarna aanbieden bij de importeur wil je een GVA want dat Nederlandse vodje daar kom je hier niet mee door de DIV. kost je bij BMW nog eens 100€, gewoon aanbieden op trailer om chassis, motor en boitenummer te checken. voila nu ben je aan 't rijden...
-
De nederlandse eigenaar dient zijn voertuig bij de nederlandse DIV te laten uitschrijven. Eventueel kan dan voor de koper een tijdelijk plaat gemaakt worden in NL zodat er mee naar Belgie kan gereden worden. Met het originele NL inschrijvingsbewijs, dit bestaat uit 3 delen, naar de douane waar voor 0.25 euro een document wordt aangemaakt, dit wordt naar DIV brussel gestuurd en een paar dagen laten krijg je de plaat aan.
Voor de volledigheid: de Nederlandse benamingenfrank oostmalle schreef:De nederlandse eigenaar dient zijn voertuig bij de nederlandse DIV te laten uitschrijven. Eventueel kan dan voor de koper een tijdelijk plaat gemaakt worden in NL zodat er mee naar Belgie kan gereden worden. Met het originele NL inschrijvingsbewijs, dit bestaat uit 3 delen, naar de douane waar voor 0.25 euro een document wordt aangemaakt, dit wordt naar DIV brussel gestuurd en een paar dagen laten krijg je de plaat aan.
nederlandse DIV = Rijksdienst voor het wegverkeer of RDW (zie ook http://www.rdw.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) Deze heeft onder andere een kantoor in Roosendaal, een 20-tal minuten van Antwerpen
NL inschrijvingsbewijs = Kentekenbewijs
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL