HG Tour Cool broek

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

HG Tour Cool broek

Bericht door Lukas »

http://www.hein-gericke.be/kleding/moto ... hwarz.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn zoektocht naar de ideale broek is nog niet over. Nu ik met een leren broek werk (huisbezoeken als verpleger), ben ik wel verrast door het comfort daarvan. Veel minder zweterig. Nu, ik draag voorlopig een gewone leren broek. Dus zonder protectoren, zonder één of andere waterwerende laag.
Met de winter voor de deur ben ik verder aan het kijken en kwam ik die Hein Gericke Tour Cool broek tegen.

Wie heeft die en wat zijn de bevindingen?
Ik ben vooral benieuwd naar de ademende eigenschappen. Ik sta soms in stomende badkamers mét m'n broek aan. Ze uittrekken is geen optie. :-P
En, ze moet zeker over mijn botten kunnen. Het zijn lage Daytona's. Enkelbotjes met velcro.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door RBee »

Het is hier al een paar keer gezegd en ook ik moet het toegeven(naast streetgard 2 en 3), het Atlantis 4 pak is
echt wel z'n prijs(zeer duur) waard.
Zeker met jouw beroep en noden ideaal denk ik.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door Den Woesten »

Lukas,

Ik ben zeer tevreden van mijn Dane broek deze zit als een gewone stadsbroek ,maar dan wel 100% waterdicht.
Afbeelding

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door Lukas »

Is dat een leren broek?
--> ondertussen even gegoogeld; is geen leder.
Ik ga er even vlotjes van uit dat een leren broek beter ademt.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door Den Woesten »

Lukas schreef:Is dat een leren broek?
--> ondertussen even gegoogeld; is geen leder.
Ik ga er even vlotjes van uit dat een leren broek beter ademt.
ja als het nog aan de beest hangt, anders zal een Gore-Tex pro-shell wel beter zijn.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door patrick k100 »

wel sinds ik dat lederen pak heb ben ik er niet meer uit te slaan :-) maar gisteren toch blij met het texielpak want 't was wa fris gisterenmiddag en leder is dan toch iets kouder maar ja tzal de leeeftijd zijn zekerst
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door Lukas »

Den Woesten schreef:... anders zal een Gore-Tex pro-shell wel beter zijn.
Yep, maar die HG broek waar ik mijn oog op heb laten vallen is een gore-tex pro-shell.

Heeft iemand hier dergelijke broek?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door willy »

Ik vind dat alle kledij met GTX (of een ander membraan) eerder warm en dus minder geschikt voor binnen(werk).
Zo stop ik mijn Atlantis 3 vest het membraan voor de warmte, niet voor het nat.
Wat dat betreft vind ik een lederen kledij die weinig of geen vocht opneemt heel goed.
Zou een overall (Aerostich ed) een oplossing kunnen zijn?
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door Lukas »

willy schreef:Ik vind dat alle kledij met GTX (of een ander membraan) eerder warm en dus minder geschikt voor binnen(werk).
Ik heb dat inderdaad al ondervonden met een niet-leren broek met een soort gore-tex membraan.
Ik hoopte, na mijn goede ervaringen met een gewone leren broek, dat dat dus anders zou zijn bij leer.
Hmm, vervelend.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door willy »

Lederen kledij zonder membraan maar toch verregaand waterdicht is zoals het Atlantis pak
Hier een test van leder kledij met en zonder membraan:
http://www.motorradonline.de/rat-und-ta ... bis/278433" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens de test heeft de Atlantis 4 geen membraan. Nadeel zouden korte broekspijpen zijn, maar
BMW heeft langere maten en het kan ook op maat langer gemaakt worden (heb er zo eentje, heb
nogal lange benen, wel met haar op). De broek zou ook te fris worden bij echte kou, een lange
onderbroek kan dan een optie zijn (ik heb dat nog niet nodig gehad). Ik vind de Atlantis heel breed
inzetbaar en zeer comfortabel. Mijn badkamerervaring met de Atlantis is weliswaar beperkt :lol:
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: HG Tour Cool broek

Bericht door Lukas »

willy schreef:Ik vind dat alle kledij met GTX (of een ander membraan) eerder warm en dus minder geschikt voor binnen(werk).
Binnengewipt bij HG in Lovendegem en de winkelman legde uit dat gore-tex om ademend te kunnen zijn een voldoende temperatuursverschil (10, 20 graden; ben het vergeten) tussen binnen in de broek en buiten de broek moet hebben.

Dus voor mij is gore-tex gewoon niet interessant.
Case closed.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Plaats reactie