Enkele maanden terug had ik een ongeval met een hond, deze liep in de bocht het straat over tegen mijn wiel.
Een vriend kon de hond volgen en de eigenaar opsporen,een paar honderd meter verder in dezelfde straat.
Ondertussen werd ik geholpen door enkele mensen uit de buurt die bevestigden dat het die hond was.
Papieren werden ingevuld,foto's genomen,depannage gebeld..moto totaal verlies.
Nu enkele maanden later nog steeds geen bevestiging van de verzekering van de tegenppartij en DAS ingeschakeld .
De advocaat die in Duitsland aangesteld is om de zaak uit te pluizen wist mijn verzekering te vertellen:
Er is ergens een wettekst voorzien dat mensen die in een landbouwgebied wonen hun hond niet als huisdier kunnen omschrijven maar als waakhond.
De boer in kwestie moet alleen maar kunnen aantonen dat dit dier aan een koord of ketting ligt, voor het uitbreken van dit dier zou hij niet verantwoordelijk zijn.
Das heeft inmiddels het dossier aan een advocaat overgemaakt voor een advies in deze zaak volgens Duits Recht.
Blijkbaar zijn ongevallen met dieren helemaal anders dan Belgisch Recht. Volgens de advocaat is het helemaal geen gewonnen zaak indien we naar de Rechtbank trekken.
We wachten nog even naar een reactie vanwege de tegenmaatschappij. Indien dit nog lang uitblijft bespreken we het dossier en zal DAS tegenpartij dienen te dagvaarden.
Tot op heden heeft de tegenmaatschappij nog geen reactie omtrent haar intenties op papier gegeven
Het hele zaakje heeft me enkele duizendjes gekost en hoop op toch nog een goede afloop, ik vermoed dat niemand hetzelfde ginder heeft meegemaakt???
Ongeval met hond in Duitsland
Moderator: GVN
-
bmwfreakske
Ongeval met hond in Duitsland
Andalousie 09/2018
Re: Ongeval met hond in Duitsland
Dat is minder goed nieuws
We duimen alvast op een goede afloop
We duimen alvast op een goede afloop
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
twee jaar geleden in noorwegen een rendier dood gereden en ook tegen de grond gegaan
rendier had een merkteken in z'n oor, zoals de koeien hier
dier was eigendom van rendierboer (een lap) en die mogen hun dieren los laten lopen
erger nog,ze mogen een vergoeding vragen voor het dode beestje volgens de noorse wet, wat die boer ook vroeg
ik heb het beestje niet betaald en heb gezegd dat hij het maar met m'n verzekering moest regelen, ik wist trouwens ook langs geen kanten
wat zo'n rendier waard was
achteraf goed dat ik het beest niet betaald heb, want wanneer een buitenlander een rendier doodrijdt kan de rendierboer z'n schade verhalen op de noorse staat die dan het beestje betaald aan de boer
hier heeft die rendierboer geprobeerd om twee keer voor dat dier te worden betaald,de deugeniet
indien het rendier geen merkteken in z'n oor had gehad, dan was het een wild rendier geweest (wat ook kan) dan moest er niet betaald worden
had trouwens zo al genoeg schade zonder het rendier te moeten betalen
groeten
andré
rendier had een merkteken in z'n oor, zoals de koeien hier
dier was eigendom van rendierboer (een lap) en die mogen hun dieren los laten lopen
erger nog,ze mogen een vergoeding vragen voor het dode beestje volgens de noorse wet, wat die boer ook vroeg
ik heb het beestje niet betaald en heb gezegd dat hij het maar met m'n verzekering moest regelen, ik wist trouwens ook langs geen kanten
wat zo'n rendier waard was
achteraf goed dat ik het beest niet betaald heb, want wanneer een buitenlander een rendier doodrijdt kan de rendierboer z'n schade verhalen op de noorse staat die dan het beestje betaald aan de boer
hier heeft die rendierboer geprobeerd om twee keer voor dat dier te worden betaald,de deugeniet
indien het rendier geen merkteken in z'n oor had gehad, dan was het een wild rendier geweest (wat ook kan) dan moest er niet betaald worden
had trouwens zo al genoeg schade zonder het rendier te moeten betalen
groeten
andré
Laatst gewijzigd door andrevh op 14 nov 2012, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
@Luc : Zal ook duimen voor U in de hoop dat je toch positief nieuws zal vernemen maar vrees dat dit van lange duur zal worden.
@André : Erg voor U wat er op Uw reis is gebeurd en ik wens dit niemand toe maar dat rendier kon er ook niets aan doen,dat zijn nu eenmaal vluchtdieren.
Vind de foto ter illustratie met de ingewanden er naast een beetje lijken op sensatiezucht...
Grtz,Geert
@André : Erg voor U wat er op Uw reis is gebeurd en ik wens dit niemand toe maar dat rendier kon er ook niets aan doen,dat zijn nu eenmaal vluchtdieren.
Vind de foto ter illustratie met de ingewanden er naast een beetje lijken op sensatiezucht...
Grtz,Geert
Een hond is een huisdier en heeft dus een eigenaar onder wiens verzekering dat valt.
Dat zal wel min of meer over heel Europa gelijkaardig geregeld zijn.
Alleen zal er moeten bewezen worden dat het een huisdier was en geen zwerfhond en dat je dat arme dier niet kon ontwijken.
Dat kan middels getuigen en situatieschetsen.
Dat kan wel even duren.
Met even bedoel ik "een paar jaar".
Alleen zal er moeten bewezen worden dat het een huisdier was en geen zwerfhond en dat je dat arme dier niet kon ontwijken.
Dat kan wel even duren.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
bmwfreakske
Ik hoop dat je gelijk hebt Geert...GVN schreef:Een hond is een huisdier en heeft dus een eigenaar onder wiens verzekering dat valt.
Dat kan wel even duren.
Andalousie 09/2018