Oostenlijke Pyrenëeen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
arthurost
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:56
Locatie: Brasschaat

Oostenlijke Pyrenëeen

Bericht door arthurost »

Als er koppels zijn die de tweede week van de paasvakantie (6-13 april) nog vrij hebben, wil ik nu proberen om voor de vierde keer, maar nu in de lente, een week moto rijden te organiseren. Jullie weten intussen al wel dat wij al heel wat jaren van september tot april in het echte diepe zuiden van Frankrijk verblijven.We bengelen daar op de grens met Spanje, dus in de oostelijke Pyreneeën, tussen de zee en de hogere bergen. Wij beschouwen de streek als onze spreekwoordelijke broekzak, we weten dus ook wel waar het mooi is. We bezoeken pittoreske stadjes in beide landen, rijden door de prachtige natuur en gunnen ons de tijd om ervan te genieten. De doelen en ritten zijn alweer wat gewijzigd en aangepast. Ook hier zijn er bloesems en in veel verschillende kleuren, echt mooi tegen een achtergrond van besneeuwde bergtoppen.
Drie jaar geleden vonden we in het Spaanse Tapis, een naar ons gevoel en naar dat van diegenen die hier al eens waren, een prima verblijf. Je kan het verschil tussen nieuw en nu niet merken maar de onbekendheid begint af te nemen.
Een van de vorige deelnemers meldt in zijn verslag het volgende "Over dit logement kan ik nu wel zeggen dat de kamers luxueus zijn. Het restaurant geen chichi maar degelijke kost. Naar mijn mening voor een belachelijke prijs. De bediening ook dik in orde.”
Jaren geleden was het enkel een piepklein restaurantje. Dank zij de kwaliteit is het een echt succesverhaal geworden.
Er zijn slechts zes tweepersoons kamers. We krijgen ze graag vol ten einde de prijzen die lichtjes zijn verhoogd( de Spaanse regering heeft een bijkomende verblijftaks ingevoerd) toch nog interessant te kunnen houden en de organisatie mogelijk te maken. Er zijn nog wel wat maanden te gaan, maar het kan snel gaan en vol is vol. Als dezelfde weergoden van dienst zijn als de twee vorige jaren in het najaar, keert alweer iedereen tevreden terug.
In je omgeving vindt je zeker wel iemand die in het najaar (2011 of 2012) al eens deelgenomen heeft en je graag wat meer wil vertellen. Zoek ook eens in het clubjournaal naar het volledig verslag.
Genoeg gepalaberd, zij die interesse hebben melden zich maar. arthur-ost@neuf.fr of arthur-ost@telenet.be
arthurost
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:56
Locatie: Brasschaat

Re: Oostenlijke Pyrenëeen

Bericht door arthurost »

Nog vier kamers vrij.
arthurost
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:56
Locatie: Brasschaat

Re: Oostenlijke Pyrenëeen

Bericht door arthurost »

Sorry mensen maar ik ben wat slordig geweest met het doorgeven van de nodige info, zodat in de nieuwsbrief niet stond wat er had moeten staan.
Enfin, Ik heb de bevoegde dienst het volgende doorgestuurd voor opname in de volgende nieuwsbrief en clubjournaal en hiermede zijn de forumlezers dan ook direct ingelicht. Het is dan nog wel even wachten op de betaalcode.
Als het kan voor de volgende nieuwsbrief en journaal.
Voor reis oostelijke Pyreneeën van 6 tot 13 april: Prijs: € 732 voor 2 personen (koppel) in luxe kamer, half pension (ontbijt en avondmaal) moto in de garage. Voorschot € 200 voor 1 maart Saldo € 532 voor 1 april.
Je mag dezelfde reis ook aankondigen van 5 tot 12 oktober: Zelfde voorwaarden Prijs € 732 Voorschot € 200 voor 1 augustus Saldo € 532 voor 1 september. Dus nu nog wachten tot de club de betaalcodes vrij geeft en dan inschrijven voor de vierde editie van deze prachtige reis.
Laatst gewijzigd door arthurost op 11 jan 2013, 21:30, 6 keer totaal gewijzigd.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Oostenlijke Pyrenëeen

Bericht door Harald »

Klein vraagje, want ik snap iets niet.
Die 732€ is dat 2 persoonskamer voor 2 personen of is het 732€ per persoon?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Oostenlijke Pyrenëeen

Bericht door Frans »

In Frankrijk is half pension normaal per persoon , maar op basis van 2 personen per kamer.
Enfin Arthur zal het wel beantwoorden.
Kamer met ontbijt is dan weer op basis van de kamer , waarbij meestal het ontbijt apart wordt verrekend.
arthurost
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:56
Locatie: Brasschaat

Re: Oostenlijke Pyrenëeen

Bericht door arthurost »

Voor alle duidelijkheid het hotel ligt op spaans grondgebied,net over de grens. € 732 houdt in, een luxe kamer voor 2 personen, ontbijt en avondmaal voor 2 personen. Dus een koppel betaald € 732 alles inbegrepen. Ik begrijp wel dat je het goedkoop vindt, maar ik kan je verzekeren dat het in orde is.
Laatst gewijzigd door arthurost op 11 jan 2013, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Oostenlijke Pyrenëeen

Bericht door Frans »

Viva Espana :-)
Plaats reactie