GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door VFooR »

Voor onze geliefde GS...

Na de anakee 3, hier reeds gemeld, nog nieuwe kapers op de kust.
Dat ziet er veelbelovend uit de komende zomer ...
Er wordt vooral ingezet op enduro's met MORE power.
Ik kijk al uit naar de tests.

Metzeler Tourance next

Afbeelding
http://www.tyrepress.com/News/1/18/metz ... t_bow.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Continental Trail Attack 2
Afbeelding

http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... ack-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door VFooR »

Ben ben benieuwd...

De trail attack 2 wordt dit weekend gemonteerd. €266 montage op moto inclusief.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Relax »

Keep us posted.
I respect your opinion. But I don't give shit.
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door UpJohn »

Vorig jaar deze gekozen :
Heidenau K60 Scout
Tot hiertoe tevreden van : Rijden heel aangenaam, comfort, veel grip, uitstekend bij regenweer.
Slijtage moet ik nog even afwachten.
Niet duur.

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=oJcbJpAEiFI[/video]
Eddy1966
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jun 2012, 08:35
Woonplaats: Put
Locatie: Boven op de grens

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Eddy1966 »

Woensdag komen de scouts er bij mij ook op....zal me is benieuwen :grin:
R1200GSA LC 2015
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Den Woesten »

ik ben er tevreden van , maar als je niet off-road gaat zou ik dat nu niet meer doen want je mist toch heel wat confort van een goeie baanband ( Michelin ).

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Eddy1966
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jun 2012, 08:35
Woonplaats: Put
Locatie: Boven op de grens

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Eddy1966 »

Den Woesten schreef:ik ben er tevreden van , maar als je niet off-road gaat zou ik dat nu niet meer doen want je mist toch heel wat confort van een goeie baanband ( Michelin ).

Steven.
Ik heb het gedaan omdat we over 5 weken een rondje Frankrijk doen 4500tot5000km :grin:
Daar we ook wat off-road gaan mee pakken dacht ik dat dit de juiste keuze zou zijn....kan niet wachten tot het zover is :grin:
R1200GSA LC 2015
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Danny »

Als ge in den bagger kruipt heb je misschien iets meer grip maar voor op de baan zijn die dingen trillers en lawaaimakers.
Telkens ik proefrijd met een motor waar ze opliggen denk ik amai, dat ding vibreert en zingt :roll:
Laatst gewijzigd door Danny op 24 mar 2013, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
K1neke
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 jan 2005, 16:19
Locatie: Heist op den Berg ( BOOISCHOT )

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door K1neke »

Mogelijk iets voor de vrouwkes dan . :lol:
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Danny »

K1neke schreef:Mogelijk iets voor de vrouwkes dan . :lol:

't is ne wijvenband... :mrgreen:
Ik heb het gedaan omdat we over 5 weken een rondje Frankrijk doen 4500tot5000km :grin:
Daar we ook wat off-road gaan mee pakken dacht ik dat dit de juiste keuze zou zijn....kan niet wachten tot het zover is :grin:
de vraag is wat is offroad? een beetje grindwegen of zand, ben je met een Tourance net zo goed of zelfs beter af. En je hebt comfort op langere ritten. :wink:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Koppel!! »

Danny, hierover moet ik je toch tegenspreken. Uit eigen ervaring.
Ben vorig jaar met de F800GS door Frankrijk en Spanje tot in Barcelona gereden op de K60's. Geheel op asfalt trouwens, 't eerste stuk zelfs tot Montluçon over autosnelweg.
Heb echter nooit ofte nergens het gevoel gehad van "spijt dat ik nu met die noppenbanden zit, en niet met een TR91 oid..." En 't tempo lag helemaal niet lager dan anders, of terughoudend omdat ik met zogezegde "noppen" aan 't rijden was. Integendeel.

Ik vind de K60 een superallrounder, die alles goed doet. Uiteraarde zijn er betere straatgerichte banden, zoals de Dunlop waarnaar ik hierboven refereer, maar die zou dan in 't Marrokaans gedeelte v.d reis in de problemen gekomen zijn, alwaar ik nu met de K60's met twee vingers in de neus de tred kon houden van de troep TKC's, en zelfs tijdens de doorsteek v.d Atlas (op asfalt wederom) quasi iedereen eraf gereden heb. De Conti rijders kloegen over "rollen" en lichtjes glijden v.d band in de bochtjes door de hitte, de K60 heeft gewoon geen krimp gegeven.

Voor mij is 't simpel. Ben ik 100% zeker dat 't een asfaltgerichte reis wordt, dan komen er TR91's onder, in alle andere gevallen vertrek ik met veel plezier op reis met de K60 onder m'n kont :wink:

Anyway, dit ff geheel terzijde. Een eerste kennismaking kan misschien een eerste indruk nalaten die ietwat vervormd is, pas na duizenden km's krijg je volgens mij een duidelijk beeld van wat die en die band echt kan.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Danny »

Gij zijt dan ook ne vliegenier he Philip :mrgreen: :mrgreen:
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: GS, Moeten er nog nieuwe banden zijn...

Bericht door Den Woesten »

Philip, zeer mooi beschreven , voor mij is het zo dat ik op asfalt met de K60 veel kalmer ben en in off-road mij meer laat gaan dus op gemengde ritten meer voldoening.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Plaats reactie