Winterbanden

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door moh_fan »

Danny schreef:..... als 't glad is dan ga je op je smoel met of zonder winterbanden.
Precies! Het blijven er tenslotte maar twee...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
K1neke
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 jan 2005, 16:19
Locatie: Heist op den Berg ( BOOISCHOT )

Re: Winterbanden

Bericht door K1neke »

Met ne BMW kan je in de winter ook rijden . :-P

http://youtu.be/QHPOw-Xmm4o" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Winterbanden

Bericht door Lukas »

Ik heb hem wel geen bochtje zien pakken.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
K1neke
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 jan 2005, 16:19
Locatie: Heist op den Berg ( BOOISCHOT )

Re: Winterbanden

Bericht door K1neke »

Filmpje duurt ni lang genoeg , zijn banden waren nog ni op temperatuur . :lol:
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Winterbanden

Bericht door Relax »

Afbeelding

Ik vraag me wel af hoe efficiënt de oplossing op deze foto is? Als ik bij redelijk weer naar 't werk rij, kan het minder redelijk zijn bij terugkomst en die dingen laten zich makkelijk opbergen in een tas.
Heeft er iemand ervaring met die spullen, gesteld dat je er een 10-tal van monteert, zodat er geen grote lege vlakken meer zijn?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: Winterbanden

Bericht door Phaedrus »

Ik peins niet dat ge daar een deftige snelheid mee mag rijden.

I.v.m. Heidenau, die heb ik een winter op mijn toenmalige 1150 gs gestoken en ik was daar toch tevreden van.
Een alternatief (eventueel met noppen voor mijn huidig model zou ik waarschijnlijk niet afslaan.

Trouwens, tot op heden ben ik met den deze nog niet op mijn smoel gegaan.
Soms dichtbij maar dan weet je weer dat je te enthousiast bent geweest.

'k Ben eens curieus naar morgen ...
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Winterbanden

Bericht door Relax »

Ik wil gewoon op minder dan drie uur (dat is het alternatief met de auto als er sneeuw ligt) naar m'n werk. Niets meer, niets minder.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door Tazke »

Ik ga ook een polleke openen, "hoe lang lopen jullie in de winter rond met een T-chirt buiten bij -8°"
Awel dat heb ik al gedaan :mrgreen:
Wel in het zonnetje want het was veel te warm met de zon op je kop om daar met dikke vest en pull rond te lopen
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Swa Brasschaat
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:39
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Winterbanden

Bericht door Swa Brasschaat »

hoi, ik zou de hedenau scout op de F800 willen leggen, lijkt mij wel een degelijke band als alternatief voor noppen.
Nu is er een beetje twijfel omdat ik heb opgevangen als zou de quickly (peter) in Beveren deze banden niet meer willen leggen.
weet iemand meer hierover ?
Volgens dat ik vernomen heb zouden de banden scheuren langs de flanken. Maar ik weet ook dat deze banden zeker niet meer dan 2.5 bar kunnen verdragen , dus de waarden die voor de motor toepasbaar zijn zouden niet ! mogen gebruikt worden
Swa Brasschaat
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Winterbanden

Bericht door Polleke G »

Lukas schreef:Ik heb hem wel geen bochtje zien pakken.
Het kan anders wel
http://www.youtube.com/watch?v=OX_weIUwd_o[/video]
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Winterbanden

Bericht door Polleke G »

Ik heb vroeger Heidenau's gehad op mijn zijspan(R100Rt) ,was daar zeer tevreden over,ook in de sneeuw,nu is een zijspan wel iets anders dan op twee wielen
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Winterbanden

Bericht door Koppel!! »

van meer frans schreef:hoi, ik zou de hedenau scout op de F800 willen leggen, lijkt mij wel een degelijke band als alternatief voor noppen.
Nu is er een beetje twijfel omdat ik heb opgevangen als zou de quickly (peter) in Beveren deze banden niet meer willen leggen.
weet iemand meer hierover ?
Volgens dat ik vernomen heb zouden de banden scheuren langs de flanken. Maar ik weet ook dat deze banden zeker niet meer dan 2.5 bar kunnen verdragen , dus de waarden die voor de motor toepasbaar zijn zouden niet ! mogen gebruikt worden
Swa Brasschaat
Straf, heb reeds twee sets van Heidenau's opgebruikt, en achteraan rij ik met 2.8 tot 2.9 rond. Nooit een probleem gehad. Was wel op de F800GS, dus met binnenbanden.
Ben zelf een zeer tevreden gebruiker van de Heidena K60 Scout en M&S. Heb er bergpassen mee afgescheurd, en ben er de Marrokaanse pistes mee doorgespartelt, met niet meer moeilijkheden dan diegenen op TKC. Voor mij de ideale mix tussen een agressief profiel, zijnde ietwat nop, en een straatband.

Heb er vorige winter op den 800 ook is een sneeuwritje willen mee doen, na anderhalf uur en zo'n 10km was ik content da'k thuis was. Op de verharde, aangereden sneeuw was 't geen probleem, wel voorzichtig natuurlijk. Op de onverharde stukken (ben enkele boswegskes ingestuurd) was 't al vele minder, maar op den duur zit je achterwiel door de sneeuw te spinnen en vindt 't wel ergens grip. Op den asfalt met verse sneeuw was 't gedaan. Achterwiel had niet de grip en kracht dus om 't voorwiel door de verse sneeuw te duwen.
Kortom, 't ging wel, maar met serieuze beperkingen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie