lage kraag bij Atlantis vest

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

ericvdhende
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2011, 23:39
Woonplaats: Berchem
Locatie: Antwerpen

lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door ericvdhende »

hoi

Atlantis vest, mooi en ik vermoed ook degelijk maar vrij duur en wat te zeggen over de zeer lage kraag bij regenweer?
iemand ervaring mee?

grt.
grt, eric
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door bmwfreakske »

Degelijk, ik draag in de winter een schoudersjaal die over mijn kin gaat, de lage kraag geeft je meer bewegingsvrijheid.
Andalousie 09/2018
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Frans »

ericgsa11 schreef:hoi

Atlantis vest, mooi en ik vermoed ook degelijk maar vrij duur en wat te zeggen over de zeer lage kraag bij regenweer?
iemand ervaring mee?

grt.

ja een natte .....ism BMW helm :twisted:
Laatst gewijzigd door Frans op 06 jan 2013, 10:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Stelo »

Hallo,

Tijdens een pyreneëen-reis heb ik dààgen in de regen gereden met deze jas.
Nooit een natte rug gehad.
Eventjes een natte hals, maar dat lag dan eerder aan mijn Schubert S2.

Wel lovenswaardig voor die Atlantis-kleding: nooit heb ik een regenoverall gedragen, en die Atlantis hield me werkelijk kurkdroog.
Als het dan gestopt was met regenen, was binne het halfuur het pak terug helemaal droog.

Mijn beste aankoop in jaren!

Grts,
Stelo
R1200RT
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door spoorman »

bmwfreakske schreef:Degelijk, ik draag in de winter een schoudersjaal die over mijn kin gaat, de lage kraag geeft je meer bewegingsvrijheid.
Kan dit alleen maar beamen,super pak,ik spreek hier wel over den drie en niet de vier.
R1200GS.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door pvde »

Stelo schreef:Hallo,

Tijdens een pyreneëen-reis heb ik dààgen in de regen gereden met deze jas.
Nooit een natte rug gehad.
Eventjes een natte hals, maar dat lag dan eerder aan mijn Schubert S2.

Wel lovenswaardig voor die Atlantis-kleding: nooit heb ik een regenoverall gedragen, en die Atlantis hield me werkelijk kurkdroog.
Als het dan gestopt was met regenen, was binne het halfuur het pak terug helemaal droog.

Mijn beste aankoop in jaren!

Grts,
Stelo
Yep,
Idem Dito, ik draag altijd een buff rond mijn nek in combinatie met het Atlantispak nog NOOIT problemen gehad.
Ik heb ooit eens 2 uur in een wolkbreuk gezeten op de autosnelweg, waar iedereen amper 30Km/Hr reed, wat was ik blij dat ik toen mijn Atlantis pak aanhad :wink:
PS: ik heb in mijn koffer ook altijd een extra Buff bij voor het geval dat hij alsnog helemaal nat is, dan kan ik na een stop terug een droge Buff aantrekken :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Danny »

Wees eerlijk een mooi pak en je blijft er droog in, klopt allemaal maar die kraag lijkt nergens op, geen uitbreidingsmogelijkheden.
Voor mij was dat de reden dat ik da pak nog nie eens heb gepast, de originele kraag is oke maar er moet mogelijkheid zijn om er iets aan te ritsen etc...

Nen buff is ook oke natuurlijk (doch een spons) voor die prijs had/kan BMW -makkelijk- er een water/winddicht kraagje bijtoveren.
:wink:
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door willy »

spoorman schreef:
bmwfreakske schreef:Degelijk, ik draag in de winter een schoudersjaal die over mijn kin gaat, de lage kraag geeft je meer bewegingsvrijheid.
Kan dit alleen maar beamen,super pak,ik spreek hier wel over den drie en niet de vier.
Idem dito. De kraag is voor mij geen probleem, zelfs een voordeel. Ik vul aan naargelang de omstandigheden met
een sjaal, buff of kraag (zoals deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/2963-held-h6541-zwart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Harald »

De langste rit die ik ooit in één stuk afmaalde in de gietende regen, was van Echternach ( Lux ) naar huis ( +/-Dendermonde )
Nooit een druppel binnen gekregen langs de kraag, gewoon omdat die perfect aansluit.
Ik had toen een 1200GS.
Mijn buff was wat vochtig, maar die kan je makkelijk omwisselen met een droge (tijdens een koffiestop )
En het vocht op mijn Buff, kwam volgens mij van het afdruipen via mijn helm.

Voor mij is mijn Atlantis 4 het beste motorpak wat ik ooit kocht.
En ik heb er al wat versleten, ook beroepsmatig.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door pvde »

Yep,
Danny, sorry hoor maar je argument slaat nergens op :roll:
Je moet het eerst eens gedragen hebben, dan kan je pas oordelen :wink:
En deze die er eentje hebben zijn er super tevreden over :grin:
Ik had voordien een BMW TOUREN Jacket en die had een afritsbare kraag, ik heb die kraag zo goed als nooit gedragen omdat die mijn bewegingen om naar links en rechts te kijken belemmerde :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
tommyvdv
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jun 2011, 20:02

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door tommyvdv »

goeie kritiek gehoord al over dat pak. blijft dat doorheen de jaren even waterdicht? mijn textiel pakje begint zo stilaan zijn pluimen te verliezen op gebied van waterdichtheid
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Danny »

Danny, sorry hoor maar je argument slaat nergens op


je moet lezen wat er staat, kritiek geef ik op 't ontbreken van een kraag en niet op de rest van 't pak.
Voor mij mag da kraagske zijn wat jullie zeggen ik moet geen motorpak zonder kraag die helemaal afsluit en waar ik nen buff moet tussen friemelen om geen koude hals te hebben. Daar bovenop dan nog eens een reserve buff meenemen voor als 't eens een vlaagske regent. :wink:

Dat voor die prijs er een aanritserke zou bij geleverd worden zou je buffke droog houden, geen slecht idee toch??

Ik neem hiervoor mijn Armas kraag van Rukka als voorbeeld, vanzelf af te sluiten, voorgevormd, compleet winddicht, zacht elastisch, storend nul komma nul.

Ik heb genoeg kennissen die een Atlantis dragen en die zijn allemaal content en de meesten zien zo'n kraagje best wel zitten en wees eerlijk, wil je 't niet gebruiken rits je 't eraf en ben je fan dan rits je 't eraan, alleen 't gebrek eraan stoort me bij zo'n duur pak. :mrgreen:
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Den Dirk »

Ik heb een paar jaren geleden ook een Atlantis gekocht (2?) , met Goretex inzet, werkt prima, is dan ook warmer.
Maar ik meen dat nu het ledere zelf ondoordringbaar is gemaakt?
I like my bike!!
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Frans »

Danny schreef:
Danny, sorry hoor maar je argument slaat nergens op


je moet lezen wat er staat, kritiek geef ik op 't ontbreken van een kraag en niet op de rest van 't pak.
Voor mij mag da kraagske zijn wat jullie zeggen ik moet geen motorpak zonder kraag die helemaal afsluit en waar ik nen buff moet tussen friemelen om geen koude hals te hebben. Daar bovenop dan nog eens een reserve buff meenemen voor als 't eens een vlaagske regent. :wink:

Dat voor die prijs er een aanritserke zou bij geleverd worden zou je buffke droog houden, geen slecht idee toch??

Ik neem hiervoor mijn Armas kraag van Rukka als voorbeeld, vanzelf af te sluiten, voorgevormd, compleet winddicht, zacht elastisch, storend nul komma nul.

Ik heb genoeg kennissen die een Atlantis dragen en die zijn allemaal content en de meesten zien zo'n kraagje best wel zitten en wees eerlijk, wil je 't niet gebruiken rits je 't eraf en ben je fan dan rits je 't eraan, alleen 't gebrek eraan stoort me bij zo'n duur pak. :mrgreen:

Ik heb ook de 2 pakken en Danny heeft gelijk.
De vorm van de col voldoet mij niet bij lange ritten met zware regen
Het type helm, de soort moto , een duo ,een topkoffer etc. zullen ook wel een rol spelen. (luchtwervelingen)
gekev
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2011, 19:14

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door gekev »

Ik heb Atlantis 4 pak, ben 1,93 m en rij met een 1200 GSA. Bij hevige regen is de kraag onvoldoende en komt er water binnen, ook in combinatie met een buff.
Had dit probleem gemeld bij BMW Brussel en ook op stand van BMW op Intermot in Keulen, maar geen afdoend antwoord gekregen. Bij BMW Brussel in garantie zelfs nieuw jas gekregen, maar zelfde probleeem.
Ik heb dit opgelost door stormkraag van Stadler over de jaskraag te dragen bij regenweer en sindsdien 100% droog zelfs gedurende lange tijd in hevige regen. In combinatie met deze stormkraag inderdaad fantastisch pak voor alle weersomstandigheden en zijn (dure) prijs waard.
Stormkraag van Stadler heb ik bij Vanzeebroeck Motors in St.-Pieters-Leeuw gekocht.
Groeten.
Koen
blaft
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:54

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door blaft »

Heb ook een atlantis pak en ben er super tevreden over. Heb nog nooit één druppel binnen gekregen, noch aan de kraag, noch ergens anders. De eerlijkheid gebied mij erbij te vertellen dat ik nog nooit in de regen heb gereden, maar ja.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Relax »

Da's zo ongeveer de meest idiote toevoeging aan een discussie die ik ooit zag. MIjn felicitaties.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Danny »

Kort samengevat 't is een degelijk pak dat heeft het door de jaren heen al wel bewezen maar een paar kleine opties hadden ze er kunnen aan toevoegen.
't is jammer dat je voor die prijs zelf met alternatieven moet tevoorschijn komen :mrgreen:

en zoals gewoonlijk heeft alles -en iedereen- zijn pro's en contra's :wink:
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Stelo »

Als 'Blaft' schrijft dat hij supertevreden is over het pak, dan zal hij het wel hebben over de pasvorm en het draagcomfort.
Dat hij geen ervaring heeft bij regenrijden, tot daar aan toe.

Dus is zijn bijdrage naar mijn mening wel waardevol, al is het maar voor een deel van zijn bijdrage.

De reactie die erop volgt noem ik pas idioot.
Of is het zo dat je dergelijke uitlatingen mag doen als je behoort tot één of ander select vriendenclubje?
Jammer... Ik heb nochtans al veel waardevolle dingen gelezen op dit forum.
Op het Nederlandse RT-forum zijn ze doorgaans toch een stuk beter gemanierd.

Sorry, het moest er efkes uit.
R1200RT
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Relax »

Leren lezen.

Je eerste zin is al een veronderstelling en in je tweede zin veeg je net dat van tafel waar de hele discussie om draait en waar blaft dus de mist in gaat. Tja...

Nog even uitleggen:
Hij schrijft, letterlijk: "Heb nog nooit één druppel binnen gekregen, noch aan de kraag, noch ergens anders." Dan heeft ie het duidelijk niet over het draagcomfort, dan heeft hij het over water binnen krijgen, of langs de kraag, of langs ergens anders. Duidelijker dan dit, letterlijk herhalen, kan ik het niet stellen, Stelo.
Om dan nadien te schrijven:"De eerlijkheid gebied mij erbij te vertellen dat ik nog nooit in de regen heb gereden, maar ja."

Hoe kan je dan water binnen krijgen?

En het excuus:"Sorry, het moest er efkes uit" is geen reden om zelf iemand te schofferen. Onderbouw met goede argumenten.
Wat een select vriendenclubje hiermee te maken heeft, zie ik dan weer niet in, ik heb hier geen vrienden. Voelt Mr. Stelo zich ergens buitengesloten? Frustraties? Gooi het er maar 'ns lekker uit.

En laat blaft voor zichzelf spreken, die kan dat best wel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Frans »

Allez jong ik peisde dak uw vriendje was . :drunken: De P uw vriend . :clown:
blaft
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:54

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door blaft »

Onvoorstelbaar dat zo een ironische bijdrage zo'n reacties uitlokt. Sorry Relax maar je gevoel voor humor is blijkbaar onbestaande. Het is wel raar dat je mijn reactie als de meest idiote ooit bestempelt. Dit houdt volgens mij in dat de plaatser ervan, ik dus, een idioot ben die nauwelijks ontwikkeld is vergeleken met jou. Berichten moeten dus voldoen aan jouw hoge intellectuele standaard. Relativeren is dus blijkbaar niet je sterkste eigenschap. Idioot zijnde zou het kunnen dat ik deze controverse misschien niet begrijp maar dat ga jij ongetwijfeld duiden.
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Stelo »

Ach.... :-?
R1200RT
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door Relax »

blaft schreef:Onvoorstelbaar dat zo een ironische bijdrage zo'n reacties uitlokt. Sorry Relax maar je gevoel voor humor is blijkbaar onbestaande. Het is wel raar dat je mijn reactie als de meest idiote ooit bestempelt. Dit houdt volgens mij in dat de plaatser ervan, ik dus, een idioot ben die nauwelijks ontwikkeld is vergeleken met jou. Berichten moeten dus voldoen aan jouw hoge intellectuele standaard. Relativeren is dus blijkbaar niet je sterkste eigenschap. Idioot zijnde zou het kunnen dat ik deze controverse misschien niet begrijp maar dat ga jij ongetwijfeld duiden.
De ironie ervan zag ik niet. Mijn schuld. Mijn excuses.
Gevoel voor humor heb ik niet. Sue me. En lees je wat in op het forum.
't Is niet omdat ik je post als idioot beschouw, dat ik dat ook doe met jou als persoon. Ik kan wel degelijk abstractie maken. Ik heb je dus nergens beledigd, althans niet in mijn ogen, noch willen beledigen.

En mijn intellectuele standaard is érg laag, geloof mij, daar kan jij wel boven.

@ Stelo: de post van blaft ondergraaft bij deze ook jouw volledige stelling, dus geen noodzaak om meewarig te gaan doen.

@ Frans: sssssst :-) 'k Heb er nog, maar niemand mag dat weten. Bij bekendmaking willen ze geen vriendje meer zijn.
I respect your opinion. But I don't give shit.
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: lage kraag bij Atlantis vest

Bericht door SaP »

Relax schreef:En mijn intellectuele standaard is érg laag, geloof mij, daar kan jij wel boven.
:lol: :lol: :lol:
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Plaats reactie