Regenpak

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tvtes
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2013, 13:28

Regenpak

Bericht door tvtes »

Hey, omdat ik de moto bijna dagelijks gebruik voor woon-werk, en het nogal eens durft regenen zou ik een regenpak willen kopen.
Nu is mijn motopak wel waterdicht, maar bij een stortbui is het toch beter denk ik.
Kan iemand mij iets aanraden of afraden, en moet ik gaan voor een overal of tweedelig ( voordelen?)?
Zijn die van bmw zelf goed qua pasvorm/bescherming, of heb je voor minder geld een gelijkwaardig of beter van een ander merk?
Alvast bedankt
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Regenpak

Bericht door luc.w »

Tvtes,

Ik heb een goedkoop regenpak van het merk HELD (vind je bij RAD) en perfect waterdicht. Ik gebruik het ook voor woon-werkverkeer, ongeveer een 85 km. en laat geen water binnen.
Het moet niet altijd veel geld kosten om goed te zijn hé. Ik gebruik het ondertussen al een jaar of 5, dus...

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Regenpak

Bericht door Den Dirk »

Ik heb er eentje in 2 delen, omdat ik in mijn overal ni alleen in/uit geraakte zonder me belachelijk te maken....
Kostte ni veel bij gerike
I like my bike!!
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Regenpak

Bericht door willy »

Ik vind een regenpak maar niks en gebruik het niet meer (behalve bij het wassen van de motorfiets :grin: ).
Doe je het aan dan regent het niet, laat je het uit dan....
Soms is het gewoon kiezen, nat door de regen (zonder) of nat door het zweet (met).
Kledij die je droog houdt is er voldoende, textiel zowel als leder veel comfortabeler.
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Regenpak

Bericht door Freddie »

tvtes schreef:Hey, omdat ik de moto bijna dagelijks gebruik voor woon-werk, en het nogal eens durft regenen zou ik een regenpak willen kopen.
Nu is mijn motopak wel waterdicht
Ik droeg vroeger altijd een regenpak over mijn motorpak omdat het niet waterdicht was. Na aanschaf van een nieuw waterdicht pak is het juist dat regenpak dat niet meer gebruikt wordt :-o

Zou je toch een pak willen, neem dan de tijd om een overall of een tweedelig te proberen. Je komt er dan vanzelf achter wat je het makkelijkst vindt om aan te trekken.
Neem het vooral niet te strak, want dan is het een crime om aan te trekken.
Een borstzak om iets op te bergen hoort er ook in te zitten. Erg vervelend om steeds je pak open te ritsen om je spullen te pakken.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Regenpak

Bericht door Harald »

Een 2 delig motorpak heeft volgende voordelen.
- bij koude trek je enkel het jasje aan, zit er fluo of reflector in verwerkt, dat verhoogt het je zichtbaarheid bij bvb mist.
- uw beweeglijkheid blijft groter dan bij een overal ( ééndelig ) motorpak.

Een ééndelig motorpak heeft als voordeel dat de jas nooit omhoog kan waaien,
waardoor er eventueel water tussen vest en broek kan lopen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Regenpak

Bericht door Relax »

Klopt.

Ik heb de Difi Regenbroek Zip: Klik Draag ze erg weinig, maar prima broek. Openritsbaar langs beide benen, dus makkelijk aan te trekken over je laarzen en met een afdekking en velcro strip langs de rits echt waterdicht. Inzetstuk op je kont om glijden tegen te gaan.

Regenjas: Difi Terra East AX: Klik
Draag het van als het koud wordt tot in de lente. Niet dik (als ik het 'ns in de zomer nodig heb boven m'n geventileerd zomerjasje, anders zweet ik me te pletter), maar 't houdt wel redelijk de kou tegen. 100% Waterdicht.
I respect your opinion. But I don't give shit.
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: Regenpak

Bericht door de Ron »

Heb ook het regenpak van "Held" gekocht bij RAD, ze hadden van dit 2 delig pak nog geen klachten ontvangen over lekken, zou één van de beste kopen zijn voor die prijs ...
Pak nog niet kunnen testen, maar de fluo kleur is wel beter zichtbaar bij slecht weer, mijn andere regenpak was volledig zwart en ondertussen ook een zeef geworden.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Regenpak

Bericht door poestexas »

Een regenpak, dat ik trouwens steeds bij heb, doe ik enkel aan als het echt serieus regent.
Belangrijk bij de aankoop vind ik dat je moet kijken naar de col. Als je geen goeie hoge col hebt, of die col zit niet goed onder je helm, mag je er donder op zeggen dat het eerste water langs daar binnen komt.
Aangezien ik het dan aandoe in uitzonderlijke slechte weersomstandigheden, vindt ik de fluo-kleur heel belangrijk, kwestie van gezien te worden.
Mijn madam en ik hadden vroeger een pak van bij Gerricke. Was zeker niet slecht maar je moest wel goed opletten dat de col goed onder je helm zat. De kleur was zwart en dat was in feite de reden waarom we ze vervangen hebben door een volledig oranje-fluo pak.
En zoals hierboven ook reeds gezegd, het pak zeker niet te smal kopen. Best een maatje te groot, dat zit je er rap in.
Onze pakken komen van bij Rad te Drongen. Kosten rond de 70€.
De pakken van Bmw zullen wel veel duurder zijn, maar voor die enkele keer dat je dat aandoet...
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Regenpak

Bericht door Frans »

Ik gebruik een combinatie van een goede waterdichte motovest (bv rukka armacor) en een Held zomerbroek en een regenbroek .
De dure motobroeken voldeden mij nooit qua waterdichtheid.
tvtes
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2013, 13:28

Re: Regenpak

Bericht door tvtes »

Merci voor de info allemaal, interessant om te weten. Als ik me eentje aanschaf zal het een overal worden in een lichtere(fluo???) kleur.
Plaats reactie