Nieuwe F800GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Nieuwe F800GT

Bericht door GS1995 »

!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
P@ul
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 dec 2004, 10:33
Locatie: Paardevissersgemeente

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door P@ul »

Al iemand een testritje gereden met deze motor?
Ligt precies niet goed in de markt. :-|
Motorcycle always a trusty friend
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door Koppel!! »

Twee dagen als vervangmotor meegekregen, en een heel positieve verrassing :grin:

Zit echt goed in mekaar, alles klopt, dingen die op de F800ST nog een beetje te wensen over lieten zijn aangepakt, echt een heel leuk sturende motor.
Als er al minpuntjes waren te bemerken zijn het de spiegels die nogal ver naar voren op de kuip staan, en waarin je niet echt veel zicht hebt, het lichaam zit goed uit de wind maar schouders en hoofd hebben geen windbescherming (maar dus ook geen turbulentie), lange eerste versnelling waardoor je in dagelijks gebruik af en toe toch terug naar eerste moet ipv. in tweede te blijven hangen, en de rest is eigen aan 't 800 Rotax blok, zoals een nog altijd redelijk giftig gashendel.

Ik was aangenaam verrast door de F800GT, mocht ik een sportieve tourder zoeken en 't moet niet persé +100Pk hebben zou ik 't wel weten.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Flat Twin Power

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door Flat Twin Power »

Je kan er mee test rijden op de road shows, volgende week bij Ingelbrecht in Oostende
P@ul
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 dec 2004, 10:33
Locatie: Paardevissersgemeente

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door P@ul »

@ Philip (Koppel) : Bedankt voor je uitleg. Heb de nieuwe verleden week zien staan bij Mabbe in het zwart en er stond ook een witte uitvoering. Mooie motor.
@ F T P: Bedankt voor de informatie. (Volgende week zondag een testritje maken met de F800GT.)
Motorcycle always a trusty friend
Redpoint
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2013, 09:49
Woonplaats: Kortrijk

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door Redpoint »

Verleden week woensdag de bestelbon getekend voor een Valenciaorange metallic F800GT met zij- en topkoffers. 8-) De bike komt in vervanging van mijn Honda Deauville uit 1999. Verwachtte leveringsdatum: 16/06/2013. :grin:

Ik was wel tevreden van mijn Deauville, maar als de wachttijd oploopt tot een jaar (of meer) voor een nieuwe, dan ga ik over het muurke kijken. Ben zeer hartelijk ontvangen geweest bij de BMW-dealer, dadelijk een proefrit mogen maken, interessante prijs en condities... Tja, dan is de keuze snel gemaakt.

De motorfiets doet hoofdzakelijk woon- werkverkeer en de vrouw en ik (we werken in hetzelfde bedrijf en dezelfde uren) malen een 15:000 km/ jaar af. Enkel tijdens de "zoutperiode" blijft de motorfiets binnen en gebruiken we de auto.

Grtz
Yvan
Yamaha Cygnus 125, Honda Deauville NT650V, BMW F800GT
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door niko »

heb deze ook getest omdat ik het wel een mooie motor vond en zijn prijs toch wel scherp is voor het pakket die je krijgt.
Ben met iemand die al testrit gedaan had in gesprek gegaan en zijn dan samen vertrokken ik met de F800GT en die persoon (kende de streek :p ) met de nieuwe GS en heb de F800 echt de sporen moeten geven om hem niet kwijt te geraken .
Heb hem daarna eens gevraagd of ie nu aan het door rijden was maar bleek dat hij eigenlijk op het gemak reed en viel mij ook op dat hij veel minder moest schakelen dan ik (wat normaal is maar toch) .

Dus voor mij had ie een beetje te weinig power vooral al ik dan met vrienden nar Duitsland zou gaan (eifel /moezel) . Daarom denk ik ook dat je toch veel 2dehands fietsen van het vorige model en ook al de meer recente ziet staan . Is een goeie opstap fiets maar denk dat de meer ervaren motorrijder deze iets te braaf zullen vinden .
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door Koppel!! »

Te braaf :shock: Straffen beer die de volle 90PK op de openbare weg durft of nog beter, kan gebruiken :roll:

Grtz, Philip!

P.S: Als de F800GS rijder minder moeite moet doen, zal 't al zeker niet aan de motor liggen, de F800GS heeft 5PK minder aan boord. En indien je 't met de R1200GS LC zit te vergelijken, dan ben je bezig met appelen en peren...
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door niko »

Koppel!! schreef:Te braaf :shock: Straffen beer die de volle 90PK op de openbare weg durft of nog beter, kan gebruiken :roll:

Grtz, Philip!

P.S: Als de F800GS rijder minder moeite moet doen, zal 't al zeker niet aan de motor liggen, de F800GS heeft 5PK minder aan boord. En indien je 't met de R1200GS LC zit te vergelijken, dan ben je bezig met appelen en peren...

andere rijder was inderdaad de R1200gs aan het testen en dan blijkt toch wel snel dat je power te kort komt om gezellig mee te touren . Dan moet de F800gt wel hard werken in vergelijking met de R1200GS die op het gemak aan het rijden was . Dus blijf ik bij mijn standpunt dat de 90pk niet voldoende zijn voor mij ! Of ik nu een straffe beer ben of niet :grin:
Je motor steeds tot het uiterste moeten pushen om met iemand mee te kunnen vind ik toch niet prettig rijden !!!
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door Koppel!! »

Ok, maar je zit dus appelen met peren te vergelijken. Eén van de meest wendbare, en koppelrijkste motoren die de toon zet, en daarachter een straatmotor met maar 2/3e van de motorinhoud die moet volgen :drunken:
Als je nu is ff de aankoopprijs mee in de vergelijking brengt, tot welke slotsom kom je dan?

Bytheway, heb met m'n F800GS destijds enkele keren zitten sjezen met de boxer GS'en, en nooit 't gevoel gehad dat de motor de zwakke schakel is. Als ik op den duur een gat moest laten vallen was 't eerder te zoeken in de traditionele voorvork en de abrupte (ik noem 't eerder geschifte) werking van de ABS. Maar dus nooit de oorzaak gaan zoeken bij de motor, integendeel, da's 't sterke punt van de F-reeksen.

Soit, we should probably agree to disagree :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door niko »

inderdaad en er werd hier gevraagd naar de menig van de fiets en dit was de mijne :D .

Ik heb liever een motor met wat meer power en koppel daarom ik een k1200r gekocht heb é :razz:
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door Dirk Pauwels »

als ik zo zie wat je vorige moto's waren zou ik ook eerder voor iets gaan met meer power.
De 800 is wel heel lineair van vermogenafgifte, dus misschien lijkt het wel of je niet echt aan 't gassen bent, omdat er niet echt een krachtexplosie is, maar 90pk is toch vrij bruikbaar als vermogen... Ik heb ook iets van een 90pk en meer is niet verantwoord in combinatie met mijn beperkte hersencapaciteit.... :lol:

Enneuh, als iemand met nen 800, die ik maar niet uit mijn wiel krijg, aan mij vraagt of ik nu aan't gassen ben of aan't toeren zal ik altijd zeggen da'k aan't toeren ben zenne... :lol:

Hoe vond je die granpasso eigenlijk? Morini's zie je nauwelijks........
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door niko »

de granpasso was een top fiets ,bergen koppel en zeer wendbaar , stuurde prachtig en de zit houding is te vergelijken met een GS.
Heb er zeer veel genot aan gehad aan deze moto maar het was tijd om weer eens wat anders te rijden :-P

grtz Niko
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Redpoint
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2013, 09:49
Woonplaats: Kortrijk

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door Redpoint »

Nog een tiental nachtjes slapen en de nieuwe F800GT is een feit. De Honda NT650V gaat dan dienst doen als backup en de Sygnus 125cc blijft de boodschappenwagen. Ik begin stilaan een verwend nest te worden, 3 motorfietsen en slechts één bestuurder... :-P

Grtz
Yvan
Yamaha Cygnus 125, Honda Deauville NT650V, BMW F800GT
P@ul
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 dec 2004, 10:33
Locatie: Paardevissersgemeente

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door P@ul »

Vandaag testritje gemaakt met de GT800.
Mijn bevindingen zijn positief voor de wegligging, het speelse karakter, de sound die uit de onderbuik kwam, de remmen geven veel vertrouwen en het schakelen gaat vlot doch met de bekende klak in eerste.
En de grootste verrassing was het verbruik, ik kreeg bij een vlotte rijstijl een 4,7 liter op de BC en bij het rustig toeren was het verbruik amper 3,9 liter.
Wat de windbescherming betreft is dit geen motor voor mij, met mijn 1,82 meter enorm veel wind op mijn hoofd en borst.
Een doelgroep zal er wel zijn voor deze motor, doch geef mij maar mijn GS. :grin:
Motorcycle always a trusty friend
Lucrc
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2010, 21:53

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door Lucrc »

Vandaag ook even mee gereden tijdens het wachten op de oliewissel van de motor.
Ik had niet direct een "wauw" gevoel en vind de motor in de lage toeren een beetje naar de platte kant.
Toen ik terug kwam vroeg de verkoper naar mijn mening en toen ik zei dat ik wat power mis en dat ik er mijn motor niet voor laat staan,
gaf hij onmiddellijk replay met "tja, 't is geen boxer hé, als je dat gewoon bent".
Dus , mooie verzorgde motor, maar niet echt mijn ding.

Luc
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: Nieuwe F800GT

Bericht door bartdv »

Een accelerator is hiervoor DE oplossing, had deze ook laten plaatsen omdat ik haar (F800R) in lage toeren ook nogal platkes vond en heb nog geen seconde spijt gehad van die accelerator! Maar een boxe zal het nooit worden natuurlijk :-)
Plaats reactie